Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

14.1.2010 21:35

WalDemar kirjoitti:sitä minäkin mietin, että ei kai säädin ole vaan otettu jo pois, ja sitten vaan hitsattu ne päät umpeen niin että siellä on se tyhjä tila :lol:

No arvaa vaan miten on tehty ... Eli täytyy varmaankin näyttää rälläkkää tuolle joku päivä, että saa auki. Eli ei siis haittaa kun säätimenlaipasta on pala pois?
Niin ja umpeen hitsatulla paikalla tarkotin, että päät on hitsattu umpeen. Huonosti muotoiltu lause, my bad! :)

14.1.2010 21:42

Riippuu melko pitkälti että kuinka suuri pala siitä puuttuu. Jos se on melko pieni pala, niin ei se sitten haittaa.

17.1.2010 16:12

Irrotin ypvs eikä siitä nyt suurta palaa ole pois lähtenyt, hyvä näin. :roll:

19.1.2010 22:03

Mites olis varmaa järkevintä käydä sitten koko tarzanin kone läpi, vaikka myyjä kyllä väitti että koneremppa tehty alle 1000km sitten, mutta pakoaukosta ainakin kun katoin ni oli aikamoiset ohipuhallus jäljet männässä ja näkyi naarmu siellä pytyn seinämässä 8o . Ja mitenkäs kun koitin magneetosta vähän heilutella niin jossain tietyssä asennossa sain sen liikkumaan vähän ylös ja alas, ei vissiin normaalia? Muuten tuo kyllä käy ihan hyvin eikä mitään ylimääräsiä ääniä kuulu.

19.1.2010 22:44

Kone vaan auki jos vähänkään klappia kampurassa/petareissa.

20.1.2010 11:27

Omassakin pyörässä on välystä kampiakselin laakereissa, kun c4:sia taisivat olla... Niissähän on aina vähän välystä, lämmittää huolella ja koittaa sitten uudestaan? Mutta jos niissä tuntuu oikein suuri helistys/välys pystyasennossa niin kannattaisi vaihtaa.

Jos tietty varman koneen haluaa niin että on itse käynyt sen läpi.

-Stefat
-Laakerit vaihteistoon ja kampiakseli puolelle.
-Mäntä, renkaat ja neulalaakeri
-Sylinterin poraus/hoonaus jos tarpeen?
-Tiivisteet
-Kannattaa kattoa avauksen yhteydessä kiertokangen alapään laakerin välys, tuntuuko pystyssä. Jos on niin sekin vaihtoon :D .

En tosiaan tiedä kyseisestä moottorista paljoa, jos jotain puuttuu niin muut korjatkoon ;) .

20.1.2010 22:22

Joo kyllä taitaa mennä kone osiksi, tietääpähän sitten ainakin että kaikki on kunnossa eikä jää sitten kesällä ajot sen takia kesken että kone laukeis ;)

19.2.2010 12:09

Moro

Keväällä pitäs vaihtaa iskari tetzariin niin osaatteko sanoa et mitä pitää ottaa edestä pois muutaku katteet ja tankki et pääsee suht. kätevästi vaihtaa sen? Ja toinen kysymys et jos ostan minivilkut niin tarviiko niihi mitää erillisii releitä?

Joonas

19.2.2010 15:13

Kyllä riittää kun ottaa ne taka katteet ja tankin pois, ite ainaki sain iskarin irti sillai ;) Ja noista vilkuista... sanoit että minivilkut niin tarkoitatko sellaisia missä on ledi polttimot vai ihan normit hehkulamput? Jos ledi vilkut niin pitää joko rele vaihtaa tai laittaa vastukset vilkkujen kanssa.

19.2.2010 15:54

Hmm no nykyään ne tahtoo olla ledejä kaikki kai.. ? ainaki nuo halvat luulisin. :S ainaki mopossa riitti jos oli ledit kuha johot yhdisti mut noista sähköistäkö en oikeen tiijä :S..

19.2.2010 16:08

ledivilkut ei ainakaa halvat ole? Yleisimmät vilkut on ne normaalilal polttimolla olevat

19.2.2010 17:35

Niin voipi olla entiijä :D noh pitää kysellä lisää kuha on ostamas :)

20.2.2010 12:25

Mahtuuko 130/70/17 tolle vakio vanteelle?Tarkotan siis levyjarrumallista vannetta, en sitä rumpujarrullista..Nii ja mites tota ketjulinjaa vois muuttaa?

20.2.2010 13:15

tais olla nii et se takavanne on 18"

15.3.2010 23:13

Tuota... mulla on tossa tarzanissa dellorton phbh 28mm kaasari, niin osaisko joku valasta meikäläiselle että mikä se nippa siinnä kaasarin kyljessä on mikä menee luistille? Vähän huonosti selitetty, mut nii siitä nipasta ku kattoo läpi ni siitä näkyy suoraan luisti. :roll: