Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
17.4.2016 23:22
Kellään ollu husse säädettynä ekan viestin vakiopytyn säätömallin mukaan + vapariputsarilla ja 12/47-50 väleillä? Paljonko keräilee suurin piirtei huippuja ja meneekö kutosella rajottimelle asti? Niin, ja hyvää kevättä omastakin puolesta mototin porukalle!
18.4.2016 7:06
Nelarin ei ole tarkoitus mennä rajoittimelle kuutosella, ei ehkä viitosellakaan. Nelari kiertää noin kymppitonnin mutta 9000rpm kohdalla huipputeho alkaa laskea ja sen yli vinguttaminen rajoittajalle vastaan on ihan turhaa repimistä koneelle isoilla vaihteilla.
Huiput smoto/enskoissa on yksilöstä, kelistä ja auringon asennosta riippuen 100-120kmh. Eikä tilanne juurikaan muutu vaikka laittaa 180 pytyn kiinni. Huipppunopeuden nosto vaatii huipputehon kasvattamista ja sitä ei saada kaasarin säädöillä eikä 180 pyttykään nosta huipputehoja niin paljoa että mitään merkittävää muutosta tulee huippuihin, 180 pytyllä huiput nousee noin 10kmh.
18.4.2016 7:27
Auttaakos sitten hyytymiselle vastatuulessa ja ylämäissä +100 vauheissa muu kuin isompi pytty? Mites sitte tuoko nuo säädöt vääntöä vähäsen lisää? Ja sitä juuri arvelinkin kysyä nuista em. väleistä ettei menis niillä rajottimelle kutosella.
18.4.2016 7:44
Jos sulla on tehtaan säädöt kaasarissa niin uusilla säädöillä tulee hieman lisää vääntöä ja luonnetta moottorille.
Mäkiin ja vastatuuleen hyytymiseen ei ole muuta lääkettä kuin 180 pytty, sen jälkeen vetoa riittää ihan eri tavalla sataseen asti ja vähän yli sataseen.
18.4.2016 11:15
Nyt tartteis jelppiä kun vaihdoin pytyn ja männän yzäriin eikä enää lähde startista käymään, työntämällä käynnistyy kyllä mutta moottori kolisee kun kierroksia laskee tai nostaa. Onko jollain mitään käsitystä mistä tämä voisi johtua? Ajoitusmerkit on kohdallaan eikä kannesta kuulu ylimääräisiä ääniä.
18.4.2016 12:24
Vaikea sanoa mitä on mennyt pieleen. Ensimmäisenä pytty irti ja tutkimaan mikä aiheuttaa kolinan, jos jako kerta on kohdallaan.
19.4.2016 21:12
Morjesta! Tuossapa egr otin riejusta pois, nyt tuntus pinta kaasulla pätkivän? Isompaa tk? Tällä hetkellä 35 ja ps. 132,5. Ilmanputsari jäänyt myös puhdistamatta, kenties osuutta asiaan?
KAUPITELKAA RIEJUUN KAASARIN POHJAA! Kiihdytyspumpun vipu poikki joten tarvetta olisi!
20.4.2016 7:13
Jos sulla on kiihdytyspumppu poissa pelistä niin pätkiminen johtuu siitä, kun antaa kaasua niin kone kyykkää koska ei saa tarpeeksi bensaa ilman kiihdytyspumppua.
Toimivat säädöt ja suuttimet löytyy ekalta sivulta.
20.4.2016 9:12
Kiitoksia, tämä selvä. Pitää briteistä kaasarinpohja ostaa. Mascolta varmaan perus "et selviä alta kahdensadan"
21.4.2016 20:16
Lekapertti kirjoitti:Nyt tartteis jelppiä kun vaihdoin pytyn ja männän yzäriin eikä enää lähde startista käymään, työntämällä käynnistyy kyllä mutta moottori kolisee kun kierroksia laskee tai nostaa. Onko jollain mitään käsitystä mistä tämä voisi johtua? Ajoitusmerkit on kohdallaan eikä kannesta kuulu ylimääräisiä ääniä.
Noniin kone startista käymään kun poistin akselin puolipuristimesta, ajettukkin on eikä kolinaa kuulu. Tietääkö joku miten tuo puolipuristin toimii? Itsellä ei mene jakeluun tuon toiminta.
21.4.2016 20:23
Puolipuristin menee päälle käynnistäessä ja kun kone käynnistyy niin lähtee pois päältä. Ekalla sivulla on linkki moottorin repair manuaaliin ja sieltä löytyy kuvat miten puolipuristimen pitää olla paikallaan.
Lähtee varmaan käyntiin ilman puolipuristinta mutta rasitta starttia turhaan kun vaatii enemmän voimaa koneen pyörittämiseen.
21.4.2016 21:47
Manuaalista kuvat katsottu ja akselin asento oikea mutta vaikutusta ei ole. Mistäköhän kannattaisi vikaa ruveta etsimään kun akselikin on täysin ehjä?
22.4.2016 5:53
Onko jousi paikallaan?
Toinen vaihtoehto on että onko jako ihan varmasti kohdallaan? Puolipuristimella venttiili jää hieman auki ja jos jako ei ole kohdallaan niin mäntä hakkaa pakoventtiiliin.
24.4.2016 9:37
Nyt on omasta pärrästä db killer ja johtokuri poistettu. Täällä ollaan paljon puhuttu siitä että nää vehkeet käy laihalla jo valmiiksi että saadaan parempi päästö lukema niin kannattaisko vaihtaa 1-2 kokoa isompi pääsuutin että kävis paremmin? Egr siis vielä toistaseks toiminassa. Mites kun tohon fanticciin ei tällä hetkellä saa mitään putkistoa niin auttaiskohan paremmat säädöt siihenkin?
24.4.2016 9:41
Jälleen kerran muistutus, ekalla sivulla on suositukset säätöihin. Ei ne asiat muutu miksikään vaikka niitä joka sivulla käytäiiin uudestaan läpi
Fantsussa on ihan toimiva putkisto, sen vaihdolla ei tapahdu muuta kun lompakon oheneminen.