Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

2.4.2008 17:21

Ansta kirjoitti:kyllä tohon laipan saa vaihdettua, nytte ois suunnitelmis työstää pyörän mukana tulleesta elektronisesta laipasta sopiva tohon mekaaniseen....

Tuo vasemmalla puolella tossa kuvassa oleva laippa tuli pyörän mukana, ja minä olen olettanut että se on se kurilaippa (?) ja kyllä se siihen reikäänkin kävi mikä pytyssä oli... Siis trilog tarkoittaa ilmeisesti että hänestä tuo oikeanpuolimmainen on nimenomaan apriliaan sopiva... mutta liian leveä on...

Mutta kun purin pytyn tuolla reijässä ei ollu sisällä mitään (?)

EDIT: turha lähtee työstämään toisesta laipasta sopivaa tohon raveen, kun ruuvien reijätkin on eri kohilla eli sitä ei saa kiinni, kysymys onkin, että jos ottaa 150cc pytystä raven irti pitäskö sen käydä myös näihin 125cc pyttyihin, eli käykö näihin pyttyihin samat ravet, eli ei ole mitään isompaa ravea 150cc pytyssä?


Sama rave sopii myös 154cc sylinteriin joten ei ole siitä kyse.

2.4.2008 19:35

Raven ilmoituksessa luki, että rave, ollu aprilia af1-90 mallissa, no mulla on täysin samanvuotinen.

Tein kaupat ja kotona se laippa ei sitten mennytkään sinne pyttyyn...

Myyjälle soitettiin, joka kertoi että rave on otettu 154 kuutioisesta sylinteristä, joten se panee ajattelemaan että niissä 125 ja 154 pytyissä olisi erilaiset ravet...

onko mua sitten kusetettu vai?

2.4.2008 20:29

Jos suoraan sanotaan niin on.

3.4.2008 15:26

Mitkä on geiwizin rave2:n osat ja kuinka kauan kestää raven tuleminen kotia sielt?

3.4.2008 17:11

Osanumero 76037N ja paketin tulo kestää noin kaksi viikkoa.

4.4.2008 17:53

Ansta kirjoitti:Raven ilmoituksessa luki, että rave, ollu aprilia af1-90 mallissa, no mulla on täysin samanvuotinen.

Tein kaupat ja kotona se laippa ei sitten mennytkään sinne pyttyyn...

Myyjälle soitettiin, joka kertoi että rave on otettu 154 kuutioisesta sylinteristä, joten se panee ajattelemaan että niissä 125 ja 154 pytyissä olisi erilaiset ravet...

onko mua sitten kusetettu vai?


jos ton rungon ruuvvinreijätki oli eripaikois ni kyl sua sit on kusetettu.

vai mikä pytty sulla siinä on kiinni? voihan vika olla periaatteessa siinäkin.

6.4.2008 1:49

siis pytyssä lukee jtn gilardoni, ja ihan 125 kuutioinen on...

edit: Gilardoni 1 lukee tarkalleen

8.4.2008 23:24

Sori OT

Ostetttaisiin rave 2. Tietysti toimiva ja hyväkuntoinen muutenkin. Yhteydenottoja mailiin tepa_olio(at)hotmail.com tai sitte YV:llä

17.4.2008 20:05

Tulipa laitettua rave2:n sitte kiinni. Itsellä ainakin se laippa ei mene niin pitkälle sylinteriin, eli mäntään päin kuin pitäisi ja ei sitten tule niin paljon pois että sormella kokeltaessa pakoaukon pinta olisi tasainen. Muilla sama "vika"?

Näin siis kun pyörittelin sylinteriä kädessäni ja painoin raven laipan alas. Kyllä se jonkunmoisen piikin antaa mutta saisi olla parempikin.

17.4.2008 20:20

Piikkiähän se nimenomaan tasoittaa? Ei se ikinä mene pakoaukon pinta aivan tasaiseksi. Välys mäntään pitäis olla jotakin millimetrin murto-osia, joten mittaappa se nyt alkuun.

17.4.2008 20:40

Oorait. Rave1:ssä laippa tuli kyl pitemälle kun tos, mut muillakin sitten niin että pakoaukon pinta ei ole tasainen laipan auetessa?

23.4.2008 23:19

kuinka pitkälle se laippa pitää laittaa sinne aukkoon?
Ku kokeilin sitä liikuttaa niin se ei liikkunu ku noin 1cm.

24.4.2008 22:17

Kertokaapa nyt rave tietäjät et onko
http://62.75.219.46/shop2/index.php?use ... ahl=1&ck=1
Ja Geiwizin pneumaattisella ravella mtn eroa ku noi laipat näyttäs olevan vähän erilaiset

Molemmat ainakin tietääkseni käyvät räsään?

27.4.2008 2:25

Jääny vähä hämäräks onko noi napsut iha metässä ku nii eri lukuja porukka kertoo, osa sanoo et mulla on 30 ja osa et on kaheksan...

Mulla 12 naksausta auki, ni yheksään tonniin otti hyvin mut siitä ylöspäin meni hiipimällä, lisäsin 14 napsaukseen mutta ei tuntunu olevan vaikutusta... mihi päi sitä sit vois säätää ku yheksästä tonnista ylöspäin menee hiipimällä ne kierrokset... Luulis et yli yheksän pitäs mennä... Pyörä af1 pytty on gilardoni 1 ja kaasari ihan 28mm vakio. Eli muuten lähtee ihan hyvin kiihtymään mutta yheksään loppuu se nopein meno...

Ja lasketaanko ne napsut nyt hitto auki vai kiinni asennosta...

Perkeleen vaikeaa nippelitietoa :D

30.4.2008 14:44

Myydäänkö RAVE2 suomessa missään? Olen etsinyt kovasti, mutta ei löydy. Pitäisi siis käydä Aprilia AF1 -89 pyörään. Eikös Rotax Max karting autossa ole tuo? Tai ainakin siihen käy toi? Olen kuullut että kävisi, joten jos käy niin tietääkö kukaan löytyykö karting liikkeistä.