Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rotax 122 ja 123

24.7.2013 1:41

palion ajatte yleensä sisään uutta mäntää?

Re: Rotax 122 ja 123

25.7.2013 22:49

200-400km.

Re: Rotax 122 ja 123

25.7.2013 23:10

Itte ajoin sylinteriä ja mäntää joku 300km sisään ja sittenkin vielä ajelin vähän varovaisemmin. Tuorevoitelun lisäksi tilkka öljyä bensan sekaan kolmella ekalla tankilla.

Tosin nyt pääsi käymää niin että katkennut raven laippa on kuluttanu männän ja männänrenkaat loppuun.. Mikäs mäntä tilalle? Pytyssä näkyy vielä hoonausjäljet eli se on kuin uusi. Uuden Vertexin (valumäntä, teflonpintainen) B-kokoisen(53,98) kaksirenkaisen männän saisin kaverilta halvalla ja nopeasti. Sopiiko se tuohon oikeastaan uuteen Mitakan sylinteriin?

Re: Rotax 122 ja 123

3.8.2013 20:12

Tänään laitoin raven, teharin sekä 34 VHSB:n kiinni. Lähti laakista käyntiin, mutta heitti heti kierrokset sinne 9-10 tonniin, ryypyllä sai ne alas n. 5-6 tonniin. Mutta onkohan tup 33 tyhjäkäyntisuutin liian pieni että vetää noin laihalle? Kaikki seos/tyhjäkäynti ruuvit täysin kiinni..

Re: Rotax 122 ja 123

11.8.2013 20:17

Moro, että mitkä muovirattaat sun muut osat kannattaisi uusia? Kun kuulu ihme ääni tuolta koneesta mikä jotenkin voisi viitata noihin muovirattaihin, pärrä on ajettu 21tkm ja eikö muovirattaat ois pitäny uusi 18tkm kohdalla jotenka voisi viitata siihen että ne on aika kuluneita? Ainakin 2kpl tasapaino ratasta, öljypumpun ratas, vesipumpun ratas ja tiiviste tietenkin. Pärjääkö noilla osilla taiko kannattaako samalla uusia jotain muuta?

Re: Rotax 122 ja 123

11.8.2013 21:05

Mistäs sais rave 1 kun mistää ei tunnu saavan ohjainboxilla. 2rad:lla ollut loppu jo yli kk

Re: Rotax 122 ja 123

11.8.2013 22:44

Paljon uskaltaa ajella alkuperäsellä männällä? Tällä hetkellä 9400km mittarissa.
Aattelin ite että jos 10-11tkm paikkeilla vaihtais.. :roll:

Re: Rotax 122 ja 123

16.8.2013 0:53

Mikä voisi olla vikana, kun yhtäkkiä ajos kytkin ei enää ottanu kiinni ja sitte kun vaijjerin laittoi nii tiukalle kun sen sai nii taas toimi hetken aikaa ja sitte se pamahti lopunki....?
Ja kyseessä on aprilia mx 125

Re: Rotax 122 ja 123

20.8.2013 15:33

Morjens! Apriliaan ilmestynyt omituinen vika... Ajaessa ei kierrä kunnolla, piikille asti kiertää normaalisti mutta piikiltä eteenpäin alkaa röpöttämään ja lopettaa kiihtymisen. (Aivain kuin olisi joku tukossa esim.putki) Paikallaan ollessa vapaalla kiertää aivan normaalisti rajoittimelle. Kuitenkin jos ajelee kierrokset alle piikin niin pääsee 6-vaihteella normaalisti sitä >100kmh mitä nyt tollanen a1 kulkeepi. Ehdotuksia missä vika? Pyöränä SX125

Re: Rotax 122 ja 123

23.9.2013 14:31

Moro,

Tällä hetkellä apikassa vireinä arrow putkisto, snorkkeli irti imupuolelta, rave 1 ja tt setti kaasarissa. Parannusta kuitenkin oon hakemassa, eli kannattaisko sijoittaa tohon vforce 3 + VHSB 34 settiin? Ja mistähän mahtais saada halvimmalla vforcet, imukaulan, kaasarin (ja kaasuvaijerin jos tuorevoitelu pois)? Ja mitenkä muuten tuorevoitelun käytöstäotto tapahtuu näi helpoiten?

Re: Rotax 122 ja 123

23.9.2013 15:43

kimppa64 kirjoitti:Morjens! Apriliaan ilmestynyt omituinen vika... Ajaessa ei kierrä kunnolla, piikille asti kiertää normaalisti mutta piikiltä eteenpäin alkaa röpöttämään ja lopettaa kiihtymisen. (Aivain kuin olisi joku tukossa esim.putki) Paikallaan ollessa vapaalla kiertää aivan normaalisti rajoittimelle. Kuitenkin jos ajelee kierrokset alle piikin niin pääsee 6-vaihteella normaalisti sitä >100kmh mitä nyt tollanen a1 kulkeepi. Ehdotuksia missä vika? Pyöränä SX125

Käy rikkaalla, tarkista ilmansuodatin.

Re: Rotax 122 ja 123

24.9.2013 17:58

Onko kukaan vaihtanu rotaxiin kiertokangen alempaa laakeria siis sitä mikä on kampiakkselissa ? :nörtti:

Re: Rotax 122 ja 123

11.3.2014 14:16

Mitäs porukka on mieltä, kun tilasin 53.97 männän vaikka pytyllä oli ajettu 8000 kilometriä ja vakio mäntä oli 53.99. Koneistamolla suositteliva 53.98 mäntää, koska 53.99 olisi ollut liian tiukka, mutta niitä ei löytynyt suomesta, joten päätin tilata vähän pienemmän. Eli onkohan tuo liian väljä mäntä haittaako tuo männän kahden sadasosan muutos alaspäin? Tulevan männän merkki on Wössner, jos se nyt johonkin vaikuttaa. Mielipiteitä?

Ps. olisko jollain myydä jotain teharia räsään?

Re: Rotax 122 ja 123

12.3.2014 9:05

Todennäkösesti aika holjo.Sen koonhan pitää olla prikulleen oikein.

Re: Rotax 122 ja 123

13.3.2014 23:48

paikallaan ottaa kierroksia ilosesti eikä pätki eikä röpötä tai booaaa, ajoon ku lähtee nii röpöttää ja pätkii piikille asti ja sitte lähtee ja jaksaa vetää piikillä.. vireinä on arrowin putki,tt osat,piperi,kanttamadallettu, männänhelmasta otettu pois. pääsuutin on 250.. ja silti tulppa näytää ettei liian rikkaalla käy.. mkä vois olla vikana? :roll: :eek: