Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
26.11.2013 21:31
Saattaa olla rikkaalla.
26.11.2013 22:33
Mihinkä suuntaan on kierteet tasapainoakselin päässä olevassa mutterissa?
26.11.2013 23:08
Normaalit kierteet
27.11.2013 23:21
Miiksuu kirjoitti:Mitenköhän näitä kaasarin säätöjä pitäis nyt muuttaa?
Kun kaasun kääntää paikoillaan nopeesti pohjaan, niin booaa. Sitten kans kun paikoillaan pitää ihan pintakaasulla, niin kuulostaa siltä ku bensa olis loppumassa. Noi ilmenee sillon kun olen jonkun verran jo ajanut, mutta ei kylmänä. 1- ja 2-vaihteilla ei myöskään kierrä kunnolla.
Kyseessä on 03-husse, eli kaasari on phbh 28. PS on 138, neulan sokka alimmassa lovessa. TK-suutinta en muista varmasti, mutta saatto olla 60. Seosruuvin pyörittely ei tunnu auttavan.
Siis kun painat vähän kaasua nii kierrokset leijuu vai?
28.11.2013 9:59
Ei, vaan kierrokset laskee pikkuhiljaa ja kuulostaa siltä kun kävis laihalla tai bensa olis loppumassa. Esim. liikennevaloissa jos ei meinaa tyhjäkäynnillä pysyä käynnissä, niin pidän kaasua ihan pikkusen auki. Ja sen jälkeen jos kaasuttelee, niin booailee ja kuulostaa ihan selkeesti siltä, että kävis laihalla ja kierrokset laskee vähän hitaammin. Aina ei kyllä tee tota.
Mutta sitten kun lähen ajamaan, niin ei tee noin enää, ja pintakaasulla röpöttää silleen hussemaisesti. Jos laitan alhasilta kierroksilta kaasun pohjaan, niin ei booaa, röpötä tai mitään, vaan lähtee kiihtymään ihan mukisematta. Keskikaasulla on alakiekoilla kohta, jossa röpöttää, ja kun laittaa kaasun pohjaan, niin menee sen kohan ohi, eli neula vissiin vähän rikkaalla? Tulppa on maitokahvin värinen.
Voisin vklp kyllä purkaa kaasarin ja vähän tutkiskella.
Pitäisköhän muuten noita syyläreitä alkaa peittelemään?
28.11.2013 10:45
Käykö 03 cr pytty 09sm. Onkos wr ja cr pytyllä minkälaisia eroja? Minkä vuosimallin wr ja cr pytyt käy tohon ja tarviiko muuta ostaa ku pytty ja pakoaukonsäätimen osia?
30.11.2013 17:58
Miiksuu kirjoitti:Ei, vaan kierrokset laskee pikkuhiljaa ja kuulostaa siltä kun kävis laihalla tai bensa olis loppumassa. Esim. liikennevaloissa jos ei meinaa tyhjäkäynnillä pysyä käynnissä, niin pidän kaasua ihan pikkusen auki. Ja sen jälkeen jos kaasuttelee, niin booailee ja kuulostaa ihan selkeesti siltä, että kävis laihalla ja kierrokset laskee vähän hitaammin. Aina ei kyllä tee tota.
Mutta sitten kun lähen ajamaan, niin ei tee noin enää, ja pintakaasulla röpöttää silleen hussemaisesti. Jos laitan alhasilta kierroksilta kaasun pohjaan, niin ei booaa, röpötä tai mitään, vaan lähtee kiihtymään ihan mukisematta. Keskikaasulla on alakiekoilla kohta, jossa röpöttää, ja kun laittaa kaasun pohjaan, niin menee sen kohan ohi, eli neula vissiin vähän rikkaalla? Tulppa on maitokahvin värinen.
Voisin vklp kyllä purkaa kaasarin ja vähän tutkiskella.
Pitäisköhän muuten noita syyläreitä alkaa peittelemään?
