Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

4.4.2010 0:07

Joo, elikkä jos tohon löydän männän ja ypvs venttiilin lukitsee ylös + viilaa ettei varmasti ota kiinni niin saattaisi olla ihan tehokas pytty..? Laskeskelin jos laittaa vaikka 2mm ylikokoon niin olis ~135cc.
Tässä toinen kuva pytystä.

Moposportista näyttäisi saavan jopa 2,5mm ylikoon mäntiä, mistäköhän ne sitten on kotoisin kun hintaakin on 40-50€. Saattaa tosin olla että tosta sais ajokuntoisen ihan vaan hoonaamalla + pienellä siistimisellä, mitään suuria naarmuja ei löydy.

Ei löydy kuvaa RH2 kannesta, koska se on nyt pyörässä 125cc athenan kanssa..
Hyllystä löytyy myös tohon atheenaan kuuluva kaksosanen kansi.

4.4.2010 1:26

Ne ~40€ Made in taiwan männät kannattaa jättää hyllyyn, niitä et saa kestämään tekisit mitä tahansa.

4.4.2010 1:39

Pitää puolustaa :D Jos puristukset pitää matalina ja on oikeen rikkaalla niin kestää aika hyvin 10km kaasu pohjassa huippujen testausta 8o

Eka meni ihan stefavuodon takia rikki ja toka kesti kunnes meni roska suuttimeen, kolmas toimi sitten yhdellä männänrenkaalla siedettävästi ja kesti tota vingutusta hyvin.

Jos on vähän laihalla niin sulaa kuoppa herkästi.

4.4.2010 20:34

Mikäs tossa YPVS:ssä vois olla, virrat kun laittaa päälle ni säädin käy auki asennossa ja menee kiinni, mutta ei reagoi kaasuun/kierroksiin mitenkään, eli pysyy kiinni kokoajan. Pyörä on Yamaha TZR 125 -91

5.4.2010 11:23

Sen kuuluisi jäädä auki ennen käynnistystä ja kun lähtee käyntiin pitäis mennä kiinni

5.4.2010 12:09

nixari kirjoitti:Joo, elikkä jos tohon löydän männän ja ypvs venttiilin lukitsee ylös + viilaa ettei varmasti ota kiinni niin saattaisi olla ihan tehokas pytty..? Laskeskelin jos laittaa vaikka 2mm ylikokoon niin olis ~135cc.
Tässä toinen kuva pytystä.

Moposportista näyttäisi saavan jopa 2,5mm ylikoon mäntiä, mistäköhän ne sitten on kotoisin kun hintaakin on 40-50€. Saattaa tosin olla että tosta sais ajokuntoisen ihan vaan hoonaamalla + pienellä siistimisellä, mitään suuria naarmuja ei löydy.

Ei löydy kuvaa RH2 kannesta, koska se on nyt pyörässä 125cc athenan kanssa..
Hyllystä löytyy myös tohon atheenaan kuuluva kaksosanen kansi.


itse en suosi suurinta ylikokoa hajottaa vain pytyn. Pytty näyttää ihan hyvältä. poraamisella en itse ole kuitenkaan saanut juurikaan tehoa lisää sillä huomatkaa että kuutiotilavuuden lisäys olisi maksimissaan noin 8%.

Mistähän saisi parempia mäntiä kuin moposportista? ja eikos parempien hinta ole jo lähes 90€?

5.4.2010 14:22

Paljonko öljyy menee yhteen etupumppuun? Ja käykö se 10-40 moottoriöljy vai pitäskö olla jotain ''fronfork'' öljyy?

5.4.2010 19:15

kuristaako vakio änkkä miten paljon? onko kokemuksia vaikuttasko dt:n vakio kaasari paljon?

7.4.2010 13:26

jerbona kirjoitti:Paljonko öljyy menee yhteen etupumppuun? Ja käykö se 10-40 moottoriöljy vai pitäskö olla jotain ''fronfork'' öljyy?

Tietääkö kukaan?

7.4.2010 18:08

haynesin mukaan 238cc per putki ja kyllä tässä myös lukee että pitäis käyttää 10w fork oil. Ite käytin kun vaihoin pumppujen stefat ja öljyt castrolin 10w fork oilia ja ihan hyvin on pelittäny :) ja jos jotakuta kiinnostaa niin nyt ois giannellin tehari myynnissä tetsariin

7.4.2010 21:24

Noniin nyt on tullut hienot koeajosäätkin ja pääsin vihdoin tetzaria koittamaan, mutta ei suostu kiihtymään jos meinaa lämätä kaasun pohjaan vaan alkaa booailemaan.. eli onko kaasarin säädöissä jotain häikkää? Ypvs on säädetty ja se toimii ainakin oiken. Niin ja sillon ku alkaa booailemaan kun kiihdyttää niin kytkimen kanssa räpeltämällä sen saa lähtemään kuitenkin ihan hyvin. :roll:

7.4.2010 21:56

Booa = liikaa ilmaa/liian vähän bensaa. Tarkista ettei ilmanputsarissa ole reikiä ja että se on kunnolla kiinni. Jos putsari on kunnossa niin isompaa suutinta sisään.

7.4.2010 22:09

Joo on kyllä putsari kunnolla kiinni eikä ole reikiä. Ja montas numeroo isommalla suuttimella kannattas lähtee koittaa? Kaasarina on dellorto.

7.4.2010 23:58

Vähän vaikea sanoa, mopossa joskus booas jos laitto yli 3/4 kaasua mutta kun vaihto vaan 2 numeroa suurempaan alko pelittää.. Mutta jos sulla nyt on esim 210 niin ostat vaikka 220, 230, 240 ja alat kokeilee.. En kyllä tiedä missä kokoluokassa noi lorton suuttimet pyörii. Niin ja sitten kannattaa myös tarkistaa kaasarista se tuoreöljyvoitelunippa. sieltäkin saattaa imasta ilmaa.

10.4.2010 12:40

Oiskohan tetsarin jännitteensäädin ottanut lopputilin, kun vilkut muuttuu diskovaloiks, jos on kierroksia koneessa yli 3k ja laittaa vilkkua. Myös valoissa näkyy himmenemistä ja kirkastumista aika paljon sen mukaan, paljonko on kierroksia. Tuli tämä myös mieleen, kun käräytti ekalla ajolla yhen vilkun polttimon...

Mistäs sitten saisi sopivia jännitteensäätimiä? Ja eikös se jännitteensäädin olekkin tankin alla? Siellä muistelisin sitä nähneni, kun viime kesänä purettiin & maalattiin pyörää.