Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

25.3.2008 16:52

http://62.75.219.46/straube-p205h1s1-Au ... ieber.html

Käykö tuo rave 00---> mallisiin rs:iin, kun af1:seen käy? Voisin tilata kaverin kanssa kimpassa jos käypi...

Jos laittaa raven kannattaako/pitääkö suutinta isontaa ja mitenhän paljon?

25.3.2008 18:06

Ansta kirjoitti:http://62.75.219.46/straube-p205h1s1-Ausla-szligschieber.html

Käykö tuo rave 00---> mallisiin rs:iin, kun af1:seen käy? Voisin tilata kaverin kanssa kimpassa jos käypi...
Käy.
Ansta kirjoitti:Jos laittaa raven kannattaako/pitääkö suutinta isontaa ja mitenhän paljon?
Jos pelkän RAVEn laitat niin se selviää kokeilemalla.

28.3.2008 9:24

Käykö toi monta kertaa mainitsemani rave sport pro af1:seen? Kun tuo ostamani af1 on aika pommi lohkot paskana jne, ja läheltä sais ostettua sport pro:n, ni kiinnostas tietää et miten noissa pyörissä käy osat toisiinsa, että käykö esim ketjut ja rattaat kun oon ostanu jo paljon uutta osaa toho nykysee, mut selviski et siit on pytty ja lohkot täysin pillun päreinä...

30.3.2008 23:30

Lisääkö rave pyörän tehoja niin paljon ettei se ole enää A1 tehoinen?

31.3.2008 1:03

kertokaapa miten ton raven saa irroitettua ja puhdistettua??

31.3.2008 8:46

Olmetec kirjoitti:Lisääkö rave pyörän tehoja niin paljon ettei se ole enää A1 tehoinen?


kyllä

31.3.2008 8:47

juholi15 kirjoitti:kertokaapa miten ton raven saa irroitettua ja puhdistettua??


senkun ruuvaat sen irti pyörästä ja puhdistat

1.4.2008 15:48

Ostin tossa raven af1-90 malliseen pyörään käytettynä... nyt se tuli, ja laippa on liian leveä tossa ravessa, se ei mahdu sinne pyttyyn...

Ilmotuksessa siis luki et nimenomaan af1-90 pyörästä...


et mikäköhän tossa nyt mättää? mulle on tulossa uus kone ku toi pytty mihi sovitin sitä oli paskana, et en tiie oisko toi pytty sit jostai uudemmasta vehkeestä ollu, kyljessä lukee ainakin gilardoni tai jotain tolallasta...

onks uudemmis apriliois sit toi laipan reikä leveempi vai mikä on?

1.4.2008 17:03

Ansta kirjoitti:Ostin tossa raven af1-90 malliseen pyörään käytettynä... nyt se tuli, ja laippa on liian leveä tossa ravessa, se ei mahdu sinne pyttyyn...

Ilmotuksessa siis luki et nimenomaan af1-90 pyörästä...


et mikäköhän tossa nyt mättää? mulle on tulossa uus kone ku toi pytty mihi sovitin sitä oli paskana, et en tiie oisko toi pytty sit jostai uudemmasta vehkeestä ollu, kyljessä lukee ainakin gilardoni tai jotain tolallasta...

onks uudemmis apriliois sit toi laipan reikä leveempi vai mikä on?
Tällaista en olekaan kuullut koskaan aikaisemmin. Onko sulla mitään kuvaa siitä laipasta?

1.4.2008 18:16

Mistä kaikista paikoista rave2:n saa tilattua, mitkä ovat toimitusajat ja hinnat? Tästä vois tehä infon ja laittaa se masa88:lle jos se on ees elos, mut mitkä on geiwizin raven osat?

1.4.2008 18:50

Ravessa lukee rotax. Ei taida vaan olla piikkiin sopiva, taitaa olla jonkun mikroauton tai jotai... Laippa on siis liian leveä sinne pyttyyn

1.4.2008 19:43

http://www.motot.net/galleria/g30633_aprilia_af1


laitoin tuonne kuvia siitä ravesta... ei siis mahdu pyttyyn sisälle...mikähän tuo tuollainen on?

ja 150cc ja 125cc pyttyihinhän käy samat ravet? ettei tuo ole mikään 150cc pytyn rave tai jotai...

eli mistä tuo on...

1.4.2008 21:30

Lynxihän käyttää moottorikelkoissa rotaxin konetta elikkä se voi olla et toi on vaikka sellasesta otettu..sua on kyllä nyt vähän kusetettu näissä kaupoissa :D En näistä niin tiiä mut kannattaa kattoa saako siihen vaihdettua oikean kokoista laippaa ettei tarvis kokopaskaa ostaa uutta.

1.4.2008 22:18

Itseäni jäi hieman mietityttämään tämä, ilmeisesti vasemmalla puolella on kurilaippa (?). Oikealla puolella oleva laippa on "oikea" ja vasemmalla puolella oleva näyttää ennemmin joltakin moottorikelkan laipalta. Tuollaista laippaa en ole ennen Aprilioissa nähnyt.

Joku AF1-kuski voisi vähän valaista asiaa, että onko mm. valmistuserillä vaikutusta asiaan (kaikki AF1:set ja Rotax 123 -moottorit, mitä olen itse nähnyt ovat käyttäneet tuota kuvassa oikealla puolella olevaa laippaa)?

2.4.2008 8:14

kyllä tohon laipan saa vaihdettua, nytte ois suunnitelmis työstää pyörän mukana tulleesta elektronisesta laipasta sopiva tohon mekaaniseen....

Tuo vasemmalla puolella tossa kuvassa oleva laippa tuli pyörän mukana, ja minä olen olettanut että se on se kurilaippa (?) ja kyllä se siihen reikäänkin kävi mikä pytyssä oli... Siis trilog tarkoittaa ilmeisesti että hänestä tuo oikeanpuolimmainen on nimenomaan apriliaan sopiva... mutta liian leveä on...

Mutta kun purin pytyn tuolla reijässä ei ollu sisällä mitään (?)

EDIT: turha lähtee työstämään toisesta laipasta sopivaa tohon raveen, kun ruuvien reijätkin on eri kohilla eli sitä ei saa kiinni, kysymys onkin, että jos ottaa 150cc pytystä raven irti pitäskö sen käydä myös näihin 125cc pyttyihin, eli käykö näihin pyttyihin samat ravet, eli ei ole mitään isompaa ravea 150cc pytyssä?