Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Kuristusten etsintätalkoot

3.6.2011 19:20

kawasaki kdx kuristukset. Missä on?

Re: Kuristusten etsintätalkoot

6.8.2011 1:37

eli honda crm vm93 kyseessä:

VARUSTETTU KAHDELLA PERÄKKÄISELLÄ ÄÄNENVAIMENTIMELLA. MOOTTORIN TEHO VOIDAAN ALENTAA 9 KW:IIN ASENTAMALLA IMUSARJAAN 1MM:N PAKSUINEN ALUMIININEN SUPISTUSLEVY, JOSSA REIKÄ HALKAISIJALTAAN 28 MM, SEKÄ VAIHTAMALLA PAKOPUTKEN PAISUNTAKAMMIO TUNNISTEMERKILTÄÄN HI KAK E1. TEHOALENNUS 9 KW:IIN OHJEEN MUKAISESTI. ENNEN TEHOALENNUSTA 19 KW.
(c)rekisteriote

supistuslevy imusarjassa on kyl yksinkertainen juttu, mutta osaakos joku neuvoa missä nää kaksi peräkkäistä kuristusta on? (álkukäyrässä, paisarissa?
Ja kannattaako/pitääkö laittaa isompi suutin kuristusten pois-oton jälkeen? (nyt taitaa olla 142 ellen väärin muista)

Re: Kuristusten etsintätalkoot

6.8.2011 21:20

Neogale kirjoitti:eli honda crm vm93 kyseessä:

VARUSTETTU KAHDELLA PERÄKKÄISELLÄ ÄÄNENVAIMENTIMELLA. MOOTTORIN TEHO VOIDAAN ALENTAA 9 KW:IIN ASENTAMALLA IMUSARJAAN 1MM:N PAKSUINEN ALUMIININEN SUPISTUSLEVY, JOSSA REIKÄ HALKAISIJALTAAN 28 MM, SEKÄ VAIHTAMALLA PAKOPUTKEN PAISUNTAKAMMIO TUNNISTEMERKILTÄÄN HI KAK E1. TEHOALENNUS 9 KW:IIN OHJEEN MUKAISESTI. ENNEN TEHOALENNUSTA 19 KW.
(c)rekisteriote

supistuslevy imusarjassa on kyl yksinkertainen juttu, mutta osaakos joku neuvoa missä nää kaksi peräkkäistä kuristusta on? (álkukäyrässä, paisarissa?
Ja kannattaako/pitääkö laittaa isompi suutin kuristusten pois-oton jälkeen? (nyt taitaa olla 142 ellen väärin muista)


Mulla on -92 crm ja siinä lukee samat ku sulla mut sillä erolla että se on jo 9kw. Olis kiva kans tietää missä niitä kureja sitten oikein on, ettei koko putkea tarvi palotella :)

Re: Kuristusten etsintätalkoot

10.7.2012 21:24

Mites onko tuolla cagiva raptorin putkessa mitä kaikkee mikä kuristaa?

Re: Kuristusten etsintätalkoot

7.3.2013 1:19

tietääks kukaa missä ois aprilia sx125 kurit ? ;)

Re: Kuristusten etsintätalkoot

23.4.2013 16:13

Tietopankkiin lisätty Hyosung Comet kuristukset.

Re: Kuristusten etsintätalkoot

11.10.2013 18:01

Cebarissahan on kumiflärpäke, ja pakoputki taitaa oll aika mehupilli?

Re: Kuristusten etsintätalkoot

2.1.2016 18:52

Aprilia SX/MX on melkeimpä samat kurit kun noissa AF1 ja RS malleissa. Eli Putkessa syvällä kuristuslevy, kiinteä pakoaukonlaippa ja kuristavat suuttimet kaasarissa (SX ja 06--> RS)

Eli TT:ks saamiseks vaaditaan joko uusi putkisto tai että ottaa vanhasta putkesta kurit pois. Sitten joko muuttuva pakoaukonsäädin eli sähköinen RAVE 1 tai pneumaattinen RAVE 2. Ja uudemmissa 06--> RS/SX TT osat kaasariin. Tietty toinen vaihtoehto on etsiä VHSB 34 LD joka on se alkuperäinen aprilian virityskaasari.

Uudemmissa SX/RS malleissa eli 07/08 eteenpäin on myös kuristava ECU eli sen joutuu porata että saa sähköisen RAVE:n toimimaan. RAVE 2 toimii suoraan ilman poraamista.

MX malleissa on myös se kierroksia rajoittava dippi CDI:ssä mutta omien tietojeni mukaan se on otettu jo ennen myyntiä tai jo ensimmäisessä huollossa pois maahantuojan/jälleenmyyjän puolesta.

Yksi kuri ainakin MX malleissa on vakio änkkä. Joka toimii oikeastaan katalysaattorina. Uudemmissa SX:sissä on änkän sisällä ihan suora putki.