Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

26.4.2010 18:05

Linkku92 kirjoitti:Suutinkin on vaihdettu 170 kokoon.

Herranjesta 180 suutin kiinni ja heti :D

Yamaha tzr:n viritys (säädöt ym. ym.)

27.4.2010 20:06

Moi

Tuotanoin, ehkä tyhmä kysymys mutta piti vaihtaa iskari jonka pituus on 290mm niin perästä tuli mukavan korkea :p , eli jalka ei yletä enää maahan. Kannattaisko sitä hitsata pitemmäks, sillon se saattaa osua kyllä ketjuihin. Mites muut onko ollu samanlaista ongelmaa? Ajattelin et jos sitä kiinnike kohtaa jalaksesta taivuttais pyörästä poispäin.

Joo tiijän että voi käyttää omaa järkeä mutta päätin silti kysyä :D

27.4.2010 21:00

Tein koulussa kokonaan uuden ja pidemmän, ei kestäny kauan ku vähän hitsaili.

28.4.2010 21:48

Ossaakoha joku neuvoa et mikähä tetsarin valoissa ja lämpömittarissa on vikana, kun, noh otetaan ensiks vaikka toi lämpömittari. Eli kun valot on kiinni-asennossa niin toimii, jos valot pääl nii ei. :S

Ja sit valot, ei toimi kuin pitkillä etuvalo, lyhyillä vaan tietyssä ratin asennossa. Oisko jossai johdoissa kosketushäiriötä vai miten? Muutenki jotenki niin heikon oloinen koko ajovalo :S saako vakio lamppuun tehokkaampaa poltinta, kärsiikö sitä avata? aika monta kysymystä, jos joku osaisi johonki vastata, tai kaikkiin :p kiitos etukäteen.

29.4.2010 17:59

jynsered kirjoitti:Ossaakoha joku neuvoa et mikähä tetsarin valoissa ja lämpömittarissa on vikana, kun, noh otetaan ensiks vaikka toi lämpömittari. Eli kun valot on kiinni-asennossa niin toimii, jos valot pääl nii ei. :S

Ja sit valot, ei toimi kuin pitkillä etuvalo, lyhyillä vaan tietyssä ratin asennossa. Oisko jossai johdoissa kosketushäiriötä vai miten? Muutenki jotenki niin heikon oloinen koko ajovalo :S saako vakio lamppuun tehokkaampaa poltinta, kärsiikö sitä avata? aika monta kysymystä, jos joku osaisi johonki vastata, tai kaikkiin :p kiitos etukäteen.


Mulla oli sama ongelma, kosketus häiriö jossais on. Tehokkaamman polttimon saa kyllä, itellä taitaa olla lyhyissä 55W ja pitkissä 100W :lol: näkyy ainakin

29.4.2010 18:48

Joo kiitos tiedosta linkku :p vieläku joku osais vastata yllä olevaan lämpömittari onkelmaani :)

tzr -90

29.4.2010 22:09

osaiskohan joku neuvoa kun tetsarin pytty porattii, hommattii mäntä ja neulalaakeri ja uus tulppa ja tiivisteet, sit ku laitettii kiinni ni lähtee helposti käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä n. 1min nätisti ja sit sammuu, ja kaasuun ei anna koskea ollenkaan jos koskee ni sammuu ja kastelee tulpan.. ennen kiinni leikkaamista toimi hyvin.

30.4.2010 16:31

^^ei varmaan mäntä tai sen renkaat ole vääripäi sulla? :SD itellä teki tuota mopossa ku ei ollu pääsuutin kiinni..

joo ja mulla olis taas probleeman poikasta, eli ku kytkin alko luistaa :S kannattaa varmaan katella vaijeria ennen kytkinjousien ostoa ku levyt on aika vasta vaihdetut? luin täältä aiemmilta sivuilta että kun jotain 10mm mutteria kiristää kytkinrummusta tai jostain niin auttaa? nose on vissii jousien ja tiivistepaketin osto ees..

ja yksi juttu viel et mite teillä on kulkenu tessu 16-45 rattailla? itellä on noi kiinni ja giannelli 190 suuttimen, vakioputsarin ja ypvs kanssa. en oo päässy testaa mut hikiseen 140 meni vakioputkel. auttaisiko jos laittaisi 15 piikkisen eteen ku on hyllyssä semmonen niin paremmin 6. vaihteen vääntöön että menis ehkä kovempaa :S ja mistä tietää onko pytty väljä?

30.4.2010 17:18

joo ite tykkään ajaa 15 eturattaalla kun kihtyvyys on todella hyvä ja kulkee mulla mittariin aikatarkat 142. 16:lla sain joskus viime kesänä alamäkeen menemään 150 eikä kierrokset edes ollut punarajalla, ja kuutos vaihteen vännöt ovat aivan onnettomat... 15 ottaa sen 120 ihan tostavaan eikä tee tiukkaa se 140 kään. Suosittelen 15 etenkin jos on paljon ajettu mäntä ja alkaa väljäks käymään :)

30.4.2010 22:50

Kiitos tiedoista mapo :) ainaki nousi ego ja mieli jos ei vauhti :D ainaki nyt mut entiijä sit ku tankin päälle pääsee kiihytttää xD hyvää vappua tetsari kuskeille!

1.5.2010 13:12

Mitä vaihteistonöljyä tezussa pitäisi käyttää?

1.5.2010 17:54

juppe-69 kirjoitti:Mitä vaihteistonöljyä tezussa pitäisi käyttää?

Ite käytän castrolin mtx 10w30, toimii hyvin ja välivapaita löytyy tosi harvoin :D

1.5.2010 19:43

Onko joku laittanut tetsariin isompaa kaasaria? Sain naapurilta nyt tommosen 36mm Mikunin, joka on ilmeisesti kiskastu jostain 125cc krossista. Sisältä löyty #300 suutin ja kaikki osat löytyy ja ilmeisesti pitäis toimia. Onko kaasari liian iso vakioputken ja toimivan YPVS:n kans vai toimisko kunnolla, vähän turhan isolta tuo kuulostaa. :roll:

männän renkaat

1.5.2010 21:20

tuli muuten mieleen et ku asentelin tetsariin uuden männän niin oliko sillä väliä kumpi männän rengas menee kumpaan koloon ja entä se muovinen männän rengas kun laitoin sen alempaan.??? voiskohan toi vika johtua noista männän renkaista??

1.5.2010 21:48

Hmm no mä en osaa tuosta muovisesta sanoa.. mut kuha männänrenkaat on oikeinpäin, sillä ei pitäs olla väliä et kumpi kumpaakin uraan tulee jos on 2 renkainen mäntä. mut tuosta muovisesta en osaa sanoa.:S toivottavasti ymmärrät mitä sanon, olen hieman humalassa :D