Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
13.4.2010 21:32
eli jos joltain löytys tietotaitoa ni oisin todella kiitollinen. tuli tossa ajeltua pyörällä, se sammu yks kaks ja keitti siin samalla, huomasisn sit et 2 tahti öljy tankki oli ihan kuiva, eli osaisko joku kertoa mitä pitää tehdä?
13.4.2010 21:33
323fgti kirjoitti:eli jos joltain löytys tietotaitoa ni oisin todella kiitollinen. tuli tossa ajeltua pyörällä, se sammu yks kaks ja keitti siin samalla, huomasisn sit et 2 tahti öljy tankki oli ihan kuiva, eli osaisko joku kertoa mitä pitää tehdä?
niin siis pyörä on 90 tzr
17.4.2010 17:16
Varmaan kannattais pytty porata ja hoonata sekä uusia mäntä ja kannattaa välillä tarkistaa ja lisätä sitä 2t öljyä ettei pääsis loppumaan
17.4.2010 22:21
-mapo- kirjoitti:Varmaan kannattais pytty porata ja hoonata sekä uusia mäntä ja kannattaa välillä tarkistaa ja lisätä sitä 2t öljyä ettei pääsis loppumaan
Nyt on pytty porattu ja uus mäntä paikoillaan. pyörä kasassa muttei vaan lähe käyntiin, pari ekaa polkasua hörähtää muttei vastaa kaasuun ja sammuu samoin tein, sit kastelee tulpan läpimäräks. missähän nyt mahtais olla vika?
17.4.2010 23:58
tunman kirjoitti:Mites olis varmaa järkevintä käydä sitten koko tarzanin kone läpi, vaikka myyjä kyllä väitti että koneremppa tehty alle 1000km sitten, mutta pakoaukosta ainakin kun katoin ni oli aikamoiset ohipuhallus jäljet männässä ja näkyi naarmu siellä pytyn seinämässä
. Ja mitenkäs kun koitin magneetosta vähän heilutella niin jossain tietyssä asennossa sain sen liikkumaan vähän ylös ja alas, ei vissiin normaalia? Muuten tuo kyllä käy ihan hyvin eikä mitään ylimääräsiä ääniä kuulu.
Itsellä sama ongelma tetsarissa, eli kampura päässyt ''pyörähtämään'' magneeton puoleisessa petilaakerissa.
Tästä johtuen akseli on väljä joistain kohti laakerin kohdalla ja lonksuu. Mutta ei ole aiheuttanut mitään sivuääniä ja yli 4000km olen jo ajanut tällä väljällä kampuralla
18.4.2010 12:13
323fgti kirjoitti:-mapo- kirjoitti:Varmaan kannattais pytty porata ja hoonata sekä uusia mäntä ja kannattaa välillä tarkistaa ja lisätä sitä 2t öljyä ettei pääsis loppumaan
Nyt on pytty porattu ja uus mäntä paikoillaan. pyörä kasassa muttei vaan lähe käyntiin, pari ekaa polkasua hörähtää muttei vastaa kaasuun ja sammuu samoin tein, sit kastelee tulpan läpimäräks. missähän nyt mahtais olla vika?
Vaihoitko tiivisteet sillä jos kone keitti niin paperi tiivisteet on mössönä eikä pidä vesiä sisällä pytyssä, ja onkohan mahollisesti säädöissäkin jotain vikaa? Esim antaako kipinää, saako bensaa, kaasarin säädöt...
18.4.2010 17:08
vaihdoin joo tiivisteet, kannen kanssa kävi vähän köpelösti kun tuli vedettyä liian tiukalle ku en kuullu sitä momenttiavaimen naksahdusta niin yks kannen pultti poikkes, mut saatii se jo vaihdettua, mut olisko kannen tiiviste voinu vaurioiotua siinä?
18.4.2010 19:03
323fgti kirjoitti:vaihdoin joo tiivisteet, kannen kanssa kävi vähän köpelösti kun tuli vedettyä liian tiukalle ku en kuullu sitä momenttiavaimen naksahdusta niin yks kannen pultti poikkes, mut saatii se jo vaihdettua, mut olisko kannen tiiviste voinu vaurioiotua siinä?
mahdollisesti
20.4.2010 15:35
Tere
Tuota ajattelin kysyä et riittäneekö 190 suutin vakiokaasaris (26mm) jos laittaa giannellin tetsariin?
Vakioputkellaki oli sama ^^suutin ja hyvin pelitti, mitä nyt 1. vaihteella vähä röpötti.. Mutta ajattelin kun "vakio" TT-suutinhan on 180 ja jossain luki että n.10# isompi riittää teharin kanssa.
J
20.4.2010 15:45
jynsered kirjoitti:Tere
Tuota ajattelin kysyä et riittäneekö 190 suutin vakiokaasaris (26mm) jos laittaa giannellin tetsariin?
Vakioputkellaki oli sama ^^suutin ja hyvin pelitti, mitä nyt 1. vaihteella vähä röpötti.. Mutta ajattelin kun "vakio" TT-suutinhan on 180 ja jossain luki että n.10# isompi riittää teharin kanssa.
J
Ainakin minulla on toiminu hyvin tuolla 190 suuttimella kun on ollut gianelli kiinni ja kohta 8000km rullailtu.
20.4.2010 15:55
Jaa no sepä lohdullista kuulla
Mites pelittää kiannellin kanssa? Tai miten erilainen käytännössä verrattuna kurittomaan vakiooputkeen?
edit: Ja ajattelin jos ostasi tzr-rr:stä peilit tuoho omaan 91´ tessuun niin mitä luulette saapiko kikkailtuu kiinni?
21.4.2010 11:12
nyt on tiiviste vaihdettu, ei vaikuttanut mitenkään. hörähtää ekalla polkasulla käyntiin mut sammuu heti ku koskee kaasuun ja samalla kastelee tulpan ihan märäksi.
21.4.2010 15:52
jynsered kirjoitti:Jaa no sepä lohdullista kuulla
Mites pelittää kiannellin kanssa? Tai miten erilainen käytännössä verrattuna kurittomaan vakiooputkeen?
Näin persdynolla mitattuna tuli rajumpi piikki ja kovemmat äänet, ainakin verrattuna minun vakioputkeen jossa oli micronin vaimennin.
22.4.2010 17:31
Myynnissä olis Giannellin tehari. Pistäkee yv:tä jos kiinnostaa!!
25.4.2010 21:02
Nyt tarttis kipeästi apua. Omassa Tzr:ssä on kulku hävinnyt lähes kokonaan. Pyörän pytty on porautettu suurimpaan mahdollisimpaan kokoon vuosien ja eri omistajien toimesta. Pyörässä on myös tyhjäputki ja ypvs toimii jotenkuten eli johdot on kunnossa ja surisee kun virta avaimesta kääntää. Pyörä kulkeen kuitenkin vain reilu 110 km/h. Suutinkin on vaihdettu 170 kokoon.
Mikä mahtaisi pyörässä olla vialla? Viisaammat auttakaa
Kiitos etukäteen!