Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
22.8.2012 22:33
Jep ja ota myös kaasari auki ja putsaile se huolella.
29.8.2012 16:44
Oon yrittänyt NSR-puolella kalastella infoa mutta ei tunnu vastausta tulevan niin kysyn täällä jos joku tietäisi.
Eli sähköstartti ei siis pelitä. Aluksi rele vain naputti ja vaihdoin hiilet (oli toinen hiilen johto poikki, sen mihin tulee maapiuha) ja sen jälkeen alkoi startti "jumittamaan". Pyöri erittäin huonosti mutta starttasi kuitenkin joskus. Nyt taas alkoi vain naputtamaan eli varmaan taas johto poikki. Jos on niin mikä noita oikeen katkoo? Voiko sitä kolvata takaisin vai onko niin vähän pelivaraa ettei kannata edes yrittää? Miksi ei startti pyöri kunnolla? Ja tähän väliin on hyvä sanoa, että akkuhan on juuri uusittu ja siinä on satavarmasti tarpeeksi latausta.
Jeesiä jeespoks kiitos? (:
30.8.2012 14:29
Mikäköhän on kun ei kierrä konnolla ylhäällä, eli tuntuis et kiertäis enemmä mutta ei. Voisko olla et on liia iso ps vaikka nyt on mikuni 34 ja ps 230 vaikka kuullu et jollai ollu mikuni 35 yli 300 ps. Vai vaikuttaako paljonki jos on paska ilmanputsari? Pyörä on tt cagiva.
30.8.2012 15:57
Mites paljon pitää kampuran laakereita sisäänajaa ja millaset seokset? Husse sm kyseessä
2.9.2012 12:29
onko kukaan laittanut aikasemmin gas gas ec 125 akkua? itellä olisi tarkotus laittaa että sais talvella kahvan lämmittimet ja xenonit..
jostain jos löytys ohjeet asennukseen niin linkki ois ihan kiva..
2.9.2012 13:01
Empä oo kuullu, että kukaan olis gasseen laittanu, mutta vissiin muutamakin kotareihin laitellu. Toimii varmaan suunnilleen samalla perjaatteella, niin kysy joltain jolla on kotkassa akku
3.9.2012 23:48
pitäiskö vaihde päällä kytkin pohjassa olla sama kuin vapaalla? Koska ittelläni ainakin vaihdepäällä ja kytkin pohjassa tottakai haluuaaa lähtee liikkumaan eteenpäin varsinkin ku polkasee käyntiin. Ja vapaata ei tahdo löytyä sitten millään kun kone käy? Mistäs tämmöinen vois johtua? Eikö kytkin irrota kunnolla vai mitenkä?
4.9.2012 0:13
Mixutti kirjoitti:Mistäs tämmöinen vois johtua? Eikö kytkin irrota kunnolla vai mitenkä?
Ei irrota ja mikäli vaijerin säädöstä ei vika löydy, niin yleisin syy on pilattu kytkinkruunu. Mitä luultavimmin tässäkin tapauksessa on kytkinkruunuun alkanut tulla koloja kytkinlevyistä. Kuminpoltto, kytkimellä repäisy keulittaessa, yms. rääkkääminen tuhoaa niitä kytkinkoreja. Esim tämän kuvan kytkinkruunu on jo täysin pilalla (ympyröity)
http://aijaa.com/0062310838742Mikäli on vasta pienet montut, niin niitä voi viilata tasaisemmiksi.
Tässä videossa mm. tuosta viilaamisesta
http://www.youtube.com/watch?v=MxLwZoysd_Y&feature=plcp
4.9.2012 21:58
Mitenköhän usein noi karstat pitäis polttaa putkesta, ku tuntuis niiku et olis vähä tukkone putki. Oon ny ite ajanu päälle 4000 ja en tiiä millo entine omistaja o viimeks polttanu karstat.
4.9.2012 23:41
Karstat poltetaan sitten kun sitä karstaa on kertynyt. Ei se kilometreistä riipu.
7.9.2012 10:12
mikäköhän hupsussa nyt onkun kytkin ei irrota ? :/
12.9.2012 15:39
Sun täytyy varmaan tutkia asiaa.
12.9.2012 19:51
jooh aisa selvinny jo....
14.9.2012 15:17
Mikäköhän tuol cagivan putkessa on ennen peräpilliä sellanen vähän sitä pilliä pasumpi 10cm pitkä putki joka lähtee alkukäyrään päin ? Olisko jonkun lainen kuri?
16.9.2012 17:06
nyt saan hussen käyntiin käy noin 10 sec ja sitte sammu eikä saa käyntiin enää. kahen tunnin odottamisen jälkeen lähtee taas käynttin ja käy noin 10sec. missä vik ja mitä pitää tehä?