Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2-T tekniikka ja viritys

14.7.2012 19:42

SuizaS1 kirjoitti:Eli ongelma on freccia 125 c12 pyörässä
4/4 kaasulla pätkii ihan kunnolla ja ampuu putkeen, sekä ryypyn kanssa että ilman. On TT osat, mutta CTS:ästä en ole varma.. Sieltä tulee pakokaasua joka kierrosalueella. Edellinen omistaja sanoi lukinneensa sen yläasentoon, mutta tästä en ole aivan varma. On kokeiltu eri tulpilla, säätää bensanpintaa, neulaa ja pääsuutinta, mutta samaa tekee kokoajan 8o. Mietin että voisiko vika johtua CTS:ästä tai sytytyksestä?

Kiitos avusta etukäteen.


http://i.imgur.com/6ofM7.jpg?1 Tuoltahan sitä savua tulee... Kuvasta huomaa kun on märkänä bensasta (käy hieman rikkaalla).

Re: 2-T tekniikka ja viritys

14.7.2012 23:52

Mikähän mahtaa olla gebaris ongelma kun edellisellä omistajalla oli mennyt 150km/h ja noin kuukausi sitten kun ei ollut vielä korttia kävin testaamassa ja meni noin 140km/h (en ajanut kaasu pohjassa) niin tällä viikolla kuin sain kortin niin kevari tuntuu olevan todella tukkoinen ja laiska yläkierroksilla 5 ja 6 vaihteella ja menee juuri ja juuri vain 130km/h. Mäntä on vaihdettu noin 700km sitten ja käytetty vain 98 oktaanista bensaa ja castrollin tuotteita ja lämmitetty aina ennen lähtöä, niin en usko että väljistynyt niin paljoa. Y.P.V.S on toiminassa ja testattu että aukeaa kokonaan, entinen omistaja oli myös säädättänyt ammattilaisella tämän pyörän että käytää 2% seosta. :s vaikuttaako sää vai mikä tuohon tehon häviämiseen? :roll:

Re: 2-T tekniikka ja viritys

15.7.2012 0:36

SuizaS1 kirjoitti:http://i.imgur.com/6ofM7.jpg?1 Tuoltahan sitä savua tulee... Kuvasta huomaa kun on märkänä bensasta (käy hieman rikkaalla).

Sieltä puuttuu sisuskalut. Tossa keskellä reijän paikalla pitäisi olla akseli.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

15.7.2012 19:00

Dalhan kirjoitti:Mikähän mahtaa olla gebaris ongelma kun edellisellä omistajalla oli mennyt 150km/h ja noin kuukausi sitten kun ei ollut vielä korttia kävin testaamassa ja meni noin 140km/h (en ajanut kaasu pohjassa) niin tällä viikolla kuin sain kortin niin kevari tuntuu olevan todella tukkoinen ja laiska yläkierroksilla 5 ja 6 vaihteella ja menee juuri ja juuri vain 130km/h. Mäntä on vaihdettu noin 700km sitten ja käytetty vain 98 oktaanista bensaa ja castrollin tuotteita ja lämmitetty aina ennen lähtöä, niin en usko että väljistynyt niin paljoa. Y.P.V.S on toiminassa ja testattu että aukeaa kokonaan, entinen omistaja oli myös säädättänyt ammattilaisella tämän pyörän että käytää 2% seosta. :s vaikuttaako sää vai mikä tuohon tehon häviämiseen? :roll:

?!?!?!?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

15.7.2012 21:34

ootko lihonut? :roll: :D

Re: 2-T tekniikka ja viritys

16.7.2012 1:34

:lol: Onhan oisko mahollista et kansipahvi vuotaa? Näissä nimittäin jäähytysjärjestelmä on aika pyllystä. Ja mikäs hätä sulla on ku suomessa saa ajaa max 120kmh ja sitäkin vain hyvin harvoissa paikoissa.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

16.7.2012 15:32

Onhan se perseestä kun autoja ei voi ohittaa suunnilleen missään ja onhan se ihmeellistä kun tehoa kadonnut yhtäkkiä.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

16.7.2012 16:41

Dalhan kirjoitti:Onhan se perseestä kun autoja ei voi ohittaa suunnilleen missään ja onhan se ihmeellistä kun tehoa kadonnut yhtäkkiä.

Taidat puhua GPR:stä, itselläni myös semmonen.
Jos nyt pyörä ois mun niin seuraavaa tekisin:
- Kattosin missä kunnossa tulppa on, ent. omistaja voi sanoo säädöistä sitä sun tätä, kaikkeen kannattaa varautuu.
- onko putki karstottunu jne. (hyvin epätodennäköstä ja kun et kerta paljoo oo ajanu ja kuitenkin nyt oletat säätöjen olevan kohalla, niin oma hommansa alkaa putkee irrottaa ja tiivistettä vaihtaa...)
- Läpät voi raottaa jos esim. lohjennut palanen jostai kulmasta. Itsellä kävi samoin ja tehot vähä hukkui jonnekin. jos sen homman tutkii nii samalla vaivalla kattoo että kaasarissa on kaikki kunnolla. ja ettei oo ampiaspesää tms. tukosta ilmanputsarissa.

aina kun jotai yksityiseltä ostaa nii mitään ei kannata pitää itsestään selvyytenä, kaikkeen on syytä varautuu. Vaikka yhtä ja toista vannotaan, jymäytyksen maku kannattaa yrittää poistaa...

Re: 2-T tekniikka ja viritys

16.7.2012 19:27

Aramid kirjoitti:
SuizaS1 kirjoitti:http://i.imgur.com/6ofM7.jpg?1 Tuoltahan sitä savua tulee... Kuvasta huomaa kun on märkänä bensasta (käy hieman rikkaalla).

Sieltä puuttuu sisuskalut. Tossa keskellä reijän paikalla pitäisi olla akseli.


Tähän vielä palatakseni; Mitä tuolle voisi sitten tehdä? Muutakuin ostaa uutta.. Onko olemassa jokin mahdollisuus että tuon voisi tukkia tai jotain vastaavaa? :roll:

Re: 2-T tekniikka ja viritys

16.7.2012 20:02

Osta sisuskalut purkupyörästä vaan.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

16.7.2012 23:33

Aloin tässä illanpäätteeksi funtsia että kannattaisikohan käyttää oktaani boosteria kun fanticista löytyy athenan pytty matalalla kannella, siihen tehty big one putki ja 38 soppatykki ja jd racing sähköt, säädetty jokseenkin tappiin... Oisko siitä mitään hyötyä vai tälläisessä tapauksessa pelkkää huttua?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

16.7.2012 23:34

Onkimato kirjoitti:Osta sisuskalut purkupyörästä vaan.


http://i.imgur.com/axS58.jpg Onko tuossa kaikki tarvittavat hilppeet sinne?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

17.7.2012 0:22

En ole ihan varma. Näyttäisi olevan ainankin kaikki muut paitsi toinen neulalaakeri ja tuon vaijeripyörän mutteri.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

17.7.2012 10:32

Muistaakseni siellä on vain kupariholkit eikä mitään neulalaakereita.

Ja tuo vaijeripyörä menee uusiksi, se on paskana :)

Re: 2-T tekniikka ja viritys

17.7.2012 11:30

Mulla ainankin ne oli laakerit (jotka siis tulee tuon "akselin" päihin)