Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
7.6.2010 1:12
65 TK 130 p suutin oli kun putsasin kaasarin ja öljysin ja pesin piperin. neula toiseksi alimmaisena, seos 1,75 auki.
Ei mito pelannu vakio suodattimella, tämä vähän ihmetyttää. Voi johtua tuosta 130 suuttimesta.
Mielen kiintoinen ilmiö tuo helmholtz, onko boost botlen toiminta periaate sama ? vai onko tämä vielä eriasia. Onko miton paisari täysin tyhjä silältä, taitaa sielä olla vaimennin verkot ainaki ? Arrowin äänen vaimennin jää ylimääräiseksi niin se joutaa vakio putken päähän.
Tänään en päässy ohi 93 NSR:rää !!! mulla oli mittarissa 160km/h ja vielä meni honda eessä, 12500 kiekat vitosella ja kutonen puottaa 11 000 rpm ja veto tavallaan tykkää loppua, saa 6 sella hinkuttamalla vähän alle 12 000 kierroksen. nsr:rän kuski on tosin 20 kg minua kevyenpi joka vaikuttaa luonnollisesti asiaan mutta siltikkin....
7.6.2010 11:07
Toni.92 kirjoitti:Mielen kiintoinen ilmiö tuo helmholtz, onko boost botlen toiminta periaate sama ? vai onko tämä vielä eriasia.
Boost bottlen toiminta perustuu juurikin tuohon helmholtzin resonanssiin. Kun läpät sulkeutuvat imukaulaan jää vielä seosta, joka lähtee kulkemaan takaisin kaasariin päin. Jos boost bottle on suunniteltu oikein ja mottorin kierrokset ovat boost bottlen toiminta alueella, on pullossa tällöin alipaine joka imee seoksen pulloon. Heti kun pullo on täynnä läpät aukeavat taas ja seos lähtee pullosta läppiä kohti ja synnyttää pulloon alipaineen joka imee taas pulloon seosta.
Tosiaan kannattaa ottaa se piper pois ja laittaa vakiosuodatin takaisin. Jos pitää saada vapaammin virtaava suodatin niin vaihda se vakio suodattimen suodatin elementti. Vakiosuodattimen boksissa on myös sellainen etu että siihen boksiin voi vapaasti virrata lisää ilmaa kun läpät ovat sulkeutuneet ja kone voi sitten imeä sen boksissa olevan ilman. Piperillä tätä etua ei ole, vaan koneen pitää imeä aina ilma suodattimen läpi, joka toimii virtaus vastuksena.
7.6.2010 16:20
Aramid kirjoitti:Boost bottlen toiminta perustuu juurikin tuohon helmholtzin resonanssiin. Kun läpät sulkeutuvat imukaulaan jää vielä seosta, joka lähtee kulkemaan takaisin kaasariin päin. Jos boost bottle on suunniteltu oikein ja mottorin kierrokset ovat boost bottlen toiminta alueella, on pullossa tällöin alipaine joka imee seoksen pulloon. Heti kun pullo on täynnä läpät aukeavat taas ja seos lähtee pullosta läppiä kohti ja synnyttää pulloon alipaineen joka imee taas pulloon seosta.
Ei se sitä soppaa ime! Alipaineen osalta meni kyllä ihan oikein.
7.6.2010 18:33
Mikä ei ime? Se boost bottleko? Imukaulassa on korkeammassa paineessa olevaa seosta kuin boost bottlessa, joten osa seoksesta virtaa sinne pulloon, eikö?
7.6.2010 19:10
Aramid kirjoitti:Mikä ei ime? Se boost bottleko? Imukaulassa on korkeammassa paineessa olevaa seosta kuin boost bottlessa, joten osa seoksesta virtaa sinne pulloon, eikö?
Anteeksi, nyt menin puhumaan puuta heinää. Siis kyllähän se seos sinne "varastoituu". Jatkakaamme.
11.6.2010 22:46
Mistäs sais suht halvalla uuden teharin mitoon? Arrowia meinasin vai onko ihan turha putki? Ja kysessähän on siis vuosimallia -05
12.6.2010 17:15
Ajattelin laittaa Miton TT:ksi joten minkä kokoisia suuttimia suosittelette? Ja minkä mallin kaasari Mitossa on tai pitääkö suutin olla se 5 vai 6 millin?
13.6.2010 15:35
driver-- kirjoitti:Mistäs sais suht halvalla uuden teharin mitoon? Arrowia meinasin vai onko ihan turha putki? Ja kysessähän on siis vuosimallia -05
Täältä, enkä sanoisi, että on turha putki, mutta kyllähän kaikki sen tietää et jollymoto ois varmasti parempi. Enemmän ite tykkään arrowista kui tyhjästä vakioputkesta.
13.6.2010 15:47
Toni.92 kirjoitti:12500 kiekat vitosella ja kutonen puottaa 11 000 rpm ja veto tavallaan tykkää loppua, saa 6 sella hinkuttamalla vähän alle 12 000 kierroksen. nsr:rän kuski on tosin 20 kg minua kevyenpi joka vaikuttaa luonnollisesti asiaan mutta siltikkin....
