Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

25.3.2006 17:58

Jax_KiBez kirjoitti:
miksu- kirjoitti:
-Cdi- kirjoitti:Mitä kureja löytyy -06 mallin Riejuista?


ainut kuristin on nelitahti.


Mikä vitun pakko on kokoajan haukkua nelareita, teistä en tiedä, mutta itseäni ei kiinnosta ajaa moottorisahalla. (Räsällä yms.)

Tietääkseni kone on sama kuin Derbi SM 125, eli jotain kuristusta löytyy ja kulkee vakiona 105-110km/h


Ei mistään haukkumisesta ole kyse, vaan melkolailla faktasta. Ei nelitahdista irtoa tässä kokoluokassa niin paljoa tehoa kuin meidän ruohonleikkureistamme <3

edit: Ja kyseessähän on kuristusten etsimiseen tarkoitettu topikki, ei mitää konetyyppisotia tänne nyt.

27.3.2006 15:26

Onko Yamaha TW:ssä mitään kureja.....

28.3.2006 17:12

Ei siinä mitään kuristuksia ole, se on rakennettu alle 11kw:ksi.

11.4.2006 23:12

Tietääkö kukaan, että onko vanhoja mitoja (-92) kuristettu imupuolelta jotenkin, tai muuten vaihtamalla pieni pääsuutin? kun nykyinen suutin on kokoa 125, ja mielestäni vakion pitäisi olla 145 tms. Ei ole booannut, mutta ehkä on vähäsen ollut tehot hakusessa..

kiitos vastauksista!

11.4.2006 23:14

Ei ole imupuolelta muutoin kuristettu, kuin kaasun liikeradalla.Tottakai suuttimet vaihdetaan silti aina pienempiin, kun moottorin teho alenee

12.4.2006 9:56

Billy Idol kirjoitti:Ei ole imupuolelta muutoin kuristettu, kuin kaasun liikeradalla.Tottakai suuttimet vaihdetaan silti aina pienempiin, kun moottorin teho alenee


Ok, muistelin kuitenkin että olis se kaasarin kansi kumminkin tt. Liikkuu kuitenkin aika paljon se kahva :P mut voi olla että joku ei sitten ole jaksanut suutinta vaihtaa :D

17.4.2006 23:30

ilis kirjoitti:
Billy Idol kirjoitti:Ei ole imupuolelta muutoin kuristettu, kuin kaasun liikeradalla.Tottakai suuttimet vaihdetaan silti aina pienempiin, kun moottorin teho alenee


Ok, muistelin kuitenkin että olis se kaasarin kansi kumminkin tt. Liikkuu kuitenkin aika paljon se kahva :P mut voi olla että joku ei sitten ole jaksanut suutinta vaihtaa :D
Mitä mä nyt oon sitä sun kahvaas koitellu ni muistaakseni se liikkuu aika paljon vähemmän ku mun kahva :o Ettei vaa kuitenki ois sullaki jotai kahvakuriaki :S

17.4.2006 23:40

Se kaasarin kansi on alumiininen jos on rajoitettu, muutoin se on muovia.Lisäksi siinä pitäisi lukea m11k

19.4.2006 8:28

Laittakaa vaan kaikki tieto tosta Honda XR125L kureista siinä on kurit, mutta en tiedä mistä saisi halvalla noita CDI boxeja ja missä ne kurit on putkessä

26.4.2006 23:29

löytyykö suzuki VL125 intruuderiin kuristuksia vai onko se ihan rakennettukki tuommoseksi(lussuksi)?

Hyosung HOMET

27.4.2006 14:42

Sen verran nyt vaan kaikille tuskaisille Cometin omistajille, nyt 2vuotta omistettuani pyörän ja hajotettuani sen atomeihin muutaman kerran voin sanoa. Että moottori on kuristettu keinolla tai toisella. Kerran on käyty päästömittauksissa ja mopo saa aiva pirusti liian vähän löpöä, ainut ongelma täs asias on se että ei auta mitkä kaasarit tai suuttimet tai mitä sille tekee, ei kulje silti. Moottorin on ilmeisesti kuristanu joku hullu korealainen insinööri, koska se on jollain todella kierolla tavalla kuristettu. Sähköihin en ole tutustunu hirveesti, ilmeisesti siellä on joku tietokone mikä sitä kuristaa. Venttiilin ajoituksista sen verran, että ne on tarkastettu muutamaan kertaan, ne meni samaan luokkaan ku nelari ratapyöris on :D ei ihan nii korkee viritteinen, mutta noilla ajoituksilla, kaasuttimien koolla ja muutenkin Cometin pitäis kulkea hemmetisti paremmin ja Kone ja energiatekniikka Diplomi Insinööri (faijani) :D laski noi kaikki paskat samaa syssyy ja totes että 20kw ei ole mikään mahdottomuus tolla koneella, ei vaan olla uskallettu ottaa riskiä alkaa räpeltää noiden sähköjen kanssa. Mutta mitä ilmeisemmin kun mennään yli 6000rpm/min niin se alkaa kuristaa konetta, koska noilla venttiilinajotuksilla moottori toimii lähes 2-tahtisen tavoin, eli alavääntö on paska ja ylhäällä tulee tehot esiin, tän takia Cometin ominaisuudet on ihan paskat verrattuna muihin 4-tahti piikkeihin koska motti on korkeeviritteinen ja kuristettu paskasti. Mulla on BTW Comet nyt myynnissä, löytyy isommat suuttimet ja jotain ihkusälää, ottakaa yhteyttä jos tän selitykse jälkee vie kiinnostaa :)

