Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
5.4.2013 21:07
Siks totesinki että ois kokeilemisen arvosta, putki on nyt kiinni ja ainakin jenkaa ottaa paremmin kun vakiolla , eikä tehoalue ole aivan hillitömän korkealla
5.4.2013 23:20
Dt,ssä vikaa, -Yamaha Dt 04 re. ei anna kipinäää kuin pienillä kierroksilla ja lakkaa antamasta kipinän jos pitää sähköstarttia pohjas , eli kun näpäyttää startin nappia niin tulee kipinä, muttakun pohjas nii ei tuu... eli kun käynnistääki dt,tä niin ei annakaasua ja ns meinaa lähteä käyntii niin kipinä katoaa eikä lähe käyntii . missä vika johdot katottu läpi ja akkua latailtu katsoin ettei magneetos paskaa,,, tulppaa vaihdettu.... missä vika???
5.4.2013 23:46
Itellä oli samantapainen vika, sillon oli johto poikki siitä mg-pohjalevyltä lähtevässä nipussa. Mittaile esim. yleismittarin piippaustoiminnolla mitkä johdot on ehjiä.
6.4.2013 17:21
Mitäs tää nyt oikeen meinaa ku meikäläsen dt käy iha nätisti tyhjäkäyntiä mutta sitte ku laitaa ryypyn päälle käydessä niin kierrokset tippuvat (ei kuitenkaan sammu), ku eiks sen pitäis mennä just toistepäin että kierrokset nousee kun laittaa ryypyn ? ja jos ny jotai kiinnoostaa niin ''vireinä'' dep koko putkula,ypvs käytössä,vakio kaasari 270suuttimel ja ilmanputsarin tötsä poissa.
6.4.2013 20:02
riippuu että onko lämmin vai kylmä kone, jos on lämmin niin ihan normaalia
7.4.2013 10:35
Juu ku mun mielestä se tekee sit kylmänäkin, mutta väliäkö sillä ku kerrankii toimii
7.4.2013 17:03
johdot mitayyu magneetolta ja mikää johto ei poikki mutta vikaa ei löydy... vika ilmeni sillee et oli seissy puoltoista vuorokauutta pihas ja illalla ´yritin käynnistää nii ´lähti mutta heti ku kierrokset rupes nousee ja sammu,,,, ja kastelee tulpan
7.4.2013 17:18
Tuli tossa äskön vähän ihmeteltyä detsiä ja kurkkasin syyläriin. Öljyähän siinä korkin reunassa oli, eli kyllä se kannentiiviste taitaa vuotaa. Muita vesikiertojärjestelmän letkuja irrottellin ja öljyähän niissäkin oli hieman reunoilla.
Ei siis ihme, että ei tulpat, varsinkaan perus ES-tulpat tahdo kestää. Kävi myös siksi laihalla, koska vetää ilmaakin varmaan välistä.
Syylärissäkin oli kohtuu vähän nestettä.
8.4.2013 12:44
Käytä pytty irti ja vaihda sinne uus neulalaakeri.... Vituttaa suunnattomasti jos säästit kympin ja vanha lakru pamahtaa p1llun päreiksi, kymefighterilla on havainnollistava kuva aiheesta
8.4.2013 17:09
Jep.
Mites tuon kannen kanssa, varmaan ihan hyvä olisi oikasuttaakkin? Noh, samalla pullolla menee, kun peeveenkin kansi, niin varmaan kantsuu tehdä
Mäntä näytti todella hyvältä pakoaukosta katsottuna, ei viitsisi nyt ajokauden aluilla ruveta mäntää vaihteleen, kun männän saapumisessa menee aika kauan, jos ulkomailta tilailee edullisesti.
8.4.2013 18:29
No tilaa valmiiksi ja vaihat sitten kesemmällä jos tarve vaatii? Noniin selvishän se sun pyöräs oikkuilu, ennen väitit kivenkovaan ettei imuvuotoja ole
8.4.2013 18:30
Zuikkamies kirjoitti:No tilaa valmiiksi ja vaihat sitten kesemmällä jos tarve vaatii? Noniin selvishän se sun pyöräs oikkuilu, ennen väitit kivenkovaan ettei imuvuotoja ole
E: ja jos kannentiiviste tosiaan mennyt niin ite ainakin ehdottomasti kattosin että kansi suorassa ja oikaisu jos tarvitsee
8.4.2013 20:40
Jep, sieltähän se ilmaa otti ja laihenti seosta. Tosin lisäksi taitaa myös bensapinta olla matalalla/jotain häikkää tuolla kohon toiminnassa, kun ei juuri hyödyttänyt ilmanottoreijän tukkiminen sillon, kun kokeilin..
Koho jumitti kerran ja sillon tuntu röpöttävän, samalla kun ylivuotoletkusta tulvi bensaa. Sitten tuo ryypyn toiminta ei kanssa ajossa näy yhtään - eikös se sieltä kohokammiosta lisää bensaa saa, kun ryyppyvivun painaa päälle? Jos pinta on matalalla, niin eihän sieltä juuri mithään tule.
E; Ens viikonloppuna olis tarkotus olla ajossa ja toimia täydellisesti
9.4.2013 9:29
Menihän tuo pytyn koro sillain että mittaan montako milliä mäntä jää estämään huuhteluita akk:ssa, sitten saman verran tiivistepinnasta pois ja plasmaleikkautan sopivanmittaisen alumiinikorolevyn pytyn alle? Tietenkin lasken siihen mukaan tiivisteiden paksuudet, eli jos pitää korottaa 2mm, niin teenkö 1.4mm paksun korolevyn koska eikö yksi alapääntiiviste ole 0.3mm paksu?. Sitten vielä kun on tuo mikunin 32mm vm joka pitäis saada detsiin kiinni, niin onko tuo yz imukaula toimiva deeteessä ja saako semmosta kohtuu hintaan uutena? Myöskin mistä löydän tuohon mikuniin käsiryypyn kun nykyinen vaijeriryypyllä
.
E: Imukaula löyty ainaki amerikanmantereelta uutena hintaan 50$, joten menneepi purkuosista etsimiseen.
9.4.2013 13:46
piilorasva2 kirjoitti:Siks totesinki että ois kokeilemisen arvosta, putki on nyt kiinni ja ainakin jenkaa ottaa paremmin kun vakiolla , eikä tehoalue ole aivan hillitömän korkealla
Pakko kommentoida tähän
Dt:ssä on pakoaukko ajoituksiltaan kireämpi kuin esim 1991vm YZ:ssa, ja pakoaukonsäädin on ohjelmoitu aukeamaan n.6-7tonnissa.
Luonnollisesti jos laitetaan ylävireisemmän pyörän putki, niin syntyy iso tehokuoppa juuri tuonne 5-7tonniin eikä tehoalue ole kauhean käyttökelpoinen, koska putki ei tule vielä mukaan vaikka pakoaukko on täysin auki
Kaverin kanssa laitettiin juuri tuon vuosimallin FMF tehoputki DT:seen.
Tehtiin sovitelaippa vanhasta alkukäyrästä, 34mm Mikuni TMX, hieman kokeiluja eri säätimen asentojen kanssa+monta eri suutinta ja putsarin testailua ja pyörähän nosti nokkaa pelkästään kaasulla ykkösvaihteella koska tehoalue tuli niin terävästi mukaan. (vieläkin eka ja ainoa vehje joka oikeasti nosti keulaa kaasusta ilman pientäkään nojailemista taaksepäin
)
Huippuja kerettiin kelata 143km/h gepsiin lyhyellä suoralla vaikkei säädöt olleetkaan ihan kohdallaan