Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

21.6.2013 15:42

Mistä saisi aprillia rs 06 vasemman puolen katteen, tarroinen ?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

24.6.2013 7:51

velimatti saikko kirjoitti:Mistä saisi aprillia rs 06 vasemman puolen katteen, tarroinen ?


Mitähän väriä laitetaan?
Mustaa..?
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Upper.html
Eikö? Kenties valkoinen?
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Upper.html

Rahtia nuille tulee jottain 20e pintaan jos oikein muistan. (joskus tilannut tuolta tavaraa ja tulee kohtuu nopeasti)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

26.6.2013 20:44

Tuli säädettyä se kaasari ja tarkistettua että se rave laippa pystyy nousemaan ylös asti. Raven sitä ruuvia säädetty mahdollisimmina vähä, n. 1 kierros ja nyt se jaksaa mennä jo 5. ja kulkee sen 140 mutta edelleenkään ei jaksa mennä 6. vaihteella. Eli voiko tosiaan olla niin, että nuo 17/35 välit on liian raskaat? Sitte tuli mieleen yks asia, mutta epäilen että sen ei pitäisi vaikuttaa nopeuteen, eli voisko väärä vaihteistoöljy vaikuttaa siihen? Nyt on jotain 10w40 4-tahti öljyä vaihteistos.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

26.6.2013 23:41

Nelariöljy on ihan yhtä käypästä, kuin ihan lootaöljykin. Kuhan vaan on kytkinlisäine öljyssä.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

27.6.2013 15:02

apikka päätti sit leipasta tänään ja ku vein huoltoon nii sano et hinta-arvio projektille on 1800e... eli äkkiä pois... Mistä kannattaa ostaa osat ja mitä kaikkee kannattaa varmuuden vuoksi uusia? koneella ajettu 26tkm eli konerempan vois tehdä samalla... Ja käviskö paljon kalliimmaks jos suoraa vaihtais 170cc? auttakaa tietämätöntä :)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

27.6.2013 15:48

SamPPaT kirjoitti:Eli voiko tosiaan olla niin, että nuo 17/35 välit on liian raskaat?


On liian raskaat vakiopytylle.

Ja vaihteistoöljyn määrä ei vaikuta pyörän nopeuteen.

Jesking kirjoitti:Ja käviskö paljon kalliimmaks jos suoraa vaihtais 170cc? auttakaa tietämätöntä :)


Alotas vaikkapa kertomalla mitä kaikkea pyörästä meni rikki?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

27.6.2013 18:33

Et vissiin lukenu mun viestejä edelliseltä sivulta? Sielä nimittäin kirjoitin, ettei ole vakiopytty vaan 154cc ;)

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

27.6.2013 18:38

SamPPaT kirjoitti:-Polini 154cc
-V-forcen läpät
-Arrow kokoputkisto
-Rave 2
-34mm VHSB
-17/35 välitykset

Ei kyllä ole mikään vakiopannu kyseessä... Oma neuvo ois, että kokeile ensin ilman laippaa miten vetää, ja jos vetää paremmin niin alat tutkimaa miksei raven laippa nouse tarpeeksi. Aiemmin olen törmännyt siihen, että rave 2 ei aukene kokonaan vaikka on oikein asennettu, mutta laittamalla kaksi tiivistettä päällekkäin niin se auttanut.

Itse loppujenlopuksi pienentäisin eturatasta 1-2 piikkiä nii jaksais kiihtyä vähä rivakammin viel ja tällee.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

27.6.2013 20:58

Joo, pitää huomenna töitten jälkeen kattua kuinka toimii ilman. Ja rupesin miettimään olikohan tuo takaratas sittekki 39 eikä 35 piikkinen, no kuitenki pääasia on että se ei jaksa kulkea. :s

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

27.6.2013 22:35

SamPPaT kirjoitti:Et vissiin lukenu mun viestejä edelliseltä sivulta? Sielä nimittäin kirjoitin, ettei ole vakiopytty vaan 154cc ;)


No voi per.. Ei kukaan ole täydellinen :D Hmm... Jos kerta 154cc niin pitäisi kyllä jaksaa nuo välit mainiosti. Kun lähdet kiihdyttämään, jaksaako vetää pienemmät vaihteet loppuun asti? Oletkos kokeillut vielä muilla rattailla? Ja tätä "laiskuutta" esiintyy vaan isoilla vaihteilla?

Ja siis täh? Sanoit tuossa ylempänä, että jaksaa mennä vitosella 140^^, meneekö nippa nappa huudattamalla tuon verran?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

28.6.2013 23:48

Elikkäs oon pistämässä -06 räsää täystehoseks. Nii mistä sais halvimmalla teharin ja rave1 ? 2rad oli rave mut eihän sitä pystyny ostaa :( ja mikä suutin ois hyvä teharin kanssa? eikös gianelli ja athena oo halvimmat? ja minkäslaisia putkia ne on, kokemuksia?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

29.6.2013 19:21

Ja mitä kaikkee siihe kaasariin pitäs vaihtaa? ainaki 125 pääsuutin ja 70 tyhjäkäynti suutin? ja liikkeessä sanovat et pitäs muutaki mut eihän siellä mitää ollu.. :paha: ja oisko missää valmista settiä myynnissä? :D kiitoksia etu kätee niille jotka helppais :D

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

30.6.2013 11:07

Onkos sulla vhst vai se vanhempi kaasari?
Ja henk.koht. suosittelisin ostamaan suoraan 34mm vhsb, saa parempiin säätöihin+vääntöä tulee mukavasti lisää. Miinuksena tosin kulutus nousee 1L ainakin.
Noita kaasareitaa saa parhaimmillaan alle 100e ja jos sulla on se vhst kaasari niin siihen maksaa se tt-sarja kaasarin n.80e. Jos se vanhempi on niin siihen ei tainnu mennä muuta ku ps ja tk suutin. Tuolla mallikohtaisessa aprilia rs/tuono topicin aloitussivulla on linkki tietopankkiin josta löytyy ohjeet täystehoiseksi laittamiseen.
Ja putkista en tiedä muuta kuin että jollymoto on vissiin tehokkain, arrow/giannelli aika samoissa, arrowilla itellä vetää 11 puhtaasti, huudattaessa sitten sinne +11,5 että ei näihin kait mitään paskoja myydä.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

30.6.2013 11:50

Vanhemmalla kaasarilla, eli PHBH. Ja isompaa kaasaria en rupee ostaa ku ei oo varaa semmosee :D ja easyparts:silta löysin gianellin teharin + änkkä 260€ hintaa. Vai saisko jostai vieläki halvemmalla ? ja mistä sais tyhjäkäynti suuttimia tilattua ku en löydä mistää? :D

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

30.6.2013 19:08

Soita nakkilan pyörä ja mopoon ja tilaa sielt. Huom. tarvitset sinne kaasariin sen pitkulaisen tk suuttimen, jonka hinta on kympin verran.