Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

30.9.2008 15:34

joo rupes toimimaan kunnolla kun laitoin takasin vakio putsarin, eli täyty olla liian pieni suutin piperille..

4.10.2008 16:19

Nyt kyllä rupeaa keinot loppumaan aprilian kanssa... Malli on af1

Oon nyt tapellu ton rave2:n kanssa viimeset puol vuotta, otin yhdessä vaiheessa irti, ja huomasin pyörän vetävän aivan saatanasti paremmin korkeilla kierroksilla ja ampui lähdöissä ihan eri tavalla...
Ilman ravea pyörästä katosi kuitenkin alle 7 tuhannessa kierroksessa vääntö, no tämä ei nyt niin haitannut, mutta bensankulutus kasvoi aivan hirmuisesti. Jäin monta kertaa tien varteen ja kerran sain työntää pari kilometriä kun asemaa ei ollut lähellä... Veikkaisin jotain 15l/100km..

Nyt laitoin taas raven takaisin, ja pettymys oli suuri. Pyörä tuntui ihan vakiotehoiselle, ei jaksanut kiertää kutoselta vitoselle heittäessä yli 9 tuhatta, ja oli aivan lapanen. Vääntöä tuli kuitenkin lisää ja pyörä oli "miellyttävämpi" ajaa. Sitä säätöruuvia on kyllä kokeiltu joka asennossa ja parhaiten se on toiminut siinä 10-15 välillä kiinni-asennosta...

Isäukko kysyi joltain tutulta ni hän kertoi tämän kaverillaan olevan af1, ja siinä oli rave2:n kanssa aivan samoja ongelmia... Hän oli saanut pari mäntääkin paskaksi kun oli sitä yrittänyt ite viritellä...

Kaasarin säädöt on kunnossa, pääsuutin 120 neula kolmas lovi, ilmaruuvi puolitoista kierrosta..

Ilman ravea ei viittis ajella kun vie paljon bensaa, mutta raven kanssa taas ei viiti ajaa kun ei mene minnekkään :itku:

10.10.2008 17:59

Ansta kirjoitti:Nyt kyllä rupeaa keinot loppumaan aprilian kanssa... Malli on af1

Oon nyt tapellu ton rave2:n kanssa viimeset puol vuotta...
Otapa putki pois ja kurkista pakoaukosta, nouseeko laippa aivan pakoaukon katon tasalle kun nostat sen sormella ylös? Ja onhan kai laippa oikeinpäin, eli viiste näkyy kun katsot pakoaukosta.. Jos laippa ei nouse ylös asti niin kannattaa laittaa paksumpi tiiviste raven alle tai ruuvailla laippaa raven ollessa irti..

11.10.2008 0:50

Eikös viiste pidä olla mäntään päin?

11.10.2008 9:55

JerQQ kirjoitti:Eikös viiste pidä olla mäntään päin?

Ei vaan pakoaukon mukaisesti, eli alaspäin.

11.10.2008 12:00

Jaa? Ite kyllä laitoin mäntään päin ja on erittäin hyvin toiminu. Toi vaan taitaa olla mulla syy, miksei toi af1 tunnu vääntävän kovin hyvin :s

E: Eihän se laipan asento huipputehoon vaikuta, koska senhän pitäis nousta ihan ylös muutenkin.

12.10.2008 18:23

JerQQ kirjoitti:Jaa? Ite kyllä laitoin mäntään päin ja on erittäin hyvin toiminu. Toi vaan taitaa olla mulla syy, miksei toi af1 tunnu vääntävän kovin hyvin :s

E: Eihän se laipan asento huipputehoon vaikuta, koska senhän pitäis nousta ihan ylös muutenkin.
Kyllä se vaikuttaa sekä vääntöön että huipputehoon. Laippa ei nouse täysin ylös jos se on väärinpäin..

12.10.2008 23:54

Tänään katoin niin laippa oli viiste mäntään päin. Vääntöjä ei ollut, mutta kierroksia kuitenkin otti reilu 12k.

16.10.2008 12:27

Mitä tuo "Ort" eli lajittele meinaa tuolla strauben sivuilla? Suomennos väärin tai jotain? En oikein hoksaa...

E: Niin siis kun rekisteröidytään...

16.10.2008 12:43

Indesign kirjoitti:Mitä tuo "Ort" eli lajittele meinaa tuolla strauben sivuilla? Suomennos väärin tai jotain? En oikein hoksaa...

E: Niin siis kun rekisteröidytään...


ort on ainakin ruotsiksi paikkakunta joten eiköhän se oo saksaksikin paikkakunta :D

26.10.2008 15:14

Kellään mitään ideoita miksi Rave2:n kanssa toimii A1 tehoisesti mun Af1?

Pytyssä on se reikä auki, rave oikein kasattu...

Kävin äsken autotallissa ja laitoin sen raven toiseen Gilardoni 1 merkkiseen sylinteriin joka mulla oli pöydällä, ja ihan ylös se kyllä nousi, jopa silleen että jätti pienen "montun" sinne kanavaan. Eli ihan ylös.

Mikä vikana :lol:

27.10.2008 2:54

Ansta kirjoitti:Kellään mitään ideoita miksi Rave2:n kanssa toimii A1 tehoisesti mun Af1?

Pytyssä on se reikä auki, rave oikein kasattu...

Kävin äsken autotallissa ja laitoin sen raven toiseen Gilardoni 1 merkkiseen sylinteriin joka mulla oli pöydällä, ja ihan ylös se kyllä nousi, jopa silleen että jätti pienen "montun" sinne kanavaan. Eli ihan ylös.

Mikä vikana :lol:


Karstassa laipan reikä tai jtn joka ottaa kii siihen laippaan ?

27.10.2008 7:29

Pitää joteki asia talven aikana selvittää, mulla ei ole mitään ideaa miks se ei toimi :s

Rave 2

29.10.2008 15:09

Sori, että menee vanhan kertaamiseksi, mutta aiempien postauksien linkkikuvat on poistettu; eli:

- Mistä löytyy Rave2:n kokoamis & säätöohjeet & kuva pakoaukon reiästä?

Paketti tuli postissa ja on hirveä hinku päästä rankaisemaan konetta..

11.11.2008 0:42

Tietääkö kukaan onko pääkaupunkiseudulla liikettä mikä suostuisi laittamaan rave2 paikoillee?