Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

4.1.2005 20:46

Onko tollasta sitte järkevää ostaa? Onko väännöissä eroa sähköseen raveen? Luulisin että on, mutta jos joku viisaampi osais kertoo. Vähentääkös toi bensan kulutusta verrattuna katkastuu/poistettuu kurilaippaa? Nii ja vielä se että parantaako se vääntöä verrattuna tohon katkastuu kurilaippaa?

4.1.2005 23:27

sama vaikutus tolla on ku sähköisellä ravella. sen laipan liikuttelu tapa vain on erilainen.

5.1.2005 2:00

Nii, eli samalla tavalla se tolla vääntää jne, tossa vaan saattaa laippa nousta liian aikaisin jolloin kiihdytys tökkii: Ensin kulkee, sit rave aukee, tulee tehovaje, sit tulee piikki ja taas kulkee. Kun taas normaali rave aukee sillon ku piikkikin tulee.

Ja vikoja noissa on kuulemma ollut, eli jousi ei kuulemma jaksa liikuttaa tota jos vähänkin karstottuu jne, eli huoltamista riittää enemmän, ja jousi kuoleentuu yms.. Mutta eiköhän tostakin ihan toimivan saa, ainakin hetkeksi :)

Ootteko muuten sen ottaneet huomioon että toi on aika paljon isompi möhkäle kun normaali raven laippa + kansi, eli kai se varmasti mahtuu sinne ettei ota kehtoon kiinni edestä? Luulisi menevän mutta kannattaa varmistua ;)

Niin ja normaali rave pitää laippaa ylhäällä myös tyhjäkäynnillä jottai käy paremmin jne, tossa tuskin on samaa ominaisuutta? Mutta eiköhän se pelaa kyllä vaikka laippa oliskin alhaalla mut mut mut.. :)

5.1.2005 3:36

NameLess kirjoitti:Niin ja normaali rave pitää laippaa ylhäällä myös tyhjäkäynnillä jottai käy paremmin jne, tossa tuskin on samaa ominaisuutta? Mutta eiköhän se pelaa kyllä vaikka laippa oliskin alhaalla mut mut mut.. :)

Kyllähän ne A1:kin tyhjäkäyntiä käy. ;)

5.1.2005 12:03

Tilasin tuolta Saksasta tän RAVE2. Täl hetkellä räsä on liikkees laitettavana...mm. porataan tarvittava reikä laipan kolon alapuolelle. Toivotaa et toimii.:)

5.1.2005 14:21

mile4 kirjoitti:Onko tollasta sitte järkevää ostaa? Onko väännöissä eroa sähköseen raveen? Luulisin että on, mutta jos joku viisaampi osais kertoo. Vähentääkös toi bensan kulutusta verrattuna katkastuu/poistettuu kurilaippaa? Nii ja vielä se että parantaako se vääntöä verrattuna tohon katkastuu kurilaippaa?


Jos sähkönen menee paskaksi niin kyllä tuollasen osto aina halvemmaksi tulee...


EDIT:

Sen säätämisen voi aloittaa 7500rpm ylöspäin ja silloin se on täysin auki jossakin 10500rpm

Äänissä kuulee hyvin kun rave2 aukeaa kokonaan ja tuntee sen samalla tehopiikkinäkin....

Mutta ottakaa sitten tätä säädettäessä huomioon se, että tämä on pneumaattinen laite joka toimii pakokaasun paineen avulla ja jos rave2 alkaa aukeamaan 7500rpm kylmällä koneella niin lämpimällä koneella pakokaasujen lämmöt ovat korkeammat joten painekkin on isompi siitä sitten saatte päätellä itse johtopäätöksiänne...

5.1.2005 17:37

[maggot] kirjoitti:
NameLess kirjoitti:Niin ja normaali rave pitää laippaa ylhäällä myös tyhjäkäynnillä jottai käy paremmin jne, tossa tuskin on samaa ominaisuutta? Mutta eiköhän se pelaa kyllä vaikka laippa oliskin alhaalla mut mut mut.. :)

Kyllähän ne A1:kin tyhjäkäyntiä käy. ;)


Juu, mut A1-laippa ei oo niin alhaalla ku RAVE:n laippa ala-asennossa ;)

5.1.2005 17:41

Sitten se ottaa ainakin mulla mäntään kiinni... Nimittäin jos kurilaipan viisteen pistää alaspäin eikä mäntään päin niin se osuu siihen...

5.1.2005 18:48

spro kirjoitti:Sitten se ottaa ainakin mulla mäntään kiinni... Nimittäin jos kurilaipan viisteen pistää alaspäin eikä mäntään päin niin se osuu siihen...


Ööööö ei...

5.1.2005 20:45

Elikkä se ei sillon mee ainakaan pitemälle ku kurilaippa. OK?

5.1.2005 20:50

tänään kattelin yhtä lynx kelkkaa ni siinä on ilmeisesti tälläset pneumaattiset pakoaukon säätimet... kuhan nyt sanoin huvikseni.

5.1.2005 21:31

andry kirjoitti:Tilasin tuolta Saksasta tän RAVE2. Täl hetkellä räsä on liikkees laitettavana...mm. porataan tarvittava reikä laipan kolon alapuolelle. Toivotaa et toimii.:)


Kerros sitten kun saat pyörän kotiis että minkälaisen reiän ne siihen laitto ja toimiiko hyvin.

Nyt kun on talvi aikaa niin vois kiikuttaa pytyn jonnekkin koneistamolle niin ne varmaan porais reiän siihen -15€ hintaan.

5.1.2005 22:29

-ProX- kirjoitti:
Nyt kun on talvi aikaa niin vois kiikuttaa pytyn jonnekkin koneistamolle niin ne varmaan porais reiän siihen -15€ hintaan.


No hui helvata että on tulee kallis reikä!! En sit tiiä kuinka monimutkaseen/tarkkaan paikkaan reikä pitää porata, mutta että 15e, noh, enhän se ole minä joka maksan :)...

5.1.2005 23:05

15e paha hinta? mieti miten paljon aikaa ammattilaiselta menee, puhumattakaan koneiden käytöstä, poranteristä yms. Tuo 15e ei ole paha hinta jos vie toiselle tehtäväksi, jos hinta olisi 30e niin vähän eri asia jo.

6.1.2005 0:24

Make H. kirjoitti:
-ProX- kirjoitti:
Nyt kun on talvi aikaa niin vois kiikuttaa pytyn jonnekkin koneistamolle niin ne varmaan porais reiän siihen -15€ hintaan.


No hui helvata että on tulee kallis reikä!! En sit tiiä kuinka monimutkaseen/tarkkaan paikkaan reikä pitää porata, mutta että 15e, noh, enhän se ole minä joka maksan :)...


15 € on halpa hinta siihen verrattuna, että itse sitä rupeaa siihen tekemään ja onnistuu pilaamaan sillä pytyn ;) 15 € vai uuden pytyn hinta, kumpikohan on halvempaa.

eikä tuo 30 € oo vielä paha.