Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

16.6.2005 13:29

Näkykö tuolla kart-shopin omassa profiilissa kun se on lähetetty? Se on edelleen In Bearbeitung tilassa kun viikonloppuna tilasin ja tiistaina maksoin?

16.6.2005 15:58

miksu- kirjoitti:Näkykö tuolla kart-shopin omassa profiilissa kun se on lähetetty? Se on edelleen In Bearbeitung tilassa kun viikonloppuna tilasin ja tiistaina maksoin?
Tilisiirrossa suomesta saksaan kestää sitten jonkin aikaa ennen kun ne rahat näkyy saksassa. Joskus kestää jopa 2 viikkoa. Mutta kyllä paketin pitäis tulla noin 2 viikon ja muutaman päivän päästä maksusta.

17.6.2005 16:03

Noni nyt löytyy itseltäkin rave2...Mites ton asennuksen kanssa, onko sen kierrepultin lyhyempi kierre tarkoitettu siihen mustaan muoviseen osaan ja pidempi kierre laippaan?Eikös se kannata silleen laittaa, että ensin kierrän kierretapin mustaan osaan ja sitten sen musta osaa paikalleen.Sen jälkeen laitan ilmeisesti laipan tiukalle siihen kierretappiin ja sitten vaan mustaa palikkaa pyörittelen jos laippa on väärässä asennossa? Ymmärsinkö oikein?Ja kuuluuko se o-rengas laipan päälle ja ne kaks prikkaa kuusiokolopulttien alle?
Kiva ois jos joku jaksais vastailla.

Ja kaikille tiedoksi, että rave2 toimii parhaiten, jos siihen pytyssä olevaan reikään asentaa semmoisen holkin, mikä uloittuu n.puoleen väliin pakoaukkoa ja kerää paineet sieltä.Polinin mukana tuli moinen holkki ja siinä luki, että jos käyttää pneumaattista ravea, parhaan toimivuuden takaamiseksi kannattaa käyttää sitä putkiloa mikä tuli pytyn mukana.Eli jos jollain on ollut ongelmia, että rave ei ole noussut ylös saakka, niin tossa saattaa olla ratkaisu pulmiinne ;)

18.6.2005 13:29

MYYKÄÄ JOKU MULLE RAVE2 MUN FUTURAAN!!

24.6.2005 10:59

oo itekin ajatellut rave2:sta ... et onko joku saanut sen toimimaan hyvin ?et aukee just siin piikin kohtaa eikä enen... kun olen kuulut ettei see toimi ollenkaan ... :S

24.6.2005 13:23

Wex kirjoitti:oo itekin ajatellut rave2:sta ... et onko joku saanut sen toimimaan hyvin ?et aukee just siin piikin kohtaa eikä enen... kun olen kuulut ettei see toimi ollenkaan ... :S
Kyllä se minulla ainakin toimii ihan ongelmitta, mutta voi johtua siitä kun porasin pyttyyn millin suuremman reiän ku oli tarkoitus.

25.6.2005 12:53

Extremaah kirjoitti:Ja kaikille tiedoksi, että rave2 toimii parhaiten, jos siihen pytyssä olevaan reikään asentaa semmoisen holkin, mikä uloittuu n.puoleen väliin pakoaukkoa ja kerää paineet sieltä.Polinin mukana tuli moinen holkki ja siinä luki, että jos käyttää pneumaattista ravea, parhaan toimivuuden takaamiseksi kannattaa käyttää sitä putkiloa mikä tuli pytyn mukana.Eli jos jollain on ollut ongelmia, että rave ei ole noussut ylös saakka, niin tossa saattaa olla ratkaisu pulmiinne ;)


Mistähän tommosia holkkeja saa?

25.6.2005 14:17

Saahan sen itse vaikka leikata messinkiputkesta jota saa esimerkiksi askarteluliikkeistä.
Viimeksi muokannut Jarod Woods päivämäärä 26.6.2005 17:17, muokattu yhteensä 1 kerran

26.6.2005 17:13

Mikähän rave 2:n säädöissä oikeen mättää, kun vaikka mitenpäin ruuvaisi sitä säätöruuvia, niin aina 7000rpm kohdilla kaikki teho häviää. Eli tuntus siltä, että liian aikasin nousee laippa? Mutta vaikka säätöruuvi olisi kiinni, niin tekee samaa...

26.6.2005 17:18

AFI kirjoitti:Mikähän rave 2:n säädöissä oikeen mättää, kun vaikka mitenpäin ruuvaisi sitä säätöruuvia, niin aina 7000rpm kohdilla kaikki teho häviää. Eli tuntus siltä, että liian aikasin nousee laippa? Mutta vaikka säätöruuvi olisi kiinni, niin tekee samaa...


Ennemminkin vaikuttaa siltä, ettei laippa edes nouse.

26.6.2005 17:25

Jarod Parker kirjoitti:
AFI kirjoitti:Mikähän rave 2:n säädöissä oikeen mättää, kun vaikka mitenpäin ruuvaisi sitä säätöruuvia, niin aina 7000rpm kohdilla kaikki teho häviää. Eli tuntus siltä, että liian aikasin nousee laippa? Mutta vaikka säätöruuvi olisi kiinni, niin tekee samaa...


Ennemminkin vaikuttaa siltä, ettei laippa edes nouse.



Eikös laipan pitäisi nousta vasta noin 7800-8000rpm kohdilla, koska ilman raveakin se pahin tehovaje on juuri tuossa 7000 kohdalla

27.6.2005 12:18

RAVE 2 tulossa.. Oisko hyviä säätö vinkkejä, tarvisko jtn muuta osaa vaihtaa sit kevariin, ku pistää paikalle.

27.6.2005 14:39

Jarod Parker kirjoitti:Saahan sen itse vaikka leikata messinkiputkesta jota saa esimerkiksi askarteluliikkeistä.


Niin, kyllähän sen voi mutta kun ei oikeen edes tiedä minkä näkönen tää holkki on. Olisko siitä jotain selkeetä kuvaa jollain?

27.6.2005 15:54

Mie nyt piirsin paintilla kuvan siitä holkista -> http://www.motot.net/kuvat/displayimage.php?pos=-64698

Edit: muokkasin kuvaa. Nyt on arvo kohallaan ja vähän selvemmin.
Viimeksi muokannut js^ päivämäärä 27.6.2005 16:28, muokattu yhteensä 1 kerran

27.6.2005 16:16

Sanoisinkinko että tuolla holkilla ei ole hevonvittuakaan merkitystä. Saman asian hoitaa kun poraa reijän suoraan 4mm poralla.