Re: Hyosung HOMET

27.4.2006 14:47

loodi kirjoitti:Sen verran nyt vaan kaikille tuskaisille Cometin omistajille, nyt 2vuotta omistettuani pyörän ja hajotettuani sen atomeihin muutaman kerran voin sanoa. Että moottori on kuristettu keinolla tai toisella. Kerran on käyty päästömittauksissa ja mopo saa aiva pirusti liian vähän löpöä, ainut ongelma täs asias on se että ei auta mitkä kaasarit tai suuttimet tai mitä sille tekee, ei kulje silti. Moottorin on ilmeisesti kuristanu joku hullu korealainen insinööri, koska se on jollain todella kierolla tavalla kuristettu. Sähköihin en ole tutustunu hirveesti, ilmeisesti siellä on joku tietokone mikä sitä kuristaa. Venttiilin ajoituksista sen verran, että ne on tarkastettu muutamaan kertaan, ne meni samaan luokkaan ku nelari ratapyöris on :D ei ihan nii korkee viritteinen, mutta noilla ajoituksilla, kaasuttimien koolla ja muutenkin Cometin pitäis kulkea hemmetisti paremmin ja Kone ja energiatekniikka Diplomi Insinööri (faijani) :D laski noi kaikki paskat samaa syssyy ja totes että 20kw ei ole mikään mahdottomuus tolla koneella, ei vaan olla uskallettu ottaa riskiä alkaa räpeltää noiden sähköjen kanssa. Mutta mitä ilmeisemmin kun mennään yli 6000rpm/min niin se alkaa kuristaa konetta, koska noilla venttiilinajotuksilla moottori toimii lähes 2-tahtisen tavoin, eli alavääntö on paska ja ylhäällä tulee tehot esiin, tän takia Cometin ominaisuudet on ihan paskat verrattuna muihin 4-tahti piikkeihin koska motti on korkeeviritteinen ja kuristettu paskasti. Mulla on BTW Comet nyt myynnissä, löytyy isommat suuttimet ja jotain ihkusälää, ottakaa yhteyttä jos tän selitykse jälkee vie kiinnostaa :)
sorii typoista noi rpm jutut jne, sen verran unohin mainita et ilman putsari ja putkisto on ok, niistä ei mitää kureja löydy. Mopo pelais samanlailla vaikka ois ahtaammatki vermeet. Ne innokkaat ketkä haluaa selvittää cometin mysteerin, keskittykää bensan syöttö systeemiin, lähtemällä tankista kaasareihin ja bensapumppuun + sähköihin. En tiedä mitä on tapahtunu cometin kuri etsinnässä sillä en oo seurannu aktiivisesti näitä juttuja sellaseen puoleen vuoteen. Ilmotelkaa ihmeessä privaan tai iha tähä foorumille jos ootte löytäny jotain. Mut kaikille tiedoks, ÄLKÄÄ HUKATKO RAHOJANNE MIHKÄÄN VIRIOSIIN!!!! ne ei auta. Isommat tyhjäkäynti suuttimet kannattaa hankkia, se on ainut mikä on auttanu pikkase siihe alavääntöö.

3.5.2006 22:35

en tiä pyörästä paljoa mitään mutta kuulostas siltä että sähkörajotin luultavasti on... ei muutaku kaikki ylimääräset sähköboxit ohi jos niitä löytää ja jos on kanttia=D

4.5.2006 23:44

Semmonen vaivaa nyt päätä, että onko YPVS nyt sitten kuristin vai tehonlisääjä? :D ja uskaltaako läppien kuristimet (siellä on läppien päällä sellaset metalliläpät) ottaa pois? (ettei käy niin et kun käynnistää, niin peli riemastuu ja leviää)

5.5.2006 9:24

Ja pyörähän on Yamaha DT 125R -90....