Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

6.6.2008 12:05

niin tilasin tänään tuolta saksasta ton raven2 ja tulostin jonku lapun siinä tilauksen jälkeen niin se lappu pitää viissiin käydä pankis nyt maksaas etukäteen kö? mut siinä ei mun mielestä oo mitää tilinumeroa edes mihin se maksetaan

7.6.2008 15:36

Elikkä, itellä on kans hankinnas rave (muiden virivarien kanssa), mutta nyt on mietinnässä että kannattaako se rave 1, vai rave 2 ostaa.

Kumman saa toimimaan varmemmin, hyvin, ja oikeilla kierroksilla?
Minkälaisissa hinnoissa ne liikkuu käytettynä / uutena?

Ja sitten toi, kun en haluis räsästä takuita lähtemään, niin onko miten iso homma irrottaa aina ennen huoltoa, ja tuikata takaisin kiinni, vai onko taas sama säätäminen edessä?

7.6.2008 16:50

Ainakin mun mieleen on niin vitun iso homma alkaa purkaan pyörästä osia jonku huollon takia :D

7.6.2008 17:14

SkillKettu^ kirjoitti:Kumman saa toimimaan varmemmin, hyvin, ja oikeilla kierroksilla?
Minkälaisissa hinnoissa ne liikkuu käytettynä / uutena?
RAVE1:n saa toimimaan juuri sillä kierrosluvulla mikä boksi on kiinni. Toki RAVE2:nkin saa, mutta kukaan ei voi varmaksi sanoa juuri millä kierrosluvulla laippa nousee. RAVE2:sta voi säätää tarkemmin. RAVE1:stäkin voi säätää, mutta se on aika kökköä niiden boksien avulla.
SkillKettu^ kirjoitti:Ja sitten toi, kun en haluis räsästä takuita lähtemään, niin onko miten iso homma irrottaa aina ennen huoltoa, ja tuikata takaisin kiinni, vai onko taas sama säätäminen edessä?
Ei ole iso homma purkaa RAVEa pois, koska joudut sen kuitenkin tekemään putsauksen takia. RAVE2:n tapauksessa tämä on aika turhaa, koska huoltomies huomaa kuitenkin, että siellä on RAVE2 ollut kiinni (reiän takia).

E: Uutena RAVE1 maksaa 580e ja käytettynä saa 300e:n pintaan. RAVE2 maksaa uutena 120e ja käytettynä jotakin 50e:n luokkaa.

7.6.2008 21:26

trilog kirjoitti:
SkillKettu^ kirjoitti:Kumman saa toimimaan varmemmin, hyvin, ja oikeilla kierroksilla?
Minkälaisissa hinnoissa ne liikkuu käytettynä / uutena?
RAVE1:n saa toimimaan juuri sillä kierrosluvulla mikä boksi on kiinni. Toki RAVE2:nkin saa, mutta kukaan ei voi varmaksi sanoa juuri millä kierrosluvulla laippa nousee. RAVE2:sta voi säätää tarkemmin. RAVE1:stäkin voi säätää, mutta se on aika kökköä niiden boksien avulla.
SkillKettu^ kirjoitti:Ja sitten toi, kun en haluis räsästä takuita lähtemään, niin onko miten iso homma irrottaa aina ennen huoltoa, ja tuikata takaisin kiinni, vai onko taas sama säätäminen edessä?
Ei ole iso homma purkaa RAVEa pois, koska joudut sen kuitenkin tekemään putsauksen takia. RAVE2:n tapauksessa tämä on aika turhaa, koska huoltomies huomaa kuitenkin, että siellä on RAVE2 ollut kiinni (reiän takia).

E: Uutena RAVE1 maksaa 580e ja käytettynä saa 300e:n pintaan. RAVE2 maksaa uutena 120e ja käytettynä jotakin 50e:n luokkaa.


Tässä tilanteessa suosittelisitko jollymotoa / jim lomasia & rave 1?

7.6.2008 21:52

SkillKettu^ kirjoitti:Tässä tilanteessa suosittelisitko jollymotoa / jim lomasia & rave 1?
Itse olen sitä mieltä, että vakioon (TT) räsään paras putki on tehtaan TT-putki. Itse pidän sen väännöstä. Toki Jolly Motolla hieman paremmin vetää piikin yläpuolella, mutta sen häviää alaväännöissä. TT-putki vääntää oikein mukavasti alhaalta ylös asti, tehoalue jää hieman Jollyä lyhyemmäksi. Jim Lomasista ei ole minulla kokemusta.

