Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
21.6.2013 10:06
Varmasti oisit vastauksen saanu kotari topicista. Onha se kotem kisapyörä nii aika varmaksi sanosin että on säädettävä
1.7.2013 14:25
Kai siitä nyt huomaat jo pikasesti vilkasemalla että ainakin paluuvaimennuksen ja esijännityksen säätö löytyy
2.7.2013 14:58
Jaaa-a.. Alkaa olemaan koneremontti pärrään aiheellista. Pyörällä ajettu nyt n.24tkm ja edellinen omistaja oli vaihtanut pyörään männän 15tkm paikkeilla, mitään muuta ei ole/oltu koskaan tehty.
Itsellä ei ole mitään aavistusta mitä kannattaisi männän lisäksi vaihtaa.
Laakerit ja stefat..? Mitä mieltä olette?
Pyöränä Aprilia RS 125, vm07
3.7.2013 11:07
SIitä en tiedä paljonko apikan alakerralla päästellään ennen ensimmäisiä isompia remppoja, mutta varmaan laakerit, stefat ja tiivisteet kannattaa koneeseen vaihtaa. Kytkinlevytkin voivat olla kuluneet, eli ne kannattaa kanssa tarkistella.
6.7.2013 14:13
Kuinka iso homma on vaihteistopuolen kampiakselin stefan vaihto ? onko se silleen et öljykoppa pois sitten stefa pois jauus tilalle ?
vai kaikki hilut edestä pois, vai jopa lohkojen irroittaminen toisistaan ? onnistuuko koneen ollessa kiinni rungossa ?
pyöränä yamaha dt 125...
6.7.2013 15:17
Kytkinpuoli puretaan kokonaisuudessaan pois tieltä.
9.7.2013 19:34
Minkä kokoisen takomännän hommaan kun edellinen männänkoko on 53,96, kyseessä aprillia rs 06
10.7.2013 11:33
Viet pytyn ja männän koneistamolle ja siellä mittaavat paljonko on pytty kulunut että voiko jo laittaa seuraavaan ylikokoon vai sama mäntä sisään.
12.7.2013 18:03
Hei! Olisiko kenelläkään tietoa, paljonko mahtaisi kustantaa koneremontti (sekä ylä- että alakerta) Aprilia RS:ään. Vuosimallia -07. Liikkessä siis tehtäisiin. Voisihan tuon itsekin tehdä mutta ihan näin pyörän arvoa ajatellen..
13.7.2013 1:42
Eipä se pyörän arvoon paljon vaikuta onko liikkeessä vai itte tehty, tai jos vaikuttaa niin todella vähän ja jäät varmasti voiton puolelle jos ite teet(liikkeiden tuntivelotus sen 60-80e ja se ei ihan tunnin parin homma niillekkään ole).
13.7.2013 12:13
Eipä se pyörän arvoon paljon vaikuta onko liikkeessä vai itte tehty, tai jos vaikuttaa niin todella vähän ja jäät varmasti voiton puolelle jos ite teet(liikkeiden tuntivelotus sen 60-80e ja se ei ihan tunnin parin homma niillekkään ole).
Itselle on kyllä jäänyt sellainen kuva noiden kanssa vekslaamisesta että paljon helpommin pääsisi eroon ja parempaan hintaan. Ja työnlaatu on varmaan parempaa Aprilian valtuuttamassa liikkeessä, kuin minulla
14.7.2013 14:31
Mulla ainakin on kaikki pyörät ollu itte huollettuja ja hyvin niistä on päässyt eroon
Ja ei se hintakaan ole sen huonompi ollut, mitä muilla.
18.7.2013 16:59
No työn laatu varmaan kumminkin parempaa.
Mutta olisko kenelläkään sitä hinta tietoa? Jos se vähemmän ajetun räsän hinnan alle jää niin liikkeeseen vaan!
5.8.2013 19:07
Täällä varmaan voinee kysyä asiaa. Eli sylinteri mitattu ja mitat ylhäältä 54,02, keskeltä 54,07 ja alhaalta 54,04. Onko paha heitto? Ei melkeen uutta viittis ostaa kun pyörä myydään kuitenkin syksyllä. 53,96 mäntä tuohon varmaan nyt laitettava.
26.8.2013 20:48
Mitä kaikkea kannataa/pitää vaihtaa Husseen 20tkm ja 25tkm?