Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

28.12.2008 18:48

Aika vaikee se on tuohon koneeseen kyllä saaha ainakaan jos turbo on nuin niinku nuisa sun kuvisa.
Muutenki jos lohkoon reiän tekee niin joutuu purkaan koko koneen :D

30.12.2008 14:53

Kattelin tota uudempaa konetta mikä mul tuolla on. Ja löysin siitä perfekton paikan öljynpaluulinjalle. Bensanpaineensäädin on tilattu ja matkalla kotiin. Eli on taas tunnelin päässä valoa.

31.12.2008 18:57

lokitekki kirjoitti:Ei kannata sammuttaa mopoa kun on kiekat vasta ollu tapisa ku pitäs vähä aikaa pitää tyhyjäkäyntiä että turbo lakkaa huutamasta. Leikkaa kiinni se turbo jos ei saa ööliä.


ei se kyllä siitä ihan heti kiinni vetäse... :D puolisen tuntia kärsii ajella semmosella väljälläki turpolla ilman öljyn kiertoa ennenkuin leikkaa kiinni... :D

1.1.2009 14:09

noen kirjoitti:
lokitekki kirjoitti:Ei kannata sammuttaa mopoa kun on kiekat vasta ollu tapisa ku pitäs vähä aikaa pitää tyhyjäkäyntiä että turbo lakkaa huutamasta. Leikkaa kiinni se turbo jos ei saa ööliä.


ei se kyllä siitä ihan heti kiinni vetäse... :D puolisen tuntia kärsii ajella semmosella väljälläki turpolla ilman öljyn kiertoa ennenkuin leikkaa kiinni... :D


Mihis tämä tieto perustuu? :roll:

1.1.2009 15:45

noen kirjoitti:
lokitekki kirjoitti:Ei kannata sammuttaa mopoa kun on kiekat vasta ollu tapisa ku pitäs vähä aikaa pitää tyhyjäkäyntiä että turbo lakkaa huutamasta. Leikkaa kiinni se turbo jos ei saa ööliä.


ei se kyllä siitä ihan heti kiinni vetäse... :D puolisen tuntia kärsii ajella semmosella väljälläki turpolla ilman öljyn kiertoa ennenkuin leikkaa kiinni... :D


En ole vielä yhtään turboa tavannut joka kestäisi muutamaa minuuttia kauemmin ilman voitelua.

1.1.2009 15:58

siis semmoinen oikeasti väljä... että kun päästä nappaa kiinni niin oikeen kolisee... montakos olet tume leivottanut kiinni +?

1.1.2009 16:18

Henkilökohtaisesti en yhtään, koska minä pidän huolen että siellä ahtimella kiertää myös se öljy ja että homma muutenkin pelaa ;). Perse edellä puuhunkiipeäminen on aika hanurista.

Voiko niin väljää turboa enää edes saada leikkaamaan kiinni joka oikeasti kolisee :D.

1.1.2009 17:15

voi

1.1.2009 18:31

Eipä turbos oo tainnu kauheesti ahtaa, Hikisesti edes pyörinyt.

1.1.2009 19:24

no ei 1,4bar vielä kauhiasti ole mutta :lol:

1.1.2009 20:31

Ja 30min ahto 1,4bar enne kun leikkas? Ihanko kuiva oli?
Jos näin niin onneks olkoon. Turbiinissa on meinaa melkosesti kierroksia.

1.1.2009 20:38

EI. mutta kyllä semmonen väljä ahtaa samallalailla...ite sanoit että hikisesti pyörii...
ja ei se puolituntia ole mikään tarkka aika :D
sillon kuiviltaan oli ollu suunnilleen ehkä 0,7... :d
lue myös mihin kirjoitin tuon kuiviltaan jutun...

1.1.2009 20:51

Miten tommonen normaali ahdin pyörähtelee ku sormella sitä pyörittelee? Kunnossa oleva siis.

1.1.2009 21:00

kepeästi...

2.1.2009 0:27

Kevyestihän sen pitäs pyöriä. Päittäisvälys on helppo todeta ihan sormellakin, ja lisäksi kevyesti painaa samalla ulospäin siipeä kun hitaasti pyörittelee, niin näkee onko akselikin suora.