Vaihoin vakio tt putken arrowin tilalle ja väännöt parani huomattavasti, 100 km/H matkavauhissa ei kaipaa pykältää isoonkaan mäkeen enään ja huiput pysy suunnilleeen samassa ja kiihtyvyys myös.
Ainoa mikä tuntui ensin ouvolta oli se että kierrokset ei nouse enään punaselle ja se on hyvä juttu, paras tehoalue siirtyi alemmas ja laajemmalle alueelle. Ei rasita konetta niin paljoa.
En siis suositte arrowin putkea, äänen vaimentimen jätin kyllä paikoilleen.
Mutta tuo toimivuus on vähän pyöräkohtaista.
13.6.2010 16:20
Itellä toimii mielestäni paljon paremmin, kuin vakioputkella. Voi varmaan johtua siitä, että omassani on 35mm mikuni joka taasen parantaa niitä vääntöjä.
15.6.2010 0:05
tuota mulla ois mitoon tuo arrowin putki,mutta semmonen ongelma että ei mene kunnolla kiinni siihen pakoaukolta lähtevään ulokkeeseen/holkkiin
elikkäs se vuotaa sieltä raosta kun ei mene kunnolla pohjaan asti..pitäisikö arrowille olla oma tälläinen holkki vai miten muut olette saanut sopimaan?mistä näitä saa?
entäs onko tuosta vuotamisesta mitään haittaa?vuotaa melko reilusti..äänet ovat ainakin törkeen kovat
15.6.2010 0:56
hokkky kirjoitti:tuota mulla ois mitoon tuo arrowin putki,mutta semmonen ongelma että ei mene kunnolla kiinni siihen pakoaukolta lähtevään ulokkeeseen/holkkiin
elikkäs se vuotaa sieltä raosta kun ei mene kunnolla pohjaan asti..pitäisikö arrowille olla oma tälläinen holkki vai miten muut olette saanut sopimaan?mistä näitä saa?
entäs onko tuosta vuotamisesta mitään haittaa?vuotaa melko reilusti..äänet ovat ainakin törkeen kovat
Ei ole arrowista kokemusta (sp525 puhumattakaan), mutta evo2 vakioputkessa ainakin tulee o-rengas siihen putken uraan, onkohan sama homma tuossa?
15.6.2010 1:01
hei !
Arrowiin/Giannelliin sopii NIMENOMAAN vain heidän oma soviteholkki, se on viisteeltään ja pakari suulake sovitukseltaan aivan eri kokoinen kuin Cagiva'n oma holkki.
kysy sitä nakkilasta, sille on oma Arrow varaosanumeronsa, joka oli ainakin Arrow tuotepaketin pakkauslistassa kirjattuna kuten jokaiselle putken muullekkin osalle. uuden putken mukana tulee myyntipakkauksessa aina tehtaalta asennus ohjeet varaosa listoineen jne.
vuotaa niin paljon että pilaa seokset aivan varmasti. koitin itse aikoinaan huvikseni käsissäni Cagiva'n omaa pakolaipan holkkia Evo1/Evo2 Arrowiin......eikä se sovi siihen edes väkipakolla lähimailekkaan.
t.m
15.6.2010 16:17
ojatalo kirjoitti:hei !
Arrowiin/Giannelliin sopii NIMENOMAAN vain heidän oma soviteholkki, se on viisteeltään ja pakari suulake sovitukseltaan aivan eri kokoinen kuin Cagiva'n oma holkki.
kysy sitä nakkilasta, sille on oma Arrow varaosanumeronsa, joka oli ainakin Arrow tuotepaketin pakkauslistassa kirjattuna kuten jokaiselle putken muullekkin osalle. uuden putken mukana tulee myyntipakkauksessa aina tehtaalta asennus ohjeet varaosa listoineen jne.
vuotaa niin paljon että pilaa seokset aivan varmasti. koitin itse aikoinaan huvikseni käsissäni Cagiva'n omaa pakolaipan holkkia Evo1/Evo2 Arrowiin......eikä se sovi siihen edes väkipakolla lähimailekkaan.
t.m
kiitoksia tiedosta..arvelinkin sen olevan näin kun ei mennyt se arrowi mitenkään paikoilleen..
mitä tarkoitat nakkilalla?nakkilan pyörä ja mopo?jos tätä niin saa varmaankin myös kuopion liikkeeseen tilattua..
ostin tosiaan putken käytettynä ja sen mukana ei holkkia tullut
no toivottavasti saan tämän holkin ostettua jostain että saisin miton takaisin tt:ksi kun en tuolla vuotavalla putkella saanut mitenkään säätöihin ja pelkäsin että se leikkaisi tai jtn (jos se edes voi leikata tuon takia
)
17.6.2010 18:57
moro mistä sais uuet paukkulaakerit ja kampikammion kattovalon? miten ne paukkulaakerit vaihdetaan?
läppä toki mutta tällästä tasoo tää teijän keskustelu on