Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Kymco Hipster 125

20.7.2004 2:32

Tietääkö kukaan Kymco Hipsterin (?rajoituksista?)? Vai onko vehje sarjaa
"Onneksi olkoon! Pyöräsi on jo kuristamaton!"?

20.7.2004 14:08

Mites onko tommosessa vm. -94 Apriliassa putkessa mitään ylimäärästä, esim. siellä paisarissa?? Kyseessä on -94 Aprilia RS Extrema...

21.7.2004 18:27

lisäsin tuohon edelliselle sivulle lisää RD:n kuristuksia.

21.7.2004 21:53

Listassa ei taida olla crm:ää... Kertokaapas tietävät ko. pärrän kurien sijainti. Tarvitseeko säätöihin koskea, suutinta isontaa?...

Kawa eliminatorin rajoitukset

24.7.2004 15:35

tietääkö kukaan missä Kawasaki eliminator 125 rajoitukset ovat ja voiko niihin ite koskee??? Jossain siinä on rajoitukset mutta missä???

miton kuristukset

24.7.2004 19:10

olis kiva tietää minkälaiset kuristukset on 03 mallin mitossa ku ei oo sitä hukkaputkee ollenkaa ja pyörä on ihan uus ajettu 8km viime viikolla hain liikkeestä et ei niitä ainakaan pois oo otettu on se sen verran laiska

10.8.2004 13:30

TZR RR'95 kirjoitti:Yamaha TZR RR Belgarda

Moottorin teho alennettu 9KWiin seuraavin kuristuksin:

-kaasarin pääsuutin 170

-YPVSn servo ja vaijerit poistettu, laippa lukittu 5mm ruuvilla jolloin pakokanavan korkeus 17mm

-pakoputken juureen hitsattu 19mm kuristinholkki




Mikä suutin pitäisi laittaa ton 170 tilalle???

11.8.2004 22:55

auzci kirjoitti:
TZR RR'95 kirjoitti:Yamaha TZR RR Belgarda

Moottorin teho alennettu 9KWiin seuraavin kuristuksin:

-kaasarin pääsuutin 170

-YPVSn servo ja vaijerit poistettu, laippa lukittu 5mm ruuvilla jolloin pakokanavan korkeus 17mm

-pakoputken juureen hitsattu 19mm kuristinholkki




Mikä suutin pitäisi laittaa ton 170 tilalle???

180

22.8.2004 12:18

tietääkö kukaa mitä kuristuksii Yamaha DT 125R/yamaha DT 125RE -04 mallissa on??

25.9.2004 15:23

Honda mbx

alkukäyrässä kuristava holkki, ilmanputsarin ja kaasarin välissä levy.

kaveri osti tollasen niin toi tiedot se osas antaa siitä.

11.10.2004 20:15

Olisi mukava tietää mitä rajottimia/kuristuksia on Husqvarna WRE:ssä? Vm. 96-02

4.11.2004 23:24

onko kawasaki eliminattorissa jotain kuristimia??tai miten se vois virittää??

5.11.2004 11:09

Satuin tuossa purkamaan TDR:n (-95) imanputsarin ja kkasarin. Ilmanputsarissa ei kummempia kuristuksia ole, ilmanputsarin sisäpuolella olevaa putkea voisi varmaan lyhentää..? Pääsuutin oli ainakin mulla 270 tai 280. En tarkkaan muista... Eli kurit on sitten varmaan vaan putkessa jos sitten sielläkään...

Honda CB125T

26.11.2004 21:26

Eli oisko kellään tietoa tuon pyörän kuristuksista, itse meinaan laittaa tuommosen vm.-81 ylöspäin. Tuolla aiemmin jo sanottiin jotain Ceebeen kuristuksista, mutta jos jollain olis kokemusta niitten poistosta ja/tai sijainnista olisi hyvä. Auttasko isomman pyörän änkkärit yhtään mitään vai kuristaisiko vielä enemmän, Jos jonkun CB350-400cc tai CX500 änkät laittas.

12.12.2004 15:49

spada kirjoitti:tietääkö kukaa mitä kuristuksii Yamaha DT 125R/yamaha DT 125RE -04 mallissa on??


88->99 malleissa pakoputken alkukäyrässä kuristusholkki ja kaasarissa 210 suutin (240 täysteho). Pakoaukonsäätimen servo poistettu jostain malleista ja akseli lukittu kiinni asentoon, kun sen säätää toiseen asentoon niin saa täydet tehot, tai vaihtoehtoisesti laittamalla servon ja säätämällä hakasen siihen ruuvin kohdalle.
00-03 malleissa pakoputken paisuntakammiossa puolikuun muotoinen kuristus ja putki on sahattava poikki paisarin liitos kohdasta. Suuttimesta en tiedä mutta jos siellä on 210 niin täysteho suutin on vaihdettava.
DT RE mallissa on yksi kuristus pakoputken alussa vaakasuoraan menevässä kohdassa jossa on kaksi hitsijälkeä/se kuumenee hehkuvaksi jos vähänkin ajelee reippaammin ja kuumentuneen kohdan huomaa selvästi. Toinen kuristus on että pakoaukonsäätimen kiekko johon vaijerit tulee, on yksiasentoinen ja vaijerit täytyy säätää niin että kun virrat laittaa päälle ja sitten katkaisee ne, ei pakoaukosta kokeillen sormella tunnu kynnystä pakoaukossa. Ja 240 suutin menee joka malliin kun on kuristukset pois.