7.6.2008 22:33

trilog kirjoitti:
SkillKettu^ kirjoitti:Tässä tilanteessa suosittelisitko jollymotoa / jim lomasia & rave 1?
Itse olen sitä mieltä, että vakioon (TT) räsään paras putki on tehtaan TT-putki. Itse pidän sen väännöstä. Toki Jolly Motolla hieman paremmin vetää piikin yläpuolella, mutta sen häviää alaväännöissä. TT-putki vääntää oikein mukavasti alhaalta ylös asti, tehoalue jää hieman Jollyä lyhyemmäksi. Jim Lomasista ei ole minulla kokemusta.


Kai toi jim lomas on arrowin tasoo, onko arrowista mitään tietoa?
Ja mikä hintaero sit tulee tt putkelle / jollylle? Jim lomas tais olla 400 pintaan..

11.6.2008 20:48

pitäskö ollahuolissaa, tilaus tehtii 28.05 eikä viel näy, straub motorista tilattii. :D

13.6.2008 19:14

Kun tuolta straube motosportista tilailee niin mihin se paketti tulloo? Itella ( posti) ei enää vastaanota ulkomaanpaketteja vaan sen hoitaa kiitolinja ja DHL , tai silleen ne mulle siellä postissa sano kun kävin kyselemässä pakettia kun ei ole 3 viikkoon näkynyt..
Soittaako ne sitten vai tuleeko postilaatikkoon joku kirje.. Onko joku tilannut maaliskuun jälkeen , kosa silloin tuli voimaan tämä sopimus ettei itella vastaanota ulkomaanpaketteja ?

15.6.2008 19:49

kyselläänpä täälläkin eli:
kun tohon joutuu poraa sen reiän ja aattelin sylinterin irrotella (tiedän, sitä ei oo pakko irrottaa, mutta ajattelin pelata varman päälle ja porata sen pylväsporakoneessa) niin millasen tiivisteen siihen joutuu uusia? Tämä oikea: http://62.75.219.46/straube-p6h1s3-Zyli ... igdic.html?
Jos joku vielä osais sanoa et onko toi paksuus kohillaan jos toi siis on oikea tiiviste.

15.6.2008 20:23

Mitä ootte laittanu ku ootte tuolta straubesta tilanneet, niin kohtaa jossa kysytään: Wie Haben Sie von uns erfahren?

15.6.2008 20:45

sahauta kirjoitti:kyselläänpä täälläkin eli:
kun tohon joutuu poraa sen reiän ja aattelin sylinterin irrotella (tiedän, sitä ei oo pakko irrottaa, mutta ajattelin pelata varman päälle ja porata sen pylväsporakoneessa) niin millasen tiivisteen siihen joutuu uusia? Tämä oikea: http://62.75.219.46/straube-p6h1s3-Zyli ... igdic.html?
Jos joku vielä osais sanoa et onko toi paksuus kohillaan jos toi siis on oikea tiiviste.
Joo tuo tiiviste on sopiva.

19.6.2008 17:27

Nonniin nyt lähti RAVE2 tuolta straubesta tulemaan (tai siis vielä pitää maksaa: ))

Mutta toivottavasti toimii niinku pitääkin

19.6.2008 19:25

trilog kirjoitti:
SkillKettu^ kirjoitti:Kumman saa toimimaan varmemmin, hyvin, ja oikeilla kierroksilla?
Minkälaisissa hinnoissa ne liikkuu käytettynä / uutena?
RAVE1:n saa toimimaan juuri sillä kierrosluvulla mikä boksi on kiinni. Toki RAVE2:nkin saa, mutta kukaan ei voi varmaksi sanoa juuri millä kierrosluvulla laippa nousee. RAVE2:sta voi säätää tarkemmin. RAVE1:stäkin voi säätää, mutta se on aika kökköä niiden boksien avulla.
SkillKettu^ kirjoitti:Ja sitten toi, kun en haluis räsästä takuita lähtemään, niin onko miten iso homma irrottaa aina ennen huoltoa, ja tuikata takaisin kiinni, vai onko taas sama säätäminen edessä?
Ei ole iso homma purkaa RAVEa pois, koska joudut sen kuitenkin tekemään putsauksen takia. RAVE2:n tapauksessa tämä on aika turhaa, koska huoltomies huomaa kuitenkin, että siellä on RAVE2 ollut kiinni (reiän takia).


Ja kuinkahan moni huoltomies alkaa käyttämään sen kurilaipan ja sen kannen sieltä ahtaasta kolosta ihan huvikseen irti?

19.6.2008 20:32

Baron kirjoitti:Ja kuinkahan moni huoltomies alkaa käyttämään sen kurilaipan ja sen kannen sieltä ahtaasta kolosta ihan huvikseen irti?
Esimerkiksi 4tkm huoltoon kuuluu kurilaipan putsaus, joten sillon ainakin käyttävät irti.