Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

8.8.2013 16:14

Minullakin tekee täysin samaa eli leijuj 3-4k kohdil kierrokset rs 06. Vireinä toimii kaasarin TT hilppeet ja jollymoton putki. Pyörä on ostettu käytettynä ja vanhan omistajan virittelemä. Ennen kiinni ollut rave 1, mutta nyt ilmeisesti ei ole ravea eli alaväännöt vitussa. Tulppasta ei tietoa vielä ja ei muistaakseni tehnyt tätä ennekuin tyhjäkäynti säädettiin 1.8k kohdille

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

10.8.2013 2:26

Tuli vaihdettua toi ilmanpuhdistusboxi toho k&n ilmanputsariin ja nää letkut jäi mitä nää on onko tärkeitä mites muut on tehny tehareitten ja muitten kans.

Kuva

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

10.8.2013 12:12

Tukkia esim näin http://www.motot.net/wiki/Tiedosto:Apri ... tietoa.jpg

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.8.2013 13:58

hei oisko tietoa kun mulla aprilia rs 125 talmacsi replica eli mikä tämä rekkarissa lukeva rajoitin holkki kaasarissa oikeen on ois kiva tietää missä se siellä on ja miten helpoiten sen saisi pois

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.8.2013 14:32

Oon kuullu että talmacsi malleissa olis joku holkki luistissa, ettei kaasuu saa väännettyy kokonaa auki. Elikkä kaasarista aukaset sen luistin kannen ja sieltä holkkii ettimää. :)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

6.9.2013 8:37

Wiljami, itse nakkasin sen pahvilaatikkoon kun pistin pyörän TT:ksi. On vaan edessä kun huoltaa ja puhdistaa konetta.

Eli mulla on semmone ongelma että 09 RS:n nopeusmittari näyttää nollaa ja kilometrit ei keräänny. Aluksi nopeus pomppi tietyissä nopeuksissa, esimerkiksi ajoin tasan 130km/h niin mittari pomppii 100-170km/h välillä.

Eli mittarinpyörittäjässä/piuhoissa vikaa.. Miten apikka mittaa nopeutta ja mistä löydän mittarinpyörittäjän? En löytänyt itse kun nopeasti katsoin..

edit. löytyi takahaarukasta musta mötikkä mistä johdot katkenneet.. Luultavasti se siis:)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

6.9.2013 19:29

Itel oli ainakin omassa toi poikki ja tilasin pjme:ltä uuden samalla kun ostin sieltä muutakin osaa.

Tossa kohtaa se mittaa nopeuden nakkilassa taisi maksaa uus sen 60€. Parempaa kuvaa en tosiaan jaksanut eli se on toi musta tossa swingin alla.
Kuva

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

8.9.2013 23:30

mikäs ois syynä että apriliani kulkee suht vähän vaikka aikalailla TT, elikkäs se lähtee ykkösellä 50-60km/h sitte ku päästää sataa jollakki vaihteella kevari alkaa jo niin paljo hyytyä,että on vaikeaa saada se menemää sen 120-130km/h.
Elikkäs vaihettuja osia:
tehoputki ja änkkä (arrow)
uus mäntä ja sylinteri (joku 1-2tkm sitte)
uus akku
uus tulppa joku 10eg tai es
rave 1
hyppylanka poistettu
ja sitte on vaihettu kaikkee muuta pientä mikä ei pitäisi vaikuttaa nopeuteen


joten tyhmä kysyy miksi ei kulje?

---------------------------------
mikä tyhjäkäynti suutin pitäis olla,että onko hyvä jos se ois kokonaa vekka vaiko mites?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

19.9.2013 11:35

Kokeillu katkastulla laipalla miten menee?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

19.9.2013 16:53

Jebex kirjoitti:Kokeillu katkastulla laipalla miten menee?

onko sillä väliä koska rave?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

2.10.2013 15:03

Mulla sama vika. Konerempan yhteydessä vaihdoin ton raven laipan josta kuva edellisellä sivulla nii huiput 137km/h laipan viiste alaspäin. jolloin kierrokset 9k. Yli 10k ei kierrä ja silloonki alkaa jo hyytyyn. Sisäänajettu n. 400km

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

2.10.2013 20:58

Kattookaa tulpan väri niin saadaan varmuus, että ei ole säätövirheestä kysymys

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

3.10.2013 18:55

Tulppa ruskea... Säädin seosruuvin täysin auki jolloin huippunopeus nousi 145km/h. Suutin on tällä hetkellä 190.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

12.10.2013 17:40

Elikkäs vedin räsällä ojaan eilen ja sen jälkeen ei lähtenyt enään käyntiin. Tänään kattelin että kipinää ei tule. ON-OFF nappi oli löysä joten avasin sen ja sisältä paljastui joku pieni metallipalanen ja jousi, löysänä siis. Nyt yritän koota tätä mutta vaikeeta on sillä en tiedä ollenkaan mihin osat kuuluvat. Löytyykö tähän räjäystyskuvia tai jotain muuta apua? tai kantsisko ostaa vaan kokonaan uuden oikeanpuoleisen hallintalaitteen?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

30.10.2013 20:31

Morjes, eli -05 räsästä pitäis päästä pikkuhiljaa eroon, ongelmana se että akussa ei pysy virrat. Loppukesästä huomasin että akkua sai ladata kerran viikossa, piakkoin jo parin päivän välein. Ajaessa kuitenkin latasi akkua, eli saatoin lähteä ajelemaan työntämällä pyörän käyntiin, ja 20 minuutin ajon jälkeen lähti napista käyntiin. Lopulta akku alkoi tyhjenemään sitä vauhtii että piti ladata kerran päivässä jos piti päästä ajelemaan, joten menin hätäsesti tilaamaan uuden akun. Akun vaihdolla ei ollut mitään merkitystä, vaan akku tyhjenee jälleen yhdessä yössä. Kellään mitään ehdotusta siitä mikä tässä nyt mättäis? Jostain kuulemma saattais jokin ottaa maihin, mutta en ole mistään vikaa löytänyt vaikka useaan kertaan käynyt sähköjä läpi. Missäs nää viat useimmiten on?