Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

23.1.2005 17:06

Saha1-91 kirjoitti:
Make H. kirjoitti:Tuli vaan mieleen tässä että öikös rotaxin moottorikelkkojen koneissakin ole noita RAVE2:sia? Ainakin iteltä 500ccm lynxistä löytyy pari tommosta...

Jos olen oikein ymmärtänyt niin kelkoissa on aina ollut tuo mekaaninen rave, sitä sähkötoimista siis ei ole koskaan kelkkoihin laitettu. Ja kelkkapuolellahan tuo RAVE2 haukuttiin nyt ihan paskaksi kun tilalle tuli RAVE+ jota ohjaa kampikammion paine, ainakin hyötysuhteen kerrotaan parantuneen ja tehoa saattaa olla hiukan enmmän


Niin mutta eiköhän nuita aivan uusimpia kelkkoja lukuunottamatta kaikissa kelkoissa ole just tuo rave2...Kyllähän tuo rave kuulostaa varmemmalta kun sähköllä ja vaijerin välityksellä säätyy, kuin jousella säätyvä, mutta kyllähän tommonenkin kampe hyvin asiansa ajaa, niin kuin joku tuossa jo ensikokemuksiaan kertoikin...

Rave 2

23.1.2005 20:29

Eikös tuon pakoaukon säätimen vaijeri tule kaasuvaijerin yhteyteen kun antaa kenkää niin se aukeaa ?

Jos olen väärässä neuvokaa !

Re: Rave 2

23.1.2005 20:55

HellHammer kirjoitti:Eikös tuon pakoaukon säätimen vaijeri tule kaasuvaijerin yhteyteen kun antaa kenkää niin se aukeaa ?

Jos olen väärässä neuvokaa !


Ei tuolla ole mitään tekemistä kaasuvaijerin kanssa! Toki rave aukeaa kun kaasuvaijeria vetää, mutta ovat siis erilliset vaijerit...

rave 2

23.1.2005 21:41

Siis eikös tuon raven vaijeri liity kaasuvaijerin liitoskohtaa josta se haarautuu kaasarille ja tuorevoitelulle.

Vai mihin se vaijeri tulee joka lähtee ravesta?

Re: rave 2

23.1.2005 21:43

HellHammer kirjoitti:Vai mihin se vaijeri tulee joka lähtee ravesta?
Solenoidiin, mille syötetään virtaa raven ohjausboxin kautta.

Re: rave 2

23.1.2005 21:44

HellHammer kirjoitti:Siis eikös tuon raven vaijeri liity kaasuvaijerin liitoskohtaa josta se haarautuu kaasarille ja tuorevoitelulle.

Vai mihin se vaijeri tulee joka lähtee ravesta?

Ei se mihinkään kaasuvaijeriin kiinni tuu. :D

Jos tarkotat RAVElla sitä kantta, mikä on sylinterissä kiinni, niin siitä vaijeri lähtee solenoidille, josta taas lähtee johtoja 7800-boxiin.

RAve 2

23.1.2005 21:50

Kiitos tiedosta
Solenoidi puuttuu onko kallis investointi?

23.1.2005 21:56

suomesta uutena varmaan 150€ kieppeillä. saksasta saa muistaakseni 70€:lla.

23.1.2005 22:18

Ville Vallaton kirjoitti:Jotenki tuo tavallinen RAVE tuntuu vähän luotettavammalta kuin tommoinen ihme pakokaasupainesystemi. Halpa tuo on kylläkin. Ei varmaan tarviis pelätä, että laippa putoaa männän kylkeen ja silpoo sen.


Onneton saa olla asentamaan jos ton saa tippumaan sylinteriin..

24.1.2005 2:11

Mulla kun oli noku-ravessa vanh.mallinen laippa jossa kierteet, eikä integroitu se vaijeriinpidike ni sinnehän se tippu. Oli vissii tärinästä mutteri pyöriny auki (vaikka oli kunnolla kiristetty) ja laippa tippunu, pytyssä vissiin olis viel pitäny jotkut stopparit olla mut yleensä ne on vissii kulunu jo pois. emt, siihen kierteeseen olis sit kai jotai kierrelukiteliimaa tms pitäny pistää.

Re: RAve 2

24.1.2005 8:29

HellHammer kirjoitti:Kiitos tiedosta
Solenoidi puuttuu onko kallis investointi?

Jos tarvitset solenoidia niin lähetäppäs yv:tä , löytyisi yksi toimiva.

24.1.2005 12:53

-
Viimeksi muokannut Soad päivämäärä 8.8.2012 22:58, muokattu yhteensä 1 kerran

24.1.2005 14:42

NameLess kirjoitti:Mulla kun oli noku-ravessa vanh.mallinen laippa jossa kierteet, eikä integroitu se vaijeriinpidike ni sinnehän se tippu. Oli vissii tärinästä mutteri pyöriny auki (vaikka oli kunnolla kiristetty) ja laippa tippunu, pytyssä vissiin olis viel pitäny jotkut stopparit olla mut yleensä ne on vissii kulunu jo pois. emt, siihen kierteeseen olis sit kai jotai kierrelukiteliimaa tms pitäny pistää.


olis varmaan pitäny vielä porata reikä pulttiin ja pistää siihen rautalankavarmistus...syö ikävästi miestä tommoset :(.

24.1.2005 17:30

Viltsur kirjoitti:
Ville Vallaton kirjoitti:Jotenki tuo tavallinen RAVE tuntuu vähän luotettavammalta kuin tommoinen ihme pakokaasupainesystemi. Halpa tuo on kylläkin. Ei varmaan tarviis pelätä, että laippa putoaa männän kylkeen ja silpoo sen.


Onneton saa olla asentamaan jos ton saa tippumaan sylinteriin..


Niin saakin mutta tarkotin jos sieltä sattuu katkeemaan vaijerit ajossa niin eikö se sillon tipu se laippa.

24.1.2005 18:22

Ville Vallaton kirjoitti:
Viltsur kirjoitti:
Ville Vallaton kirjoitti:Jotenki tuo tavallinen RAVE tuntuu vähän luotettavammalta kuin tommoinen ihme pakokaasupainesystemi. Halpa tuo on kylläkin. Ei varmaan tarviis pelätä, että laippa putoaa männän kylkeen ja silpoo sen.


Onneton saa olla asentamaan jos ton saa tippumaan sylinteriin..


Niin saakin mutta tarkotin jos sieltä sattuu katkeemaan vaijerit ajossa niin eikö se sillon tipu se laippa.

Ei se silti putoa. Laipassa on se stoppari joka estää sen, ellei se ole lähtenyt irti niinkuin nameless kertoi. Uudemmissa laipoissa se on yhtä kappaletta koko laippa ja vanhoissa kierteellä.