Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
3.8.2014 16:07
Onko nuista Mitakan sylintereistä mihinkään?
Onko ne laadukkaita vai porsiiko heti?
25.9.2014 13:12
Hussella on ajettu nyt 26tonnii ja nyt olis rempan aika. Niin mitä kaikkea pitäis vaihtaa männän lisäks? Jos joku kiltti ihminen vois tehdä selkeän listan mitä pitää ostaa.
5.10.2014 11:53
No ainakin
-petilaakerit
-Kampiakselin neulalaakerit,Myös kellotus pitää kampiakselille tehdä kun se on purettu ja kasattu.
-Kytkinlevyt ja jouset
-kannattaa tsekata myös vaihteiston laakerit,Ja nekin vaihtoon jos vaikuttaa väljällä.
-Sekä tietenkin kaikki Stefat ja tiivisteet.
yleensäkään ei tarvii noilla kilometreillä muuta tehdä kun laakeroida alakerta
8.11.2014 13:31
Kuinkas kauan jammun alakerralla ajaa laakereita vaihtamatta. Entäs alumiinini pinnotettu pytty, eli täytyykö hoonata kun vaihtaa männän tai voiko ees hoonata, iha vaan että osaisin ostaa oikeen kokosen männän?
Kiitti kaikille vastajille
18.11.2014 17:09
Mietin tässä, että millonka omaan husseen (sm) pitäs alakertaa rempata? 14tkm ajettu alakerralla, josta muutama tuhat a1 (vaikuttaako?) Ja mitä osia pistelen uusiks jos tarvii? kiertari, laakerit, stefat?
19.5.2015 22:26
Osaisko kukaan kertoo mistä sais ostettuu husseen(SM) tasapainoakselin "tuplarattaiden" välisiä pieniä jousia?Alko nimittäin tyhjäkäynnillä nii helvetin moinen kolina kuuluu ja kun vähä purki ja tutkiskeli nii oliki hammasrattaiden väliset jouset aivan palasina
24.5.2015 16:47
Nyt tarviis jelppiä!
Onko jotain merkitystä miten päin Polinin 154cc mäntään tulee männänrenkaat? Renkaissa ei ole mitään merkkiä, joten en tiedä yhtään miten nuo laittas... Voisko ne olla symmetriset eli kävis molemmin päin?
Kyseessä siis Aprilia mx 125:n tuleva mäntä.
6.6.2015 16:24
Onko kellää tietoo missä voi pyttyä hoonauttaa Tampereen lähistöllä? En iha varma oo tuliko oikeeseen ketjuun viesti mutta tuli kumminkin.
Oks tää 1t ajettu mäntä? Myyjä ainaki nii väitti kivenkovaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
6.6.2015 18:09
Liian pieni pääsuutin on ainakin ollut, Tuo on tuttu näky jos laittaa tehoputken, mutta ei suurenna pääsuutinta, Kyllä sillä hetken ajelee ennen kuin tulee mäntään reikä läpi saakka.
14.7.2015 22:44
Tod. näk. myös neula ollut liian alhaalla, lisätään vielä soppaan liian kuuma tulppa niin johan alkaa sulaa.
15.7.2015 0:10
Aika hurjan näköinen mäntä.
5.8.2015 18:45
Moro kertokaas saako kampiakseli heilua vähän kytkimen puolella ylös alas vaihdoin molemmat runkolaakerit ja se heiluu vähän, mutta kun laittaa sen hokin mitä vasten stefa tulee niin ei heilu enään. kampiakselilla ajettu joku 400h. Pyörä tärisee aikas paljon. kyseessä ktm exc 125 -09.
7.8.2015 15:56
Athenan sylinterisarjasta...
DT oli leiponut pyörän aiemmalla omistajalla kiinni 4 000 km ajetulla paketilla ja tänään mittailtiin heittoja, sekä etsittiin leipomiselle syytä.
Sylinterinkansi oli ihme kyllä suora, mutta itse sylinterin yläpinta ei!
Moottorikoneistaja epäili, että sylinterin yläpinta oli valmiiksi paikoin hieman killissä ja syy leikkaukseen tapahtui tämän seurauksena. Eli paineet jäähdytyskanavaan, vedet pihalle ja mäntä rusinaksi.
Myös pinnapultit olivat osin käsin pyöriteltävissä.
Tarkastakaa uudesta sylinteristä ja kannesta pintojen suoruus ja varmistakaa pinnapulttien paikallaan olo!
Onneksi Ahtenan sylinterissä oli sen verran vahva pinnoite ja tuuria matkassa, ettei tarttenut heittää sylinteriä romukoppaan... hapotuksen jälkeen paljastui vielä käyttökelpoiseksi yksilöksi.
31.5.2016 17:21
Hei, hiukan apuja kaivattaisiin! Elikkä pyöränä on dt 125x vm.05 pyörä ja koneremonttia olen tekemässä ensimmäistä kertaa, koska pyörä leipoi kiinni. Muutama kohta tuli vastaan moottoria purkaessa.
1. Konetta purkauessa huomasin, että kuvassa ympyröimä osa puuttuu:
Omasssa pyörässä siis tilanne:
pitääkö kyseinen osa siis kuitenkin olla?
2. Myös nämä rattaat puuttuivat, liittyvätkö jotenkin käynnistyspolkemineen? omassa pyörässä siis vain sähköstartti.
Kiitos vastauksista etukäteen!
1.6.2016 21:30
Eli joo.
1. Tuo pellinpala toimii jonkinlaisena stefan paikallaanpitäjänä, periaatteessa sitä ei välttämättä tartte mutta hyvähän se olisi olla sielä olemassa.
2. Kyllä, noi rattaat ja akseli kuuluu käynnistinpolkimeen, valkoinen muovinen pikkuratas käyttää kierroslukumittaria.