Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
2.2.2014 23:08
Wössnerit on parhaimpia. Sitten on Prox ja Wiseco. Wössnerin itse ostaisin..
2.2.2014 23:26
Hei, mitenkäs pitäskö kiertää yli 10800rpm rave2:lla, tt-suuttimilla ja arrowin putkel? Kun oikee ilosesti ottaa niit kierroksii siihe asti mut sit yhtäkkii tyssää kierrokset ku seinään ja siitähä ne ei sit mee ylös millää...eihä vaa ecu rajota noit kierroksii ku huomasin vast hetki sitte et ei perhana eihä se ookka porattu vaik hiukan hämärässä näytti et olis...
2.2.2014 23:40
Allupallu1 kirjoitti:Hei, mitenkäs pitäskö kiertää yli 10800rpm rave2:lla, tt-suuttimilla ja arrowin putkel? Kun oikee ilosesti ottaa niit kierroksii siihe asti mut sit yhtäkkii tyssää kierrokset ku seinään ja siitähä ne ei sit mee ylös millää...eihä vaa ecu rajota noit kierroksii ku huomasin vast hetki sitte et ei perhana eihä se ookka porattu vaik hiukan hämärässä näytti et olis...
Poraappa se nyt aluksi
2.2.2014 23:44
All right...näin vähä aattelin. Kiitti!
14.2.2014 11:33
Heipähei, tietäiskö kukaan mistä sais polinin sylinterin kannen tilattua, kun sellainen sattuu puuttumaan, että myykö mikään kauppa irtonaisena?
15.2.2014 1:20
Allupallu1 kirjoitti:Heipähei, tietäiskö kukaan mistä sais polinin sylinterin kannen tilattua, kun sellainen sattuu puuttumaan, että myykö mikään kauppa irtonaisena?
Nakkilasta voi varmaa kysel
17.2.2014 0:24
Minkälaisia säätöjä ootte laittanu polinille,28 vakiokaasarille ja arrowille rässään?? Pikaisia vastauksia kiitos!
2.3.2014 14:24
Moi. Ois sellanen kysymys että ku oon menossa huhtikuussa suorittamaan omalla räsällä inssin ku ajan opetusluvalla korttia ni ku siinä räsässä on 154cc polini, 38mm kaasari, rave, vapari muistaakseni ja tupla änkkäinen arrowin putki niin ja vanha omistaja ei antanu vakio kamoja mukaan ni aattelin et jos ostais vakioputken jostain ja vaikka tukkis sitä nii et tehot vähenee ja säätäis ehkä tyyliin ravea ja kaasarii.. Mut nii sitä mä tulinki kysymää että millasii säätöjä sinne kannattaa tehä ku miettii et pidän ne vaan sen inssin ajan ja ois hyvä et sais nopeesti vaihdettuu takas millasiks oliki... Kiitti vastauksista
( joo sori et oli ehkä osittain väärä topicki)
2.3.2014 14:37
Ite ainaki ajoin inssin täystehosel räsäl jossa oli viel arrowin änkkä kiinni eikä sanonu inssisetä mitää, et ei ne välttämättä kiinnitä mitää huomioo siihe ku et ny ylinopeut aja
2.3.2014 17:15
Multa löytyy kohta rotax122 sylinterisarja edullisesti. Wössnerin 2-renkainen mäntä, uusittu sylinteripinnoite ja tiivistesarja. YV:tä jos kiinnostaa.
2.3.2014 23:40
54muli kirjoitti:Moi. Ois sellanen kysymys että ku oon menossa huhtikuussa suorittamaan omalla räsällä inssin ku ajan opetusluvalla korttia ni ku siinä räsässä on 154cc polini, 38mm kaasari, rave, vapari muistaakseni ja tupla änkkäinen arrowin putki niin ja vanha omistaja ei antanu vakio kamoja mukaan ni aattelin et jos ostais vakioputken jostain ja vaikka tukkis sitä nii et tehot vähenee ja säätäis ehkä tyyliin ravea ja kaasarii.. Mut nii sitä mä tulinki kysymää että millasii säätöjä sinne kannattaa tehä ku miettii et pidän ne vaan sen inssin ajan ja ois hyvä et sais nopeesti vaihdettuu takas millasiks oliki... Kiitti vastauksista
( joo sori et oli ehkä osittain väärä topicki)
Kaveri ajoi inssin tt-hussella missä oli jonkun crossin änkkä ilman villoja eikä haitannut inssimiestä
Eiköhän tuo pyörä kuristu riittävästi kun vedät raven pois toiminnasta ja ajelet rauhallisesti. Ei se inssimies mitään sano, jos ei vedä ylinopeutta tai kaasuttele hillittömästi.
3.3.2014 12:58
Miten ootte männän vaihtanut räsässä, oletteko irrottaneet koneen rungosta, jos olette niin miten? Tarvitseeko jäähdytysjärjestelmää ihmeemmin ilmata, jos tarvitsee niin miten se tapahtuu?
3.3.2014 13:37
Ei tarvitse konetta irrottaa. Linkissä hyvät ohjeet yläkerran purkamiseen, ja itse männän vaihto normaalisti: männänsokka pois, tappi ulos/sivuun, mäntä pois, (uusi kiertokangen neulalaakeri), uuteen mäntään vähän öljyä esivoiteluksi, toinen männänsokka valmiiksi, mäntä paikalleen männäntapilla, toinen sokka kiinni.
http://taratech.fi/RAVE_II_asennus.htm
3.3.2014 23:50
AapoV kirjoitti:Ei tarvitse konetta irrottaa. Linkissä hyvät ohjeet yläkerran purkamiseen, ja itse männän vaihto normaalisti: männänsokka pois, tappi ulos/sivuun, mäntä pois, (uusi kiertokangen neulalaakeri), uuteen mäntään vähän öljyä esivoiteluksi, toinen männänsokka valmiiksi, mäntä paikalleen männäntapilla, toinen sokka kiinni.
http://taratech.fi/RAVE_II_asennus.htm
Kiitos vastauksesta! Tulin siihen tulokseen, että moottori on paskainen ja otin sen pois varmistaakseni ettei koneen sisälle joudu hiekkaa. Onko muilla ollut hankaluuksia pakoputken jousien kanssa olivat ihan pirun tiukat, vaikka kaverin kanssa kahdestaan vedettiin
Miten se kytkin vaijeri laitetaan koneeseen takaisin, saako lohkoa avaamatta?
3.3.2014 23:55
jammu miäs kirjoitti:. Onko muilla ollut hankaluuksia pakoputken jousien kanssa olivat ihan pirun tiukat, vaikka kaverin kanssa kahdestaan vedettiin
Olihan ne piukassa kun harvemmin niitä oli avattu ja itsellä ei ollut edes jousikoukkuja.
Viimeksi muokannut Wiljamiii päivämäärä 12.3.2014 0:57, muokattu yhteensä 1 kerran