Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.7.2013 0:35

Hmm, tais löytyä syy räsän kulkemattomuuteen. Olin käyttäny kaverilta ilmaseks saamaa teboilin täyssynteettistä 2t öljyä, vaihdoin teboilin osasynteettiseen nii rupes toimiin paljo paremmin. Tiputin vielä seosbensan öljymäärän 3% -->2% Nyt kiertää 6. vaihteellakin sinne 10 000-11 000rpm. Nopeudesta en tiedä ku tuo mittari sekoolee jonkin takia, pitää varmaan joku päivä kattoa jos sais gps:llä mitattua.

Sitte rupesin miettimään jos ostais pjme:ltä sen HPI Duel curve CDI:n jos sillä sais vähä paremmin kiertämään 6. vaihteella

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.7.2013 0:44

Onko jossain myynnissä dellorton 38 kaasuttimelle yli 200 koon suuttimia(6mm samat suuttimet kun 34 kaasarissa)? Kun itse en ainakaan ole löytänyt mistään ja tarvetta olisi, koska pistin talvella 140 italkitin kiinni, ja entuudestaan oli jo 38 lortto ja arrowin putki. Ajoin tuolla kokoonpanolla (pääsuutin 200) sisäänajon ja sitten toisen tuhat kilometriä ihan reilulla kaasulla :D tuli purettua sylinteri ja huomasin männän laen olevan kuopalla (melkein siis sulanut) joten olisi tarvetta isommille suuttimille. Vai pitääkö vaihtaa kaasari merkkiä tai porata suuttimia isommaksi ?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.7.2013 13:08

jammu miäs kirjoitti:Niin ja jotta viestin pituus olisi liian pitkä kysyn jonne maisen kysymyksen: miksi räsäni ei keuli vireinä tt-putki rave 1 ja kaasarin tt-hilppeet. Kytkin pommista nostaa keulaa vähän jos nykäsee pirusti. MIstä vitusta tämä johtuu? pyörässä vakio välit onko se keulimiselle este?

Se vauhti pitää olla mittarista katottuna noin. 30km/h ykkösellä, sit vaan pikku kytkinpommilla, ei ees tartte nykästä kovaa niin nousee, eli kyllä se nostaa jos jaksat vähän aikaa harjotella.
Ja tuosta tyhjäkäynnistä niin ootko kokeillu isompaa tk-suutinta? Numeron tai 2 vois olla sopiva, mutta ei yhtään isompi.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

16.7.2013 14:37

http://img560.imageshack.us/img560/3397/pe9u.jpg
onko tää kurilaippa vai TT laippa? kyseinen löyty iha käyttämättömänä osien joukosta ja vähä epäilyttää...

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

16.7.2013 14:59

Ihan perus rave1 laipalta tuo näyttäs? :roll:

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

16.7.2013 15:34

Kuinkas tarpeellisena pidätte kaasarin muiden tt hilppeiden vaihtamista kun laittaa täystehoseksi? Eli suuttimet luonnollisesti, mutta miten luisti ja neula, toimiiko vakiot, saako säätöihin? ja minkähän kokosesta suuttimesta suunnilleen niitä säätöjä kannattaa uuden mallisessa räsässä lähtee hakemaan, ja olihan se pääsuutin 6mm kierteellä? kun on nyt tullu joka suunnalta eri tietoo siitä suuttimen koosta...

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

16.7.2013 21:07

Sitä ei vissiin meinaa saada mitenkään ilman niitä muita tt-osia säätöihin, en kyllä tiedä, itellä oli todella vaikeaa saada niilläkään säätöihin. Mutta suutin oli itellä muistaakseni siinä 180-190 ja 6mm kierteellä on.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

18.7.2013 19:25

Sopiiko -00/01 räsän vaihteisto -06 malliin? Olen ostamassa kaks raatoa ja niitä pitäisi yhdistellä.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

18.7.2013 21:43

topisse kirjoitti:Kuinkas tarpeellisena pidätte kaasarin muiden tt hilppeiden vaihtamista kun laittaa täystehoseksi? Eli suuttimet luonnollisesti, mutta miten luisti ja neula, toimiiko vakiot, saako säätöihin? ja minkähän kokosesta suuttimesta suunnilleen niitä säätöjä kannattaa uuden mallisessa räsässä lähtee hakemaan, ja olihan se pääsuutin 6mm kierteellä? kun on nyt tullu joka suunnalta eri tietoo siitä suuttimen koosta...


On mahdollista saada säätöihin mutta riippuu pyörästä= kokeile ,jos haluat säästää rahaa! ittelläni on vuoden 09- pyörä pääsuuttimena on 165 ja neulana D32 eli vakio ja tt neulan välikoko plus se tt-luisti. Putki on tt putki mutta käy näillä säädöillä jopa vähän rikkaalla ja silti kulkee ja kiihtyy hyvin eli pyörät on YKSILÖITÄ ja säädöt pitää hakea. Tuo äskeinen tuli opittua kantapään kautta...

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

1.8.2013 19:20

Onko miten paljon eroa tasalakimännällä kupumäntään verrattuna vetojen suhteen?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.8.2013 18:27

topisse kirjoitti:
kek kirjoitti:Mistähän voisi johtua, että pyörä valuttaa bensat ulos? Vuoto tulee kaasuttimen pohjasta ja niistä letkuista, jotka roikkuu kaasuttimesta (hukkaputket?) Kaasutin on dellorto 28mm. Puhdistin kaasuttimen, mutta sillä ei ollut vaikutusta vuotoon. Onko aika uusia kaasutin?
Pyörällä on ajettu 33tkm, enkä tiedä onko kaasutinta uusittu tänä aikana.


kaasarista koho rikki?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.8.2013 18:36

Jönsky kirjoitti:Onko miten paljon eroa tasalakimännällä kupumäntään verrattuna vetojen suhteen?

Sen verran eroa, että ei kannata sotkea niitä keskenään. Kupumäntä kupukannelle ja tasalaki tasakannelle.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.8.2013 20:37

miten saisin kaasarin kohoa pitivän tapin vedettä irti kun on niin tiukassa? ei meinaa millään tulla ulos? vinkkejä? kyseessä 28mm PHBH lortto aprilia rs 06:sesta

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.8.2013 21:07

olis pari kysymystä !
tuli hankittua säxä missä on arrowin putki,rave1 ja TT hilut kaasarissa.

mites onko ravessa mikä rikki jos vaijeri ei liiku pyörän käydessä mihinkää suuntaan? ja uus vaijeri on sisässä ja liikkuu kyllä kädellä kokeilessa. ja kierrokset leijuu jää siihen 4k kohille leijumaan kun kierrättää paikallaa, että oiskohan imu vuotoa?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

5.8.2013 23:08

Tarkista Solenoidin (mötikkä joka vetää vaijeria) liitännät ja että onko porattu cdi. Jos ei oo porattu niin rave ei liiku. Ja todennäköisesti liian pieni tk suutin taikka kokeile pyöritellä seosruuvia aukipäin.