Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

31.3.2013 21:41

Taitaa mennä nuo 125 R:n mäntäsarjat yms hilippeet tuohon -06 vuojen RE:hen?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

31.3.2013 23:36

^p-i-e-t-u^ kirjoitti:Taitaa mennä nuo 125 R:n mäntäsarjat yms hilippeet tuohon -06 vuojen RE:hen?

Joo.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.4.2013 11:33

Menee järki deeteen kanssa.. Oon monta kertaa jo säätänyt ypvs:sän ja tarkistanu piuhat yms ja se toimii. Eli ongelma on se että kun alkaa kiihdyttämään niin vääntöä on mut sit yläkierroksilla lähtee "booaamaan" ja ei ota kierroksia. Ikään kun laihalle menis ylhäältä... 280ps tällä hetkellä. Ilmavuotoja ei ole. Ei kai auta kun kokeilla isommalla pääsuuttimella.... Siis kun piikki alkaa niin se loppuu samantien ja booaa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.4.2013 14:15

Jos ilmanottoa on nirsitty, niin sittenhän tuo suutin on varmaankin liian pieni. Iske 320 sisään ja kokeile toimiiko paremmin; jos toimii, niin sitten vaan hakee koon kohdalleen.


Mites, kun mulla jumittaa koho välillä, kun kohokammion on kiristänyt..? Sitten kun avaa ja varovasti laittaa kiinni takaisen, niin sitten se koho siellä taas heiluu. Voiko ongelmana olla venynyt tiiviste tai "vääntynyt koho"? Kerran kun koho jäi jumiin ja kaasari kusi sen verran polttoainetta kun kerkesi, niin kierti kivasti ja booausongelmat katosivat. Tuohan on varmankin liian matalan bensapinnan syytä, mutta miksi vitussa koho jumittaa välillä???

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.4.2013 22:17

mites käykö noi vanhanmallin 3 johtoset ypvssät uuteen detsiin/minkälaista modausta sähköihin vaatii. vanha sano vissiin sopimuksensa irti kun pyörii väärään suunta (sulkee pakoaukkoo kun kaasuttaa) mut voiko vika olla myös cdi boxissa? minkähän laista korjausta noille vois viä kokeilla (lämpimässä kuivattelun lisäks)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.4.2013 9:20

Kokeile vaihtaa ypvs vaijerit toisin päin eli 1 menee 2 ja 2 menee 1.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.4.2013 22:21

Miten paljon tuota Yamaha DT 125r sylinteriä voi porauttaa isommaksi? Sellainen koko vielä, että löytyisi mäntäkin.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

3.4.2013 23:45

Hei.Osaisiko kukaan neuvoa,että mikä voisi olla detsissä vikana kun antaa kipinän ja saa bensaa, mutta ei lähde käyntiin, hörähtelee vain. Vanhat bensat on vaihdettu uusiin ja kaasaria olen putsaillut.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.4.2013 0:07

Ootkos varma, että tulppa antaa kipinää myös paineen alla?

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.4.2013 1:11

Se on kuule äkkiä testattu missä vika. Eli jollain keinolla X irrotat tulpan ja ruuttaat tulpanreiästä bensaa sisään (pidä huoli että mäntä on matkalla ylöspäin) ja isket tulpan takaisin. Sitten samantien terävä polkaisu ja ihmettelet lähtikö käyntiin vai ei. Jos ei lähteny niin kokeile polkasta pari kertaa uudelleen ja voit kokeilla laittaa sitä pensaakin uudelleen tulpanreiästä ja jos ei parin-kolmen yrityksen jälkeen lähde käyntiin on vika sähköpuolella, eli aloitat tulpanvaihdolla. Jos lähti käyntiin ja sammui eikä käynnistynyt uudelleen on vika läpissä, kaasarissa tai bensalinjassa.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.4.2013 9:01

vielä tuohon aiempaan viestii,että olen kokeillut toisella tulpalla ja laittanut bensaa tulpanreiästä, mutta hörähtelee ja lupailee että lähtee käyntiin, mutta ei. Pyörä toimi hyvin vielä kuukausi sitten,kun viimeksi käynnistelin

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

4.4.2013 23:54

Miten luulette että gasgas 125 ec maestronin putki pelaa detsissä? konetta on muutenki laitettu mm. vm36 mikuni , reilusti viilailtu pytty ja madallettu kansi..? :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.4.2013 12:05

Luultavasti sillä tavalla, kuinka johonkin aivan eri pyörään suunniteltu putki voi toimia, eli jokatapauksessa ei ainakaan parhaalla mahdollisella tavalla. :lol:
Hyvän putken valmistamisessa pitää tietää muutakin, kuin kuutiot, kierrosluku ja tavoiteltu teho...

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.4.2013 18:26

Maekine kirjoitti:Luultavasti sillä tavalla, kuinka johonkin aivan eri pyörään suunniteltu putki voi toimia, eli jokatapauksessa ei ainakaan parhaalla mahdollisella tavalla. :lol:
Hyvän putken valmistamisessa pitää tietää muutakin, kuin kuutiot, kierrosluku ja tavoiteltu teho...




Juu kassun sylinteriä kateltiin , tutkittiin jne , stroke/bore katottiin ja todettiin kokeilemisen arvoseks..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

5.4.2013 19:20

Mutta eikös gassussa ole jo iskukin jonkun 4mm pidempi?