Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

2.1.2009 18:15

Huomenna paineensäädin kiinni ^^.

2.1.2009 18:49

Veikkaan että sulla ei oo kassun paineistus kovin hyvin tehty, ku pitäshän se sen aikaa pelata ennenku kohokammio tyhjenee niin ihan paineillaki?

2.1.2009 19:10

No pitää sitä huomenna miettiä enemmän. Pitää kattoa se kalvon yläpuolinen paineistuis. Jos ei oo luisitissa ollenkaan reikiä ni eihän siellä painetta voi olla. Pitää sit vaan raiskata se ja tehdä Luistiin reikiä.
Viimeksi muokannut Ublert päivämäärä 2.1.2009 22:38, muokattu yhteensä 1 kerran

2.1.2009 22:36

Ublert kirjoitti:No pitää sitä huomenna miettiä enemmän. Pitää kattoa se kalvon yläpuolinen paineistuis. Jos ei oo kohossa ollenkaan reikiä ni eihän siellä painetta voi olla. Pitää sit vaan raiskata se ja tehdä kohoon reikiä.

?! Eli jos oikein nyt ymmärsin, niin aiot saada kohon sisälle bensaa sen maatessa kokoajan ala-asennossa !? Jos haluat saada kaasarin vuotamaan kokoajan nesteitä mäjelle, niin ota neulavena pois. Turhaan sen vuoksi kohoa menet tuhoamaan.

2.1.2009 22:37

Luistista piti puhua. Mun vika ^^

2.1.2009 22:43

Ublert kirjoitti:Luistista piti puhua. Mun vika ^^

Ok. Nähtävästi kyseessä on siis alipainekalvoinen luisti. En oikein ymmärrä tuossakaan yhteydessä reikien porailua. Tietty se nyt vähän riippuu, että millainen rakennelma se ylipäätään on, mutta jos luistin kalvon molemmilla puolilla vaikuttaa tismalleen sama paine, ei tuo kauheasti liiku. Paine-erolla tuo liike toimisikin. Näin kun "pikkusen" maistaneena asiaa tässä pähkäilee. ;)

2.1.2009 22:45

siis täh luistissa ei ole reikiä ?? mitä ihmettä ?

2.1.2009 22:53

Näin juuri. Pieni maisti päällä. Ei oo vielä kertaakaan kaasutinta avattu ElI. En tiedä onko luistissä reikiä. Paineenhan pitäisi sinne kalvolle asti päästä? (taidan vaan olla aivan idiootti :roll: ) Toi on läppä kaasutin juurikin tuolla alipaineella toimivalla luistilla.

2.1.2009 23:02

Ublert kirjoitti: Ei oo vielä kertaakaan kaasutinta avattu ElI.


ei hyvältä kuulosta jos turbo on ollu jo kiinni :D

3.1.2009 2:07

aina kuulostaa hyvältä

3.1.2009 12:53

-Zone- kirjoitti:
Ublert kirjoitti:Luistista piti puhua. Mun vika ^^

Ok. Nähtävästi kyseessä on siis alipainekalvoinen luisti. En oikein ymmärrä tuossakaan yhteydessä reikien porailua. Tietty se nyt vähän riippuu, että millainen rakennelma se ylipäätään on, mutta jos luistin kalvon molemmilla puolilla vaikuttaa tismalleen sama paine, ei tuo kauheasti liiku. Paine-erolla tuo liike toimisikin. Näin kun "pikkusen" maistaneena asiaa tässä pähkäilee. ;)


Zone älä välitä. Olen jo todennut että kun halutaan välttämättä kokeilla kaikki kantapään kautta niin eipä sille mitään voi, vaikka aiheesta löytyisi kuinka paljon hyvää tietoa.

3.1.2009 13:36

Jos luistista ei löydy reikiä ni mistäs se paine sinne tiensä löytää? Joo no siis totuus on että tietotaito on vielä ihan hataralla pohjalla. TODELLA huonolla pohjalla.

3.1.2009 13:38

http://www.alfamer.fi/advanced_search_r ... from=&dto=

Tuossa näkyy sen verran monta opusta jo löytyvän että en pastea jokaisesta erikseen linkkiä.

3.1.2009 13:48

No ei toi vastannu kysymykseen. Käyn irrottamassa kaasuttimen ja tuun sitten uudestaan koittamaan.

Joo. Itse oivaltamalla eteenpäin. Mietityttää vieläkin se että riittääkö yksi 3mm reikä luistissa yläpuoliseen paineistukseen? Kun kumminkin alapuolelle tulee isompaa väylää pitkin paine.

3.1.2009 16:11

Miksi keksiä dynamiittia uudelleen? :roll: