Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

18.1.2005 23:07

Eiköhän andryn pyörä oo jo kotiin saatu huollosta. Kysäsin tuolta Karhulasta tosta rave2:sesta j sanoivat että niitä ravekakkosia on erilaisia. Ja hinta oli muistaakseni 129€

18.1.2005 23:46

Nonni, tänää tuli Saksasta RAVE2. http://www.motot.net/kuvat/displayimage.php?pos=-31449 :)

Eikä ollu pahan hintane, postikuluineen 106.70e.

18.1.2005 23:49

ootko porannu/porauttanu jo röörin pyttyyn??

19.1.2005 9:59

-ProX- kirjoitti:Eiköhän andryn pyörä oo jo kotiin saatu huollosta. Kysäsin tuolta Karhulasta tosta rave2:sesta j sanoivat että niitä ravekakkosia on erilaisia. Ja hinta oli muistaakseni 129€


Karting kauppiaat kyllä sitten tinkivät hinnasta.

EDIT 10sec myöhemmin:

Niin ja suurin ero noissa rave2:sissa on se, että se jousen kiereyden säätö on joissakin malleissa mensselillä tehtävissä, ja joissakin käsin ilman apuvälineitä..

19.1.2005 15:21

-ProX- kirjoitti:ootko porannu/porauttanu jo röörin pyttyyn??

Empäs ole vielä, mutta täytyy kuitenkin tässä jossain vaiheessa "talvea" kattoa josko siellä olisi sitä reikää jo valmiina. Vai että onko se vaan tukittu.

20.1.2005 19:48

Pegasossa oli ainakin RAVE 2, eli mekaaninen pakoaukonsäädin. Tiiä sitte tarkotatteko samaa, ainaki siinä suojakuupassa luki että RAVE 2. Tehopiikkiä pystyi säätäämään mieleisekseen...

20.1.2005 21:25

Kyllä AF-1:sten pytyissä on se reikä jo valmiina, ainakin kaikissa pytyissä mitä mä oon nähny on ollut, useimpiin on vaa semmonen tappi hakattu sinne reikään.

23.1.2005 2:35

Rave2 on nyt paikoillaan ja säädetty. Ottaa komiasti piikin siinä 7500rpm kohdilla. Vääntöä löytyy nyt ja muuteskin ihan toimivalta toi vaikuttaa.
Pyttyyn porautettiin 4,5mm reikä.

23.1.2005 3:20

andry kirjoitti:Rave2 on nyt paikoillaan ja säädetty. Ottaa komiasti piikin siinä 7500rpm kohdilla. Vääntöä löytyy nyt ja muuteskin ihan toimivalta toi vaikuttaa.
Pyttyyn porautettiin 4,5mm reikä.


Mites sä määrittelit tuon reiän paikan ja paljonko tuli maksamaan..? Itseäkin kuumottais tuo rave2 melkoisesti!

23.1.2005 4:02

andry kirjoitti:Rave2 on nyt paikoillaan ja säädetty. Ottaa komiasti piikin siinä 7500rpm kohdilla. Vääntöä löytyy nyt ja muuteskin ihan toimivalta toi vaikuttaa.
Pyttyyn porautettiin 4,5mm reikä.

Viivalle sitte kesällä, saattaisit jopa pärjätä... ;)

23.1.2005 10:58

andry: pystytkö ottaa kuvaa siitä poratusta reiästä. Ja minkälaisessa kulmassa se reikä on porattu sinne?

23.1.2005 12:12

Tuli vaan mieleen tässä että öikös rotaxin moottorikelkkojen koneissakin ole noita RAVE2:sia? Ainakin iteltä 500ccm lynxistä löytyy pari tommosta...

23.1.2005 12:55

Oha niissäkin. Ja rave2:sia on erilaisia, vuosimallista riippuen. noin sanoivat mulle.

23.1.2005 15:36

Jotenki tuo tavallinen RAVE tuntuu vähän luotettavammalta kuin tommoinen ihme pakokaasupainesystemi. Halpa tuo on kylläkin. Ei varmaan tarviis pelätä, että laippa putoaa männän kylkeen ja silpoo sen.

23.1.2005 15:46

Make H. kirjoitti:Tuli vaan mieleen tässä että öikös rotaxin moottorikelkkojen koneissakin ole noita RAVE2:sia? Ainakin iteltä 500ccm lynxistä löytyy pari tommosta...

Jos olen oikein ymmärtänyt niin kelkoissa on aina ollut tuo mekaaninen rave, sitä sähkötoimista siis ei ole koskaan kelkkoihin laitettu. Ja kelkkapuolellahan tuo RAVE2 haukuttiin nyt ihan paskaksi kun tilalle tuli RAVE+ jota ohjaa kampikammion paine, ainakin hyötysuhteen kerrotaan parantuneen ja tehoa saattaa olla hiukan enmmän