Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rave 2

7.10.2011 17:01

Nyt hyviä vinkkejä/kikkoja jumittuneen laipan irrottamiseen! Oon nitkuttanu crc:n kanssa ja riuhtonu piheil ja kammennu pakoaukosta käsin mutta ei -.- Menee hermo nyt joku apuja?

Re: Rave 2

16.10.2011 20:43

Kumminko päin se nyt ihan oikeasti on oikein se laippa? Putsailin laipan tänään ja laitoin niin että viiste on putkeen päin. Myöskään siitä punaisesta tatista kun ruuvaa niin se ei naksu yhtään? Alavääntöjä on perkeleesti mutta tehot loppuu n. 9000rpm.

Re: Rave 2

17.10.2011 23:42

Viiste alas eli oikein on.

Re: Rave 2

19.10.2011 22:14

Rapezu kirjoitti:Nyt hyviä vinkkejä/kikkoja jumittuneen laipan irrottamiseen! Oon nitkuttanu crc:n kanssa ja riuhtonu piheil ja kammennu pakoaukosta käsin mutta ei -.- Menee hermo nyt joku apuja?


Samalla tekniikalla rauhallisesti ja pitkään vaan. Käsivoimilla sivuihin nitkuttaen.

Re: Rave 2

20.10.2011 18:05

tonyyqi kirjoitti:
Rapezu kirjoitti:Nyt hyviä vinkkejä/kikkoja jumittuneen laipan irrottamiseen! Oon nitkuttanu crc:n kanssa ja riuhtonu piheil ja kammennu pakoaukosta käsin mutta ei -.- Menee hermo nyt joku apuja?


Samalla tekniikalla rauhallisesti ja pitkään vaan. Käsivoimilla sivuihin nitkuttaen.


Lämmitä sitä kunnolla, lähtee todella helposti kun laippa on terästä ja sylinteri alumiinia.

Re: Rave 2

28.10.2011 0:21

kai toi rave2 mahtuu aprilia sxää? tuli eilen tilattua ja rupesin funteeraa :D ja sitä kun sen reijjän poraa niin missä kulmassa? olen ymmärtänyt että reikä vedetään siitä laipan alapuolelta pakoaukon "kattoon"

Re: Rave 2

28.10.2011 12:04

magelolz kirjoitti:kai toi rave2 mahtuu aprilia sxää? tuli eilen tilattua ja rupesin funteeraa :D ja sitä kun sen reijjän poraa niin missä kulmassa? olen ymmärtänyt että reikä vedetään siitä laipan alapuolelta pakoaukon "kattoon"



joo mahtuu ja sen reijän poraat yhdensuuntaisesti laipan reijän kanssa pakoaukonkatosta läpi

Re: Rave 2

14.12.2011 15:16

Saako noita jostain suomesta, vai onko pakko tilata ulkomailta? Paljos tuolta straubelta ois postit, onko jostain muualta halvempi?

Re: Rave 2

17.12.2011 19:19

Rajis- kirjoitti:Saako noita jostain suomesta, vai onko pakko tilata ulkomailta? Paljos tuolta straubelta ois postit, onko jostain muualta halvempi?


Saa mpt-racing:lta, mutta taitaa olla vähä halvempi ulkomailta tilatuna.

Re: Rave 2

17.12.2011 20:04

Jos ostasin kelkassa olleen rave kakkosen, niin meniskö suoraan kiinni laipan vaihtamalla?
E: onko kellään muulla sellasta ollu kiinni?

Re: Rave 2

23.12.2011 22:58

mikä vois olla syy miksei menis? laipan ku vaihtaa ni humps vaa. ei nuo kelkassa juurikaan poikkea muusta kun laipan koosta :idea:

E: Mulla on rave2 turhana osta pois. Laippa pitää ostaaa vain. Halpa ;)

Re: Rave 2

26.1.2012 22:10

Rajis- kirjoitti:Saako noita jostain suomesta, vai onko pakko tilata ulkomailta? Paljos tuolta straubelta ois postit, onko jostain muualta halvempi?

Taisi olla 15e, ei mikään kauhea summa. Straubelta voi tilata joko hermeksellä tai upsilla, upsilla tilaus kestää n.viikon ja hermeksellä 2vk.

Re:

28.1.2012 15:51

Hupsu kirjoitti:mitenköhän rave 2 menis mitoon?


Nyt vittu oikeesti valoja päälle mitä helvettiä oikeesti

Re: Rave 2

28.1.2012 18:17

Täh? :D

Re: Rave 2

28.1.2012 18:36

mitoon ei laiteta ravea... siinä on jo pakoaukonsäädin cts