Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

29.7.2015 22:43

En tiedä mikä tuota meidän Terapia-DT:tä nyt vaivaa, Athenan ränni heitettiin täysin tyhjän vakioputken tilalle ja saatiin palttirallaa säätöihinkin. Ongelmana on että kutosella kone ei jaksa vetää, huiput jää 113km/h nurkille. Koneessahan on pyttykoro & laskettu yläpää, läppävenan spacer, TM28 ja 15/57 välit. Voiskohan tuo läppävenan spacer sotkea sen sielunelämää.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.7.2015 0:47

Saako vakiosylkkää toimimaan 36mm tmx kaasarilla? Onko mitää haittaa siitä? Kuluttaa ainaki enemmän.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

30.7.2015 8:20

Ei siitä kyllä mitään hyötyä ole. Näkisin että 32mm kaasari on aikalailla maksimi.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

31.7.2015 20:50

Onks kukaan patentoinu isompaa imutorvea vakio ilmanputsarille. 32 kaasarin imun (63