Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
22.5.2010 15:58
Aramid kirjoitti:Squishin voi kätevästi mitat pujottamalla juotostinalanka, mihin on sulatettu pallo päähän, tulpanreiästä sisään siihen squishbandin kohdalle ja sitten pyörättää starttia.
Elikkä siitä kohtaa missä mäntä ja kansi ovat mahdollimman lähellä toisiaan?
23.5.2010 1:45
Paljonkoha ois realistiset huiput tolle mitolle, siinä on nyt vakiovälit + arrowin tehari ja 35 mikuni. Säädöt pitäis olla kohillaan. Jaksaako muuten vakioväleillä kiertää noilla "vireillä" ihan hyvin vai rattaita vaihtoon?
24.5.2010 15:45
minkä koon suuttimia suosittelisitte jollymoto std & mikuni 35 kanssa?
24.5.2010 16:40
mikä vuotisen honda cr 125:n imukurkku käy mitoon entä mistä niitä hondan imukurkkuja saa ei taho löytyä?
24.5.2010 18:03
onko sinulla jokin hyvä syy laittaa sivusuuntaan vinokaulainen CR 125 imukurkku mitoon ? taitaa olla puurot ja vellit sekaisin ja tarkoitat kenties VForce3 läppäkehikkoa ? V301A CR125cc '87~'00, '02
24.5.2010 19:26
eiku piräs modata jostain uus imukaula isommalla kaasarille, mutta mistä niitä sais?, ni ei tartteis modailla
24.5.2010 20:28
hei !
joskus 10vuotta sitten kuulin että NSR'n VHSB imukaula sopisi "modaamalla" mitoon.
mutta on olemassa C12R Lucky Explorer VHSB37 imukaula, joka on ollut myyntinimellä "mito sport", on Adigen valmistama kaula kuten muutkin Cagiva'n imukaulat. Näitä päätyi muutama vuosi sitten "isohko erä" tehtaan clear out toimesta "jälleenmyyjille". Näitä on tälläkin hetkellä myytävänä saksassa.
jos suomesta tuollaista aiot kysyä, ei siitä "tiedä" muut kuin Mp-racingin S.Kuorinki tai Hailacin isä ja poika Kantola.
tämä on eka kerta kun kirjoitan tästä julkisesti, eikä siitä ole kukaan muu koskaan suomessa edes puhunnut. varjeltu salaisuus, mitäpä muutakaan.
http://cgi.ebay.de/CAGIVA-MITO-125-Ansa ... 27b13cab5elistaus on aivan väärällä tuote & kokonimellä tuossa linkissä.
tähän kyseiseen VHSB imukaulaan käy kaikki VHSB koot 34,37,38
t.m
24.5.2010 20:50
miksi sitä ei löydä motorizen sivuilta, kun sattuu olemaan sinne käyttäjä.
29.5.2010 12:47
Katselin tässä noita Stage6 Boost Bottleja, ja tuumasin, että onko noista minkäänlaista apua Mitossa? Mopoissahan noita taitaa olla enemmänkin, mutten ole kuullut että piikkeihin tuollaista murkulaa olisi asennettu?
29.5.2010 16:31
Ei oo mitään apua, ellet itse suunnittele oikean kokoista purkkia. Joissain Yamaha DT:issä on muistaakseni tuollainen boost bottle ihan vakiona.
Mulla oli joskus muinoin Frecciassa boost bottle ja siitä oli apua ainakin bensan kulutuksen suhteen.
29.5.2010 23:28
Onko sinulla mitään hajua että millä tavalla tuon pullon saisi suunniteltua? Materiaaliksi varmaankin teräs/kestomuovi?
29.5.2010 23:45
*samse* kirjoitti:Tuli tilattua purkufirmasta toine kansi cagivaa (vm-07). Niin paljon siitä uskaltais ottaa pois ettei ala nakuttaa ja pysyis "luotettavana". Settinä siis perus tt.
Se tehoero lasketulla ja laskemattomalla kannella ei kyllä ole kovin huomattava. Viime kesänä lasketin omaa kanttani 0,6mm muistaakseni. Ensin ne ei ollut koneistamolla älynneet ollenkaan laskea o-rengasuria--> poltti tiivisteen. Sitten lasketin uriakin saman verran, toimi jonkin aikaa kunnes huomasin että jäähdytysnesteen paisuntasäiliö kuplii lämpimänä kaasutellessa. Uudet tiivisteet sisässä eikä vaikutusta, olisiko liikaa laskettu uria tai jotain.
Saattaahan se tietysti olla että on kuplinut koko ajan enkä ole vaan huomannut. Kuitenkin koskemattoman kannen taidan nyt koneremontin yhteydessä laittaa paikoilleen kunhan sellaisen löydän. Todella kummallista kyllä kun kylmällä koneella ei kupli ollenkaan
.
Omalla kohdallani squish 0,3mm alatiivisteellä 1,05mm lasketulla kannella.
6.6.2010 17:47
HEI
Millainen teho-alue on kurittomalla vakio putkella ?
Mulla on kuristettu vakioputki tullu pyörän mukana ja nyt paikoillaan arrowin putki ja äänenvaimennin.
Arrowissa on mielestäni liian ylhäällä teho alue ~8500-11000 RPM ja alaväännöt huonot.
Meinasin ottaa kurit pois vakio putkesta jos se olisi miellyttävämpi ajaa, mikkä on vakio tt-suuttimet ? paljonko pitää isontaa kun minulla on pipe crossin suodatin ??? siis jos laitan vakion putken paikalleen ilman kureja ? Onko noissa paisarissa mithään verkkoa tai mitään ylimääräistä ?
6.6.2010 23:34
Toni.92 kirjoitti:HEI
Millainen teho-alue on kurittomalla vakio putkella ?
Mulla on kuristettu vakioputki tullu pyörän mukana ja nyt paikoillaan arrowin putki ja äänenvaimennin.
Arrowissa on mielestäni liian ylhäällä teho alue ~8500-11000 RPM ja alaväännöt huonot.
Meinasin ottaa kurit pois vakio putkesta jos se olisi miellyttävämpi ajaa, mikkä on vakio tt-suuttimet ? paljonko pitää isontaa kun minulla on pipe crossin suodatin ??? siis jos laitan vakion putken paikalleen ilman kureja ? Onko noissa paisarissa mithään verkkoa tai mitään ylimääräistä ?
Ite suosin vakioputkee ja kuri pois. Paljon miellyttävämpi ajaa. Mulla on 125 pääsuutin ja 65Tk suutin. Ja suosittelisin että otat sen pipercrossihökötyksen suosiolla pois, huonontaa vaan. Saat enemmän paskaa koneesees ja miton putsari toimii samalla helmholtzin resonaattorina. Vakioänkän tilalle kannattaa vaihtaa vapaastivirtaava äänenvaimennin.