Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
29.5.2018 17:32
...
Viimeksi muokannut UpperCloud päivämäärä 6.7.2018 23:52, muokattu yhteensä 1 kerran
13.6.2018 12:22
Mitkäs olisi hyvät säädöt 34mm keihinille, kiinni wr tt putki hussessa
28.1.2020 18:17
Sattusko ketään tietämään mitkä suuttimet tohon keihin cvk kaasariin menis kun tarttis tyhjäkäynti suuttimeks 40 ja pääsuuttimeks 140-144. Jos joku tietäs vaikka kierteen koot niin auttais jo paljon kun netissäkin lukee m4 ja m5 ja molemmat vaihtelee ja sitten noita yli 100 kokosia suuttimia ei oikein tahdo löytyä tohon cvk malliin.
29.1.2020 13:40
Olisko liian vaikeaa ruuvvata suutin irti ja katsoa. Itselläni on cvk-kaasareita 4 ja 5mm kierteellä. Suutinputket on kyllä vaihtokelpoisia päittäin eli kummankin saa kiinni suutinputkea vaihtamalla. Kiinasta saa yli 100 koon suuttimia. Pistä vaikka wishiin hakusanaks 139qmb tai cvk carb
17.4.2020 18:46
Mitenköhän saa tuon gurtnerin 16mm seosputken irti
Peugeot speedfight 2:kkosessa
Ja mitkäköhän olis hyvät vari virit teharille
2.5.2020 21:07
Apua kaivattaisiin:
Pojalle ostettiin 2008 Husqvarna SM 125. Kaasarina Dellorto 28 TT-versio. FMF-putki, VForce läpät. Käsittääkseni pakoaukonsäädin lukittu johonkin asentoon. Tuorevoitelu pois käytöstä, käytämme 2,3 % seosta.
Ongelmia:
-Suoltaa öljyä pakoputken päästä runsaasti ja savuttaa paljon.
-Röpöttää kovasti kaikille muilla kierroksilla, paitsi korkeilla jolloin ottaa ihan hyvät tehot.
-Tuhoaa tulppia, jolloin sammuu ja tämän jälkeen joko käy huonosti tai ei käynnisty. Tulppa on aina musta ja märkä kun tarkistaa.
Tehty:
-Kaasari avattu ja puhdistettu täysin paineilmalla ja puhdistusaineella useamman kerran.
-Putki poltettu karstat pois, ei ollut paljoa.
-Tankki irrotettu ja tyhjennetty/tarkistettu.
-Uusia tulppia hommattu (BR9ES), auttaa aina alkuun. Röpötystä/öljyn roiskimista ei toki poista.
-Akku uusittu, sähköjohtoja tarkisteltu.
Kaasarin tiedot:
-Dellorto 28 VHST CS
-Pääsuutin 165
-Tyhjäkäyntisuutin U38
-Ryyppysuutin 60
-Neulaputki 270
-Joku suutin lukee 300
-Neula alimmassa asennossa eli sokka ylimmässä kolossa
Ilmanputsari otettiin kokeeksi irti, ei vaikutusta röpötykseen. Pääsuuttimen pienennystä mietin, mutta osa varoittaa että älä pienennä, kiinnileikkausvaara isoilla kierroksilla? Öljyä tulee putken päästä niin paljon, että takahaarukka ihan öljyssä.
Kiitollisena apuja kaivaten!
28.9.2020 18:32
Osaisko kukaan auttaa ku ois tarkotus vaihtaa Fanticciin suutin mutta en saa tota kohokammiota auki. Kaasari on Keihin CVK 30. Yritin äsken purkaa tota kaasua tosta eestä mutta ne ruuvit on nii tiukalla että nylppääntyy. Onko helpompaa tapaa vai joudunko tosissaan purkamaan ton kaasun tosta ja miten se ois helpointa ku ei tunnu millää onnistuvan.
En voi tuota kohokammioo ottaa irti ilman kaasun purkamista ku siinä menee tommone osa tohon kaasulle?
https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... /image.png
29.9.2020 9:00
FanaÄijä24 kirjoitti:Osaisko kukaan auttaa ku ois tarkotus vaihtaa Fanticciin suutin mutta en saa tota kohokammiota auki. Kaasari on Keihin CVK 30. Yritin äsken purkaa tota kaasua tosta eestä mutta ne ruuvit on nii tiukalla että nylppääntyy. Onko helpompaa tapaa vai joudunko tosissaan purkamaan ton kaasun tosta ja miten se ois helpointa ku ei tunnu millää onnistuvan.