- Sillee vaikuttaa vähä et kävis ehkä, mahdollisesti rikkaalla. Itsellänikin jos vähän aikaa käy tyhjäkäynnillä ja sen jälkeen kun antaa kaasua niin booailee. Sammuu jopa jos liikaa kaasua antaa. Muutaman kaasutuksen jälkeen kanavat aukeaa normaalisti. Itselläni käy siis pyörä helvetin rikkaalla.
2.12.2013 11:30
Tarkotus ois vakiokantta madaltaa, niin eihän sen kanssa tarvitse pyttykoroa?
2.12.2013 23:16
^No sehän riippuu ihan siitä kuinka paljon madallat, mutta kannattaa jättää ne kannenlasku+pyttykoro viritelmät suosiolla pois.
3.12.2013 14:19
Juuuso22 kirjoitti:Käykö 03 cr pytty 09sm. Onkos wr ja cr pytyllä minkälaisia eroja? Minkä vuosimallin wr ja cr pytyt käy tohon ja tarviiko muuta ostaa ku pytty ja pakoaukonsäätimen osia?
Tärkeimpään kysymyksees en osaa vastata mutta WR ja CR ollu varmaan kokoajan sama sylinteri. Varaosanumero niille on sama vuodesta toiseen. Ja mäntä tietysti sama kaikissa kokoajan WRE, SMS, WR, CR.
Lainaa joltain leikannu WR sylinteri ja kokeile istuuko koneeseen kiinni.
3.12.2013 15:24
renze kirjoitti:Tärkeimpään kysymyksees en osaa vastata mutta WR ja CR ollu varmaan kokoajan sama sylinteri. Varaosanumero niille on sama vuodesta toiseen. Ja mäntä tietysti sama kaikissa kokoajan WRE, SMS, WR, CR.
Lainaa joltain leikannu WR sylinteri ja kokeile istuuko koneeseen kiinni.
Kiitti! Tästä selvis melkeimpä kaikki mitä hain. Unohin kokonaan varaosanumerot käyä läpi. Niistä taitaapi selvitä loputkin tiedoista
3.12.2013 18:43
Juuuso22 kirjoitti:renze kirjoitti:Tärkeimpään kysymyksees en osaa vastata mutta WR ja CR ollu varmaan kokoajan sama sylinteri. Varaosanumero niille on sama vuodesta toiseen. Ja mäntä tietysti sama kaikissa kokoajan WRE, SMS, WR, CR.
Lainaa joltain leikannu WR sylinteri ja kokeile istuuko koneeseen kiinni.
Kiitti! Tästä selvis melkeimpä kaikki mitä hain. Unohin kokonaan varaosanumerot käyä läpi. Niistä taitaapi selvitä loputkin tiedoista
Vielä jatkaakseni. Iskun pituus on sama kaikissa. Muistaakseni WRE/SMS:ssä on eri neulalaakeri kuin WR/CR. Koossa ihan pieni ero. Kestävyydestä en tiedä.
Jos WR sylinteri istuu suoraan SMS koneeseen niin itseäkin kiinnostais varma tieto.
3.12.2013 20:35
Käsittääkseni -99 eteenpäin wr'n (ja cr'n koska samat) sylinterit menee suoraan ässämmään. Sitten eriasia miten sen sähkösen pa säätimen saa pelaamaan, mutta saa senkin jotenkin.
3.12.2013 21:24
Mitenköhän on että käviskö toho wre hussee aprilian dellorto whsb 34mm kaasari ja tarviiko vaihtaa imukaulaa tai jotain? Imukaulan kiinitys 8mm isompi ja ilmanputsarin 4mm ja on 6mm lyhyempi kun tuo vakio lortto
4.12.2013 2:15
ville69 kirjoitti:Käsittääkseni -99 eteenpäin wr'n (ja cr'n koska samat) sylinterit menee suoraan ässämmään. Sitten eriasia miten sen sähkösen pa säätimen saa pelaamaan, mutta saa senkin jotenkin.
Toi sähkönen säädin on vissii just yks ongelma, mutta eil mulle koska 09 ja mekaaninen säädin