Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
17.7.2016 16:59
Tietääkö kukaan mistä löytyis hemmiin kytkinvaijeri? Itse en löytänyt ja maahantuojalta varmaan hinta aika suolainen
18.7.2016 8:02
Sitä kannattaa kysyä hemmi topicissa, ei liity mitenkään Minarelli moottoriin.
19.7.2016 16:35
Mikäköhän mahto tulla ysäriin: Ajellessani pyörä alko vilkuttaan vikavaloa ja sammu. Sammutin virrat jolloin vikavalo vilkku hetken vielä ja sitten sammu, käynnistin pyörän uusiks ja toimi normaalisti. Kunnes chekkasin että öljyt oli kunnossa niin tyhjäkäyttäessäni chekkauksen jälkeen pyörää tahto pyörä pariin kertaan sammua ittestään muttei sammunut. Ajoin himaan ja pyörä toimi normaalisti ajossa ja tyhjäkäytin pihalla pyörää vielä hetken ja toimi normaalisti. Mikäköhän pyörään mahtoi tulla?
21.7.2016 7:29
Vaikee sanoo mikä on vikana. Tämäkään ei liity juurikaan millään tavalla Minarelli moottori keskustelun alle joten laita kysymystä merkkitopicciin jos vika ei muuten selviä.
2.8.2016 1:42
Vaikkei minarellin koneeseen sinäsä liitykkään ni tietäskö joku varmuudella että mitkä putsarit menee sen 2t-mallin häkin kanssa hussen koteloon?
12.8.2016 10:11
Mistä olette ostaneet Scalvini-putkistot? Saako Suomesta vai pitääkö ostaa Italiasta?
15.8.2016 1:10
mites jos hommaa wr 125 ja siihen malossin 180cc ja jonkinmoinen tehari, niin miten ruiskun säädöt hoidetaa? ilmeisesti jonkinlainen ecu-boksi tulee setin mukana, jolla sit hoituu se homma? millanen on tommosten 180cc männänvaihto väli/leikkaako helposti? olettaen että ei käy enään laihalla, vaan ruiskun säädöt kunnossa?
18.8.2016 22:46
Hussessa on ny probleema että rempattiin kytkin, säädettii venat ja laitettiin ajotukset kohilleen. Kun lähin ajamaan niin ei jaksa vääntää ja ihankuin puolkaasusta eteenpäin olisi hyödytön. Kerää siis vaihteella kierroksia todella heikosti mutta vapaalla kiertää pirteesti. En tiiä että onko kaasarista kiinni vai voisiko se olla siitä että 150cc kitin nokka-akseli kiinni ja B5 katkaistu (Eikö jyrkempi nokka korjaa B5 ongelman?) vaiko kaasarin säädöistä? Vireinä 180cc, 150cc nokka, EGR tukittu ja B5 katkaistu. Kaasarissa kiinni Ps 145 ja tk 40. Kaverit sanoo ainakin että isompaa suutinta kannaattaa kokeilla mutta kysyn nyt täältä ensin.
19.8.2016 6:22
Jyrkemmällä nokalla ei ole mitään tekemistä B5 johdon kanssa. B5 johto muuttaa sytkäennakkoa hivenen, kun nokka taas muuttaa venttiilien aukeamis/sulkemis ajankohtaa ja venttiilin noston pituutta.
Kyllä tolla setillä koneen pitäisi vääntää eikä kaasarin säädötkään kuulosta huonoilta. Kannattaa kokeilla eri pääsuuttimilla, voi olla liian pieni tai suuri.
Jos kaasari on ollut levällään niin onhan ryyppykotelon tupla O-rengas paikallaan? Onhan kaasarin kalvo ehjä ja venymätön?
Onhan sulla uusi ilmansuodatin jos se on paperinen? Vanhalla tukkoisella suodattimella on turha yrittää säätää kaasaria. Ja muistutukseksi, paperista ilmansuodatinta ei saa pestä, sen jälkeen siitä ei ilma virtaa läpi ja suodattimeta tulee kuristin.
19.8.2016 8:17
Pitääkin kattoa vielä se O-rengas ja kaasarinkalvo, ilmanputsarina toimii vakio, mutta sellasella patentilla että se iso koppa suodattimen päältä otettu irti ja vakio putsarista revitty pois reikälevy. Pitäis varmaam hommaa joku laadukkaampi.
20.8.2016 22:35
Eli kaasarin kalvo oli venynyt ja paljon (Ei ihme että oli v-mäinen laittaa paikalleen) ja kattelin noita hintoja uudelle kalvolle, eikö olisi suoraan vaan halvempaa tilata ebaysta jokin uusi kaasari kuin ostaa uusi kalvo (Nakkilasta 139€ luisti ja kalvo setti)? Jos joku tietää mistä saisi halvalla hommattua niin saa jakaa sivustoa...
22.8.2016 17:32
Mikähän on kun pyörä tärisee aivan jumalattomasti. Tärinä tulee selvästi moottorista tietyllä kierrosalueella. Mitkähän seikat voivat aiheuttaa tärinää. Pieni tärinähän ei tosin haittais mutta tuo tärinä vie kyllä ajosta ilon kun kädet ja jalat puutuvat...
23.8.2016 14:17
Sopiiko Malossin Force Master 2, Athenan 180cc kanssa? (Yamaha WR)
23.8.2016 19:35
Jos kone tärisee niin jotain on vialla. Tarkista ensin missä kunnossa sulla on ketjut ja rattaat, ne aiheuttaa joskus tärinää kun alkaa olla lopuillaan. Jos ne on kunnossa niin sitten konetta purkuun ennen kun tärinä loppuu kokonaan...
29.8.2016 20:43
Moro, tarkotus olis ostaa yfzrään 180 kitti, onko kokemuksia Top Performancesta?
Tämmöstä sarjaa siis kattellut
http://www.maxiscoot.com/top-performanc ... 900-3.html