En voi tuota kohokammioo ottaa irti ilman kaasun purkamista ku siinä menee tommone osa tohon kaasulle?
https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... /image.png
kuvan linkki uudestaan:
https://cdn.discordapp.com/attachments/ ... /image.png
4.10.2020 10:39
Phbn 16 ns vuotaa luistin alla olevasta kanavasta.
En tiedä mistä johtuu koho ja neulaventtiili toimii kyllä ei tulvi mistään muualta, kun siitä luistin alla olevasta kanavasta ilmanputsarin puolelta.
4.10.2020 11:25
Jos neulaventtiili ei pidä, niin se vuotaa alimmasta reijästä mistä se vuotaa voi ja tässä tapauksessa se voi hyvinkin olla suutinputken ilmakanava (oletan että tästä on kyse). Mistä syystä olet varma että neulaventtiili pitää ?
9.10.2020 13:51
Moro! Vaihoin tossa viikko sit pääsuuttimen 122 koosta 135 kokoon ja samalla vaihoin kaasarin ja ilmansuodattimen välisen imukaulan. Nyt tosiaan kierrokset leijaa esim jos tulen liikennevaloihin ja annan välikaasua ja booaa vähän jos tyhjäkäynniltä käännän tupin nurin. Tk suutin on siis 35 ja pääsuutin 135. Kokeilin suihkuttaa brakecleaneria mahdollisille imuvuoto kohdille mutta käynti ei muuttunut ollenkaan. Mitä kannattaisi tehdä? vaihanko tk suuttimen 40 ja samalla pääsuuttimen 130???
Kiitos jos viitsitte auttaa.
Kyseessä siis Fantic 125 ja kaasari on Keihin CVK 30
19.11.2020 17:16
Oisko kellään tietoa että mitä eroa on pwk 34mm ja pe 36mm
Kaasarilla ja tällä hetkellä husqvarna sm 125 pyörässä on kiinni pe 36mm kaasari ja meinasin ehkä hankkia ton toisen jos se on
Parempi
21.4.2021 18:33
Mikähän on detsin kaasarissa kun puhdistin pääsuuttimen ja laitoin kaikki kiinni ja polkaisin käyntiin niin alkoi tulvimaan ihan huolella?
24.4.2021 7:58
Edellisellä sivulla selitin rautalankaversiona asiaa.
-Zone- kirjoitti:Koitahan nyt sisäistää asia. Bensahanan ollessa auki, bensa valuu kaasariin tankista - Ymmärretty?
Jos mikään ei estä, bensaa valuu alaspäin niin kauan kuin sitä tankissa on - Ymmärretty?
Tämän takia kaasarissa on koho ja neulaventtiili. Bensaa siis valuu kaasariin ja koska koho kelluu, se nousee kun bensaa kertyy kohokammioon - Ymmärretty?
Koho noustessaan nostaa samalla neulaventtiiliä ja kun koho on noussut riittävästi, neulaventtiili nousee pesässään niin ylös, että se sulkee bensantulon. Moottorin jatkaessa käymistä, se kuluttaa suuttimien läpi polttoainetta kohokammiosta, jolloin koho alkaa taas laskeutua. Samalla neulaventtiili aukeaa ja päästää lisää bensaa kaasariin.
Koho + neulaventtiili on siis automaattinen bensahana ja ne on siellä kaasarissa juuri sen takia, että bensat ei tulisi ulos kaasarista - Ymmärretty?
https://youtu.be/PBpdbIhmzZA
Syitä miksi naulaventtiili ei pidä voi olla esim. Roska välissä, asennettu huonosti, koho takertelee, bensapinta liian ylhäälle säädetty jolloin se ei sulkeudu kunnolla, yms. Kun ymmärtää neulavenan toiminnan ja tarkoituksen on helpompi tutkia miksi se ei pidä.
22.10.2021 22:25
Mulla koho ihan bensassa ulkopuolella ja mopo ei käynnisty