Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

26.3.2010 0:06

kersti91 kirjoitti:Kampuran stefat vuotaa -> Saa ilmaa -> Seos pieleen -> Kaasuttimen säätö suuntaan tai toiseen ei vaikuta mitään.


Onko mitään tapaa testata stefoja?

26.3.2010 8:16

Zami_x kirjoitti:
kersti91 kirjoitti:Kampuran stefat vuotaa -> Saa ilmaa -> Seos pieleen -> Kaasuttimen säätö suuntaan tai toiseen ei vaikuta mitään.


Onko mitään tapaa testata stefoja?

Ei. Mutta kokemuksesta voin kertoa, stefojen käyttöikä on siinä 12-18 vuoden paikkeilla. Sen jälkeen ne kannattaa vaihtaa.

Ei KULE !

26.3.2010 20:12

Mikä mahtaa olla tezussa vikana vm 89. ( Virit: Micronin putki, Suutin 230, Ypvs )

Eli Pyörä vetää kiihdytyksessä sinne 10k asti MUTTA kun kokeilee huippuja niin olisikohan 7k kierroksien yli kun mennään noin 1-2min ajoa niin kone sammuu kun seinään :S noh sitten kun rullailee tienlaitaan ja antaa pyörän olla 30 sec ja sitte rumpsauttaa tulille nii lähtee ekasta. voisiko johtua tulpasta ? se on ostettu Yamahan huollosta jossa katsoivat koneelta oikean tulpan. Eli voisiko vika johtua väärän lämpöarvon tulpasta kun tuo helposti käynnistyminen hetken seisonnan jälkeen kielisi siitä että tulppa kuumenee liikaa ja sitten ei anna enää kipinää ja kun se jäähtyy niin toimii taas ? pitisikö olla hieman kylmempi tulppa siis ? ja huiput jää sinne 90kmh joka on melko vähän 2t tt piikiltä ja välitkin on vakiot !

26.3.2010 20:50

Onko kukaan koskaan miettinyt paljonko tzr:n mittari kusettaa, kun yksi mukava kesäpäivä painelin tezarilla loivaan alamäkeen mittarin mukaan 155 8) ja kierroksia oli n.10k vaikio väleillä, eli paljonkohan mahtoi olla vauhtia??

26.3.2010 22:15

MiQu kirjoitti:...kielisi siitä että tulppa kuumenee liikaa ja sitten ei anna enää kipinää ja kun se jäähtyy niin toimii taas ?

Jep, kylmempää tulppaa kehiin. Eikös pitäisi olla BR9ES?

Jep

27.3.2010 0:12

taitaa ollakkin pitää kokeilla hieman kylmemmäl ja sitte jos laittas kaveriks isomman suuttimen esim 250 ? ja tyhmänä kysyn että onko normaalia että kaks tahtisel ajellaan semmosil yli 8k kierroksil "jatkuvasti" eli tarkoitan maantiellä kovemmilla nopeuksil :nolo: pitäs vissiin vaihtaa välejä vähä ku kulkee sen 110 (sillon kun sattuu toimimaan :D ) ku en haluis tota ihanaa kiihtyvyyttä menettää :D

28.3.2010 18:20

Semmoista rupesin tännekki kysyy et jos kevääksi ostaisin giannellin, 2rh 91´ tetsariin jossa toimii ypvs.. että tuoko se lisätehoa miten? tällä hetkellä menee sen 140km/h, mutta haluaisin lisää tehoa. :P Ja tuossa aiemmilla sivuilla luki että 16 eturattaalla saa tessun kulkee 150--->, jos saa, kärsiikö vääntö kuinka paljon?

Kiitos etukäteen, toivottavasti joku guru osaisi vastata :)

28.3.2010 18:47

Eli giannellin tehari lisää kierrosaluetta eli kulkee kovempaa itelläni piikki loppuu siinä 11 000 kierroksen kohilla kun vakiolla jo 10 000 mutta tehoista en tiedä hirveesti. Ja kyllä aika paljon kiihtyvyys katoaa jos laittaa 16 eturattaan ite ajelin myöhemmin vakio putkella 15 eturattaalla koska kiihtyvyys oli hyvä ja sai helposti menemään sen 140. Giannelilla saatais mennä noilla 16-45 väleillä ihan suht koht hyvin kun se on aika väännökäs putki ja ääntä lähtee myös. :)
Ja tietenkin jos kaveriks pistät 32mm mikunin, teholäpät ja pipercrossin niin alkaa jo kulkemaan :D

29.3.2010 17:17

MiQu kirjoitti:Mikä mahtaa olla tezussa vikana vm 89. ( Virit: Micronin putki, Suutin 230, Ypvs )

Eli Pyörä vetää kiihdytyksessä sinne 10k asti MUTTA kun kokeilee huippuja niin olisikohan 7k kierroksien yli kun mennään noin 1-2min ajoa niin kone sammuu kun seinään :S noh sitten kun rullailee tienlaitaan ja antaa pyörän olla 30 sec ja sitte rumpsauttaa tulille nii lähtee ekasta...

Kannattaa katsoa että bensahana ei ole tukossa eikä letkut yms. ainakin DT:n kaasarissa on bensaletkun nipassa siivilä joka menee aika helposti tukkoon eikä sitten saa tarpeeksi nopeasti pensaa..

30.3.2010 13:46

Mistä voi ostaa sen kumisen ympyrämallisen termostaatin tiivisteen?Hukkasin sen tallissa :nolo:

31.3.2010 6:22

-mapo- kirjoitti:Onko kukaan koskaan miettinyt paljonko tzr:n mittari kusettaa, kun yksi mukava kesäpäivä painelin tezarilla loivaan alamäkeen mittarin mukaan 155 8) ja kierroksia oli n.10k vaikio väleillä, eli paljonkohan mahtoi olla vauhtia??


mittari kusettaa muistaakseni ainakin kympillä, kokeilin navigaattorilla viime kesänä.
Kisatulppa on myös hyväksi todettu.
pistin sellaisen kiinni ja tuntuu toimivan

Jännää kun oma kone ei tykkää enää 190 suuttimesta tai suuremmasta. kakksella kiepit 7000 mutta sen jälkeen kuin seinään. pistin takas 170:sen. Tällä kiihtyy todella hyvin mutta huiput jossain 120-130.

1.4.2010 17:34

onko sulla ypvs käytössä kuullostaa että laippa olisi kiinni jos kiertää sen 7000

3.4.2010 18:33

Tämmönen pytty löytyy hyllystä, joku näköjään viilannu pakoa, osaatteko sanoa onko muita kanavia viilattu entä kuinka paljon? Ja jos tohon nyt löytäis sopivan männän ja porauttaisi (pytty on jo ylikoossa 1,50mm), kestäisikö se ajoa?

3.4.2010 22:51

-mapo- kirjoitti:onko sulla ypvs käytössä kuullostaa että laippa olisi kiinni jos kiertää sen 7000


Käytössä on. Osasyy ainakin löytyis. ypvs:n laippa otti kiinni männänrenkaaseen vaikka liikkeesä laittoivat. 8o

3.4.2010 23:01

nixari kirjoitti:Tämmönen pytty löytyy hyllystä, joku näköjään viilannu pakoa, osaatteko sanoa onko muita kanavia viilattu entä kuinka paljon? Ja jos tohon nyt löytäis sopivan männän ja porauttaisi (pytty on jo ylikoossa 1,50mm), kestäisikö se ajoa?


Uskoisin että kestää ajoa kunhan ei ota lämpöjä yli puolenvälin.
Mulla on samassa ylikoossa ja tuntui kestävän kunnes pistin pakoaukon säätimenkiinni jolloin rouskasi siihen männän kiinni. ota lisää kuvia,tuosta ei saa kokonaiskuvaa.

Onko sulla kuvaa miltä viilaamaton kansi näyttäisi. Epäilen että mun koneen kantta olisi viilattu.