Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
30.6.2013 21:31
Oma Aprilian mopo tuli tossa paripäivää sitten myytyä, joten alkoi 125 rs kiinnostamaan ja olisi tarkotus yksi hakea pois
pyörässähän on 34 kaasari, vforcet, rave1, gianelli ja laskettu kansi. Onko turha köyhtyä tuosta 80e vhm- kannesta (dome tai flatti...?), vai ostaako ihan suoraan 140cc italkitin vai polinin?
Saako rahalle kuinkapaljon vastinetta? kertokaa
30.6.2013 22:30
Ei muuta ku sylinteri ja mäntä! (: elikkäs jos ostaisin vaikka tuon polinin 155cc:n nii joutuisin todennäkösesti myös vahvistamaan kammen? Ja kaasariaki vaihtaa isompaan? Tulis vähä liian kalliiks :/ Mut toisaalta en löydä mistää mtn 125cc replica sylinterisarjaa apriliaan. Alkuperäisosat on törkeen ylihinnoiteltuja...
1.7.2013 0:24
Mitakalta saa tarvikepyttysarjaa, mutta niiden laatu(ainakin mäntien osalta) on kuulemma vähän heikko. Sen pytyn voi myös pinnottaa uudestaa, jossain oli juttua että jotain 300e pintaan maksais se pinnotus.
1.7.2013 11:37
krissse: haluatko kertoa paljonko hintaa sillä räsällä ja vuosmallia? Ku itellä samat virit paitsi arrow ja rave2 eikä oikein halua mennä kaupaks, eikä pilkkahintaankaan viittis myydä.
Ja kyllä kuulemma sillä kannella tulee lisää vääntöä ja 1-2hp kuulemma
1.7.2013 13:54
Kaksnelikantti kirjoitti:krissse: haluatko kertoa paljonko hintaa sillä räsällä ja vuosmallia? Ku itellä samat virit paitsi arrow ja rave2 eikä oikein halua mennä kaupaks, eikä pilkkahintaankaan viittis myydä.
Ja kyllä kuulemma sillä kannella tulee lisää vääntöä ja 1-2hp kuulemma
Vastattu yv!
mieluusti kiinnostais sylinterisettien omistajien mielipiteet ja vaikka tehokäyrät
1.7.2013 14:34
http://img708.imageshack.us/img708/9505/kkby.jpgei pysty pinnoittamaan :/ eli taitaapi ainut vaihtoehto olla ostaa tuo mitakan sylinterisarja
1.7.2013 15:44
No joha oot sen saanu tuhottua
mutta tosiaan tilaa vaikka pjme:ltä se mitakan sylkkäsarja ja joku laadukkaampi mäntä(esim vertex).
2.7.2013 20:03
Meneekö 05 34mm delortto 06? Kun pjme:llä on että 1993-2005 ja 2006 ylös päin jos ostaa uutena.
2.7.2013 20:36
06 eteenpäin on alipainehana, eli kaasarissa on nippa alipaineletkulle. Itse porasin reiän siihen kohtaan mihin se kuuluisi tulla ja iskin nipan siihen ja hyvin pelaa.
5.7.2013 17:26
sanokaapas et mistä saa rave1 tilattua halvalla? en löydä mistään
5.7.2013 20:30
Moro! Minulla on aprilia rs joka on laitettu tt:ksi ja jonkun aikaa tt:ksi laittamisen jälkeen moottori ei pysy enää tyhjäkäynillä käynnissä. Kaasaria yritetty puhdistaa kahteen otteesseen.... tuloksitta. Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua tälläinen käynnissä pysymättömyys? Kun putsasin kaasaria paineilman kanssa kaikista tyhjäkäynti piirin reijistä tuli ilmaa. joten ajattelin että johtuuko tämä siitä, että kohot on säädetty tai niihin on osuttu vahingossa ja näin säädetty ne niin että tyhjäkäynti suutin ei saa pensaa koska on neula suutimen yläpuolella? Kysyisin teiltä, että mikä muu voisi vaikuttaa asiaan (tyhjäkäyntiin). luetelkaa kaikkia vaihtoehtoja jotta voin koittaa korjata kaasarin/ (jos on mahdollista niin jonkun muun asian)
Kiitos jos joku viittisi vastata.
6.7.2013 1:43
Sezz3 kirjoitti:sanokaapas et mistä saa rave1 tilattua halvalla? en löydä mistään
tietopankki
9.7.2013 16:10
Minkä kokoisen takomännän hommaan kun edellinen männänkoko on 53,96?
11.7.2013 11:36
Korjailtiin tossa eilen kaverin räsää ku kone kolisee aivan saakelisti, ihanku joku isompi osa hakkais koneen lohkoon... Niin ääni kuuluu kytkimen puolelta ja testattiin kans et otettii kytkin ulos ja sit käyntiin nii kolinaa ei enää kuulunu. Et onko mahollista et koko kytkin kruunu pääsis hakkaamaan esim lohkoon kiinni? Öljyillä oli kuulemma ajettu 300km mut ne oli ihan mustat ja täynnä semmost oikee metalli lastua
12.7.2013 21:30
jonttu-13 kirjoitti:Korjailtiin tossa eilen kaverin räsää ku kone kolisee aivan saakelisti, ihanku joku isompi osa hakkais koneen lohkoon... Niin ääni kuuluu kytkimen puolelta ja testattiin kans et otettii kytkin ulos ja sit käyntiin nii kolinaa ei enää kuulunu. Et onko mahollista et koko kytkin kruunu pääsis hakkaamaan esim lohkoon kiinni? Öljyillä oli kuulemma ajettu 300km mut ne oli ihan mustat ja täynnä semmost oikee metalli lastua
Tuli mieleen, että eikö tuo öljyjen mustuus johdu pytyn alueen ongelmasta, jos kerran noin nopeasti värjää öljyt. Koska mäntä on vaihdettu? koska ei sen kytkimen pitäisi mustata tai sitten hirttää joku pyörivä osa aivan helevetisti kiinni aiheuttaen kuumuutta.
Ja tietäisikö ketään kaasarin tyhjäkäynti ongelmasta mitään josta pistin viestin viiko sitten?
Niin ja jotta viestin pituus olisi liian pitkä kysyn jonne maisen kysymyksen: miksi räsäni ei keuli vireinä tt-putki rave 1 ja kaasarin tt-hilppeet. Kytkin pommista nostaa keulaa vähän jos nykäsee pirusti. MIstä vitusta tämä johtuu? pyörässä vakio välit onko se keulimiselle este?