Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.4.2013 13:18

Läpät on tarkistettu, samalla kun vaihto kampiakseli stefoja. Hauska sinänsä yks läppä oli auki, siellä välissä oli kirkas muovin pala välissä. Ehjän näköiset muuten olivat.
Aiempi omistaja muistaakseni joskus vaihtanut isomman suuttimen. Muuten on ihan vakio kaasari ja ilmanputsari.
Imu päällä lähtee hyvin käyntiin ei tarvi kauaa startata, mutta pitää kaasulla pitää käynnissä. Pysyy myös käynnissä kaasulla jonkun aikaa ilman imua. Pitäiskö tuo kaasari vielä käyttää uuestaan pöyällä...
Kolarin jäljiltä imunvipu kaasarissa oli vääntynyt jonkun verran toiselle puolelle, hyvin se kuitenkin pelittää. Pyörä on seissyt tallissa n.4 vuotta.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

23.4.2013 16:46

No ei sitten se vika ainakaan sielä yläkerrassa tai alakerrassa ole, kun kerran kaikki tarkastettu ja vaihdettu. Otappa kaasari irti ja kato minkä kokoset ne suuttimet on, samalla tarkista bensapinnan korkeus (haynesin korjausoppaasta löytyy ohjeet) ja tsekkaa neulaventtiilin toiminta. Uskoisin että vika on jossain ihan perustavan laatusessa... Puhista kunnolla ne kaikki kaasarin kanavat, esim. paineilma on tosi hyvä,

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

24.4.2013 13:04

Sitten kanssa tuohon kaasarin puhdistukseen näppärä keino on ultraäänipesu, mutta ultraäänipesureita ei taidakkaan joka taloudessa olla... ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

24.4.2013 22:46

Pitääkö laittaa isompi pääsuutin kun kone käy tosi kuumana ja tyhjäkäynnillä ilman imua ei taho pysyä käynnissä? Imupäällä toimii . Ilmaruuvia on sääjelty vaikka mihin suuntaan... Nyt 260 pääsuutin ja tk 30. Arrowin putkisto ja johtokikka. Neulan sokan siirsin alimpaan loveen kun oli keskellä. Tunnostaa että kohta leipasee, uus mäntä ajettu 130 km. Läpät ei raota eikä lödy imuvuotoa. Tulppa br10es. Liian kylmä? Pitäskö kokeilla 290 pääsuutinta?? KERTOKAA TIETÄMÄTTÖMÄLLE?!?!?!?!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

24.4.2013 23:12

Pääsuutin kuulostaa pienehköltä, onko putsarissa "tötsä" kiinni tai onko sitä avarrettu?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2013 8:10

Rajis- kirjoitti:Pääsuutin kuulostaa pienehköltä, onko putsarissa "tötsä" kiinni tai onko sitä avarrettu?

Ilmanputsarin tötsä on paikoillaan. Pitänee kokeilla isommalla suuttimella.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2013 10:11

Nonni, elikkäs ny ilmeny sellai ongelma et vie nesteitä toi rutku, ei kyllä vuoda mistää mut nesteet häviää ja ny 2kertaa nostanu lämmöt punaselle ja paisuntasäiliö korkki lentäny ties minne. otin putken eile irti ja sielt ei tullu ku iha vähä vettä ja tulppa on sellanen kuparinruskeen värinen.. käynnistäminen on todella työlästä sähköstartilla että työntöhommiksi toi käynnistäminen menee. Ite veikkailisin että kannentiivisteessä vika kun just remppasin yläkertaa leipomisen jäljiltä, ja nyt laitoin toisen kerra stormin kannentiivisteen nii ekalla kerralla vuosi ulospäin mutta nyt jos se päästäisi nesteitä palotilaan oisko mitenkään mahollista. ja savua tulee putkesta nii pirusti.. ja siis on tt jos ny vaikuttaa jotenkii asiaa.. elikkä ny vois kertoo mahdollisia vikoja kun menee taas perjantai yölle toi asentaminen :/

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2013 10:20

Kannentiiviste vuotaa aivan perkeleesti, suoristappa kansi samalla kun otat sen irti. Ja mieluiten originaalitiivistettä sisään.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2013 10:47

Juu nii mä vähän aattelinkin, jos sitä huomenna kävis hakemas uuden kannentiivisteen ku koulusta painelee kotio

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2013 12:07

Lul, kyllä mulla on kestänyt muutkin ku vakiokannentiivisteet.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2013 14:19

Mikäköhän detsissä on, kun työntämällä lähtee heti käyntiin, mutta startilla ei lähe millään. Kovasti yrittää startata, eli ei pyöri tyhjää tai mitään. Testasin toisella akulla, ei auttanut. Myös kipinää antaa. Mistäköhän vois johtua?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2013 15:49

Noniin osaisko joku kertoa mulle, että onko kyseessä detsin vakioputki vai giannelli? Myyjä mulle sanoi että on giannellin putki, mutta itse oon kyseenalaistanu ton. Pyörässä on kiinni 170cc athena, mikunin 36 tmx, 250 kotarin imukaula ja pipercross suodatin. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan kun tt hussella pääsee ohitte. Ja vielä semmonen että onko tervettä kun kylmänä savuaa niin maan perkeleesti vaikka lämpimänä toiminta on normaalia poislukien tehottomuus? Mikunissa ps 390 ja tk ei tietoa. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2013 16:52

Giannelli on aivan selvästi! ;) En osaa kyl sanoa, uuden vai vanhan mallin. Vakioputken alkukäyrä olisi paljon pidempi ja mutkaisempi.

Pääsuutin vaikuttaa liian isolta. Että voisiko se tehottomuus johtua siitä? Ottaako se kierroksia lämpimänä hyvin vai röpeltääkö/röpöttää/höpöttää? :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2013 17:30

_rieska_ kirjoitti:Lul, kyllä mulla on kestänyt muutkin ku vakiokannentiivisteet.


Kyllähän ne muutkin kestää hyvin, itelläki ollu nyt jo 8tkm Athenan kansipahvi sisällä eikä vuoda yhtään. Mutta useimmilla on jostain syystä alkanu vuotamaa tarvikepahvit (asentajassa vika IMO), niin sen takia suosittelin, että laittaa sen vakiotiivisteen ;)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

25.4.2013 18:53

Onkos kenelläkään tietoa/kokemusta jos, detsiin vaihtais ton 32mm kaasarin ja sitten yz 125 imukaulan? onko yz imukaulan vuosimallilla jotakin merkitystä, ja käykö siihen imukaulaan suoraan kiinni tuo 32mm (esim. mikuni tai dellorto?). Ajattelin ostaa nyt sen imukaulan ja kaasarin kun ruennut tympimään tuo 28... ja ilmanputsarin nyt virittää jotenkin vaan kiinni :lol: