Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
25.6.2016 9:59
tee125hoo kirjoitti:Moro, mistähän sais 62mm pytylle kannentiivisteen/yläpään tiivistesarjan.
Käykö nuo 63mm tarkoitetut myös 62mm?
Pitäisi käydä.
27.6.2016 15:11
Mitä olis porukka mieltä tämmöisestä setistä Yamahaan?
http://automotivespartsshop.com/product ... ME-SMR-125
27.6.2016 16:16
Mä on tosta puodista tilaisi mitään, yksi viallinen pytty ja takuu tappelut riitti mulle. Välillä myy sutta ja sekundaa välittämättä siitä.
29.6.2016 9:39
Millä näistä minarelliistä saa tuon kytkintapin pois? Vaihtaisin sen palautusjousen siitä. Korjaamomanuaalistaki koitin ettiä, muttei löytyny ku räjäytyskuva.
29.6.2016 14:52
Kytkimen vivulta menee pääakselin sisällä välitystanko kytkimelle, tämä välitystanko pitää saada pois ennen kun kytkinvipu nousee pois paikaltaan. Joutuu purkamaan kytkimen, sen jälkeen välitystanko liikkuu sen verran että kytkinvipu vapautuu.
Välitystangon päässä on laakerikuula, älä pudota sitä lohkojen sisään tai hävitä sitä.
Nämä kaikki selviää räjäytyskuvista.
29.6.2016 17:16
Terse. Onko monella muullakin ollut vaikeuksia vauhtipyörän irrottamisessa?
Multa kun leipas männänrenkaiden takia kone ysäristä, ja nyt kun remppa olis muuten valmis niin jako ei pidä ja vauhtipyörä on ns. takertuvainen eikä tykkää millään päästää rakkaasta kampiakselistaan irti.
Remppa tehty liikkeessä, käytetty maahantuojalla sen vauhtipyörän takia eikä he saanut omilla erikoistyökaluillaan mitään aikaseksi.
29.6.2016 21:04
Painin itse juuri saman ongelman kanssa. Tein kunnon ulosvetimen ja lämmitin vauhtipyörää/kampiakselia sen minkä uskalsi. Kiertokangen alapää laakeri oli jo rikki eli kampiakselia säästelemättä käytettiin voimaa. Eipä irronnut ei. Työkaveri joka paininut myös saman ongelman kanssa useampaan kertaan kertoili että noissa on vauhtipyörän/kampiakselin kartio liian loiva --> vauhtipyörä kun vedetään pulttipyssyllä kiinni se on lähestulkoon ikuinen sovite. En sitten viitsinyt käyttää enempää voimaa jotta vauhtipyörä olisi vielä käyttökelpoinen niin kone meni sitten koneistamolle missä ovat ennenkin poranneet noista kampiakseleita pois.
Oma kysymykseni koskee sitten taas mäntää ja sen suuntaa. Workshop manualissa lukee että männän merkki pakoaukkoon päin. No nyt kun olen asentamassa 150cc sylinterisarjaa paikalleen, siinä mukana tulleessa männässä on myös vakio mäntää vastaava merkki. Sen jos laittaa pakoon päin kuten vakiomäntäkin, on tilanne se, että suuremmat venataskut ovat pakoaukon puolella (imuventtiilit pakovenoja suuremmat, eli menisi workshop manualin mukaan "järjen vastaisesti") . Eli meneekö tuo nyt sitten workshop manualin mukaisesti vai isommat venataskut imupuolelle?
30.6.2016 7:00
Onkimato kirjoitti:vauhtipyörä kun vedetään pulttipyssyllä kiinni se on lähestulkoon ikuinen sovite.
Herää kysymys että kuka idiootti vetää vauhtipyörän mutterin kiinni pulttipyssyllä, tai ilman momenttiavainta? Jos teettää korjaamolla missä näin toimitaan niin korjaamo on silloin vastuussa jämähtäneestä vauhtipyörästä. Jos vauhtipyörän mutteri on kiristety momenttiin niin vauhtipyörä lähtee nätisti irti oikealla ulosvetäjällä.
30.6.2016 9:02
Aika monikin ilmeisesti vetää liian tiukkaan pulttipyssyllä kun noita jumissa on ja useampia porattu. Korjaamot varmaan harvemmin tuota harrastavat mutta eipä niitä kaikkia koneita korjaamolla käytetä huollettavana. Ja oli sen sitten korjaamo tai yksityinen vetänyt mutterimopolla kiinni niin aika hankala on todistella asiasta yhtään mitään, omistajia saattanut vaihtua välissä jne. Koita siinä sitten pokerina heilutella jotain vanhaa kuittia ja ulista siitä että vauhtipyörä on kovin kiinni.
Mutta vastaisitko murska tuohon mun mäntäkysymykseen.
30.6.2016 9:31
En osaa sanoa 150cc männästä mitään kun en ole sellaista kädessä pitänyt.
30.6.2016 9:43
Murska kirjoitti:En osaa sanoa 150cc männästä mitään kun en ole sellaista kädessä pitänyt.
Sylinterissä lukee 150cc, mutta heräsi jo aiemmin pienet epäillykset että mitähän kokoa tuo nyt oikeasti onkaan kun 62mm mäntä. Kuva männästä workshop manualin mukainen pakopuoli ylöspäin:
http://i3.aijaa.com/b/00644/14200469.jpg
30.6.2016 11:31
Onkimato kirjoitti:Murska kirjoitti:En osaa sanoa 150cc männästä mitään kun en ole sellaista kädessä pitänyt.
Sylinterissä lukee 150cc, mutta heräsi jo aiemmin pienet epäillykset että mitähän kokoa tuo nyt oikeasti onkaan kun 62mm mäntä. Kuva männästä workshop manualin mukainen pakopuoli ylöspäin:
http://i3.aijaa.com/b/00644/14200469.jpg
Pikaisesti Rissa laskurilla katsottuna niin vakio iskulla se olis 157cc
30.6.2016 21:09
Mikä mulla mättää, kun pakokaasu haisee tosi pahasti bensalle. Kaikki toimii moperissa muuten täydellisesti. Haju on normaalin 4-tahti bensan haju, mutta eihän tuollanen weera pitäisi paljoa edes haista bensalta? Vai onko sitten mäntä lopussa?
1.7.2016 0:15
Uuden sylinterisarjan hommaaminen edessä ja vastaan tuli tämmöinen.. Onko mistään kotoisin?
http://www.wandamotor.fi/yamaha-sylinte ... 30570.html
2.7.2016 4:19
Eiköhän tuo sylinterisarja asiansa aja.