Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2-T tekniikka ja viritys

11.7.2012 0:53

L_rppa kirjoitti:Mitä haittaa on jos kone sattuu käymään hieman liian kylmänä? Termostaatin meinasin ottaa kokonaan pois, toki lämmittäisin koneen paremmin ennen lähtöä.

No mitenkäs kylmänä se nyt sitten käy? optimilämpötila 50-55 astetta kakstahdissa.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

11.7.2012 1:39

Ei vaan ongelma on että keitti vedet, eli siis kävi vitun kuumana, termostaatti kyllä aukeaa mutta epäilen sen aukeavan liian myöhään, persaukisella ei oo rahaa ostaa uutta. Vähän väärin muotoiltu siis viestini.

SIIS: vedet keitti, kannentiivistettä en edes halua epäillä koska 3tkm sitten vaihdettu ja kantta oiottu enemmän kuin tarpeeksi, ja aion kokeilla onko tuo vika nyt termostaatissa.

Toistan myös toisen kysymykseni: mitä haittaa on jos käy hieman kylmänä?

Enskerralla luen viestini ajatuksella ennenkuin lähetän :lol:

Re: 2-T tekniikka ja viritys

11.7.2012 10:35

No ei pitäs olla kyllä mitään haittaa jos kone muuten on kunnossa, tuo sun keittämisongelma kuulostaa mun mielestä kyllä siltä että vika olis jossain muualla kuin termarissa, mutta kanttiihan se kokeilla ilman, mutta jos vika ei siinä ole niin syylärissä voi kohta taas keittää pottuja ;) . Semmonen juttu, et kansi voi mennä kieroon ku keittää kone ihan kunnolla tai ainakin kansipahvi kärähtää.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

11.7.2012 11:19

Juu on tiedossa tuo kieroon meneminen, aion nyt kokeilla ton termarin pois jossainvaiheessa, koska oon nyt 2 kertaa tästä vehkeestä oikassu kannen koneistamolla (toinen kerta oli muuten 50e, naminami) ja 3 kertaa vaihtanu kannentiivisteen, alkaa olla jo vähän turhan tuttua puuhaa :|

Syylärikin paikattiin viimeksi sellasella nesteellä, missä oli sellasia pelletin näkösiä juttuja seassa. Siis toimi ihan hyvin 3-4tkm ja nyt sit taas keitti, nesteitä oli tarpeeksi keittämishetkellä. Pakko kyl ainakin vesipumppu tsekata. Ja jos se jäähdytysneste on öljystä niin pakkohan se kansipahvi on sitten vaihtaa ja tarkistaa kannen suoruus koneistamolla :roll: En oo tosiaan mitään jaksanut vielä tehdä asian eteen, kunhan pohdiskelen.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

11.7.2012 12:08

Termarin aukeemisen saa selville siitä, kun ajaa vähä aikaa ja kokeilee syyläria kädellä, jos on lämmin ni termari aukee.

Mitä sun nassen lämpömittari sanoo, senhä pitäs käyä punasella, koska ottaa pytystä lämpötilan ja jos termari ei aukee ni pytty on iha saatanan kuuma.

Itellä lämmöt ajossa aina alle puolenvälin, paitsi pahoilla kesähelteillä ruuhkassa nousee puoleen. Sitte ku saa kerra avattua hanaa ni tippuu taas.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

11.7.2012 12:45

Joskerran syylöriä paikattu niin voipi olla että vaikka puolrt rivoista tukossa jos lähteny paikka liikrnteeseen.. Eli laskr vettä läpi täysiä ja jos ei tuu samaatahyia mitä menee niin sielä se vika..

Re: 2-T tekniikka ja viritys

11.7.2012 15:28

Joo ei perkele, on sieltä TAAS kansipahvi menny, hirveet vaahdot ja kuplat lyö kun kokeilin uusilla nesteillä käyntiin :paha: Lämpeni myös aika epätasasesti kun n. 2min käyttelin, pytty kuuma ja syyläri kylmä...

Ton syylärin paikkaamisen jälkeen lämpömittari oli aina alle puolenvälin, ja tosiaa sama mulla et ainaku vedätti nii lämmöt tippu. Täytyy nyt ainaki tarkistaa se vesipumppu ja huuhdella koko järjestelmä. Syyläri ei ainakaan aivan tukossa ole koska vettä tuli ilosesti läpi.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

12.7.2012 18:06

L_rppa kirjoitti:Joo ei perkele, on sieltä TAAS kansipahvi menny, hirveet vaahdot ja kuplat lyö kun kokeilin uusilla nesteillä käyntiin :paha: Lämpeni myös aika epätasasesti kun n. 2min käyttelin, pytty kuuma ja syyläri kylmä...

Ton syylärin paikkaamisen jälkeen lämpömittari oli aina alle puolenvälin, ja tosiaa sama mulla et ainaku vedätti nii lämmöt tippu. Täytyy nyt ainaki tarkistaa se vesipumppu ja huuhdella koko järjestelmä. Syyläri ei ainakaan aivan tukossa ole koska vettä tuli ilosesti läpi.


Turha sinne uutta pahvia on laittaa, ruuvilukitteet väliin ja vanhalla pahvilla kasaan.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

13.7.2012 12:51

Jaa että tiivisteen molemmille puolille? Empä oo tollasesta kuullukkaa, toimiiko ihan samalla tavalla kun nuo muutkin tiivisteliimat?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

14.7.2012 2:08

Osaisko joku auttaa, kun kaverin crm 180 malossi ja 28mm dellu. Niin ei jaksa kiertää ollenkaa muutaku paikoillaan ja savuttaa aika paljon. mikkä säädöt ja suuuttimet ois hyvät?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

14.7.2012 2:12

Väljä kone? Putki tukossa? Kaasarin säädöt?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

14.7.2012 2:19

Kone hyvässä kunnossa juuri vaihdettu mäntäkin ja putkivoi olla tukossa mutta epäilen. suurin syy ehkä kaasarin säädöt koska vaikka laittaa seokset laihimmalle niin tulppa ei mene valkoiseksi vaan ihan musta. :s suurin murhe on minkä suuttimen sinne lykkäis kun käy koko ajan liian rikkaalla nyyten kiinni 145 muistaakseni.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

14.7.2012 3:02

Ei se suutin vaikuta tässä tapauksessa. Putki kannattaa kattoa ihan ekana, sitten seosruuvia kannattaa pyöritellä ja tk suutinta vaihdella. Ilmanputsari kannattaa myöskin putsata ja öljytä, tiedä vaikka sekin olisi tukossa..

Re: 2-T tekniikka ja viritys

14.7.2012 3:10

No ilmanputsari on pesty just ja pitänee polttaa varmuuden vuoks karstat pois putkest. :D Mietin myös tossa että voisi myös toimi 125 tai vähän isommalla suuttimella hyvin? :roll:

Re: 2-T tekniikka ja viritys

14.7.2012 3:32

Kuulostas menevän aika pieneksi jo.. Kuten sanoin, ei se vaikuta.

2t kaasuttimen säätäminen