Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

dt:een pääsuutin

5.5.2006 10:16

Oisko jollain tietoa yamaha dt125x vm.2005 pääsuttimen koosta?:) Kuinka paljon suurempi kannattaa vaihtaa jos laittaa teharin? ei kyl taida kuulua tähän aiheeseen mut aattelin et jos joku tietäis..

5.5.2006 22:52

tm 125 kurit ??

7.5.2006 22:04

Saksan pyörien sähköset kuristukset, kierrosrajottimet? Jos joku viittis vähän kertoo että miten ne toimii ja onko miten vaikee ohittaa?

Dt-x 06

8.5.2006 22:11

Onko samallaine kun vm 03 ? Tehari on mutta ei kulje ,yvps vaijereita pitäisi säädellä vai ? Kuinka ja paljo ?

15.5.2006 8:44

etsikää kawa kmxstäkin.

Re: Hyosung HOMET

16.5.2006 21:25

loodi kirjoitti:
loodi kirjoitti:Sen verran nyt vaan kaikille tuskaisille Cometin omistajille, nyt 2vuotta omistettuani pyörän ja hajotettuani sen atomeihin muutaman kerran voin sanoa. Että moottori on kuristettu keinolla tai toisella. Kerran on käyty päästömittauksissa ja mopo saa aiva pirusti liian vähän löpöä, ainut ongelma täs asias on se että ei auta mitkä kaasarit tai suuttimet tai mitä sille tekee, ei kulje silti. Moottorin on ilmeisesti kuristanu joku hullu korealainen insinööri, koska se on jollain todella kierolla tavalla kuristettu. Sähköihin en ole tutustunu hirveesti, ilmeisesti siellä on joku tietokone mikä sitä kuristaa. Venttiilin ajoituksista sen verran, että ne on tarkastettu muutamaan kertaan, ne meni samaan luokkaan ku nelari ratapyöris on :D ei ihan nii korkee viritteinen, mutta noilla ajoituksilla, kaasuttimien koolla ja muutenkin Cometin pitäis kulkea hemmetisti paremmin ja Kone ja energiatekniikka Diplomi Insinööri (faijani) :D laski noi kaikki paskat samaa syssyy ja totes että 20kw ei ole mikään mahdottomuus tolla koneella, ei vaan olla uskallettu ottaa riskiä alkaa räpeltää noiden sähköjen kanssa. Mutta mitä ilmeisemmin kun mennään yli 6000rpm/min niin se alkaa kuristaa konetta, koska noilla venttiilinajotuksilla moottori toimii lähes 2-tahtisen tavoin, eli alavääntö on paska ja ylhäällä tulee tehot esiin, tän takia Cometin ominaisuudet on ihan paskat verrattuna muihin 4-tahti piikkeihin koska motti on korkeeviritteinen ja kuristettu paskasti. Mulla on BTW Comet nyt myynnissä, löytyy isommat suuttimet ja jotain ihkusälää, ottakaa yhteyttä jos tän selitykse jälkee vie kiinnostaa :)
sorii typoista noi rpm jutut jne, sen verran unohin mainita et ilman putsari ja putkisto on ok, niistä ei mitää kureja löydy. Mopo pelais samanlailla vaikka ois ahtaammatki vermeet. Ne innokkaat ketkä haluaa selvittää cometin mysteerin, keskittykää bensan syöttö systeemiin, lähtemällä tankista kaasareihin ja bensapumppuun + sähköihin. En tiedä mitä on tapahtunu cometin kuri etsinnässä sillä en oo seurannu aktiivisesti näitä juttuja sellaseen puoleen vuoteen. Ilmotelkaa ihmeessä privaan tai iha tähä foorumille jos ootte löytäny jotain. Mut kaikille tiedoks, ÄLKÄÄ HUKATKO RAHOJANNE MIHKÄÄN VIRIOSIIN!!!! ne ei auta. Isommat tyhjäkäynti suuttimet kannattaa hankkia, se on ainut mikä on auttanu pikkase siihe alavääntöö.
hetkonen oks toi joku läppä et isommat tyhjäkäynti suuttimet niin vääntö paranee ? Ja ne suuttimet antaa iha homona vääntöö ja ylätehoo lisää,ja tota,nelareis pitää olla vaan niitä rakastettuja kuutioita ! Itse poraan tässä kohta 161cc ja sit pitäis olla se 20hp ja 15-18Nm vääntöä,et sillee..

27.5.2006 15:01

Enduro-Pappa kirjoitti:Honda NSR

Eritysehto. Koneen tehon edellytyksenä on:
Imuaukkoon on sijoitettu kuristuslaippa. Pakoputken alkukäyrään on sijoitettu n:20cm pituinen kuristusputki, joka on kiinnitetty hitsaamalla. Kuristetun putken (A1) tunnistaa äänenvaimentimen takana sijaitsevasta koodista HI KBS U1

Ainakin 9kw:hen kuristetussa vm.89 Nsr125R:ssä Putken tunnus on HI KBS D1 eikä U1!!

Enduro-Pappa kirjoitti:Asiantuntijan kommetti:

Kuristuksien poiston jälkeen pyörän säätöihin ei tarvitse koskea.

Kuristamattoman vakioputken tunnistaa koodista HI KBS E1.

Ja kuristamatonta putkea on myös koodilla HI KBS

Piti vähän täydentää.

27.5.2006 20:05

miten olisi yamaha tzr125r japan malliin kuristukset?? mitäs niitä on ja miten ne poistetaan?

Cagiva Mito

28.5.2006 18:53

-06 vuotisissa Mito:ssa ei ole enää hukkaputkea vaan holkki alkukäyrässä ja suuttimet ei ole enää 55 ja 100.
vaihdoin itte arrowin putken ja 125 pääsuuttimen, tyhjäkäyntisuutin oli jo 65 ni en sitte sitä vaihtanu.
niillä pääsin n. 150km/h mittariin. voiko imutorvet rajottaa niin paljon??

Re: Cagiva Mito

28.5.2006 19:02

BlackNightRider kirjoitti:-06 vuotisissa Mito:ssa ei ole enää hukkaputkea vaan holkki alkukäyrässä ja suuttimet ei ole enää 55 ja 100.
vaihdoin itte arrowin putken ja 125 pääsuuttimen, tyhjäkäyntisuutin oli jo 65 ni en sitte sitä vaihtanu.
niillä pääsin n. 150km/h mittariin. voiko imutorvet rajottaa niin paljon??


piti tohon vielä lisätä et kummat noist imutorvist, onko TT imutorvet ne pyöreet vai ne soikelit? :) Meinaa ku pyysin liikkeest TT imutorvet ni se anto samallaiset ku mulla on kiinni vakiona et myikö myyjä väärän..

2.6.2006 10:51

Lisäksi noissa tuonti NSR:ssä on jonkinlainen rajotin. Sytkäboxi?? Itellä valitettavasti tämmönen joten aattelin kysyä mistä sais uusia..

17.6.2006 4:18

mistä löytyy 04 miton kurit... kun ei sieltä mitään hukkista ainakaan löydy

MZ SX125

18.6.2006 21:30

MZ SX pyörän kuristuksista löytyskö jollai tietoo?

20.6.2006 0:05

nii mun muistaakseni toi mz on rakennettu oliko joku 9kw vai jopa 10kw eli tehoa ei oikein saa enempää irti

ktm exc 125

20.6.2006 15:39

listasta puuttuu 125 ktm exc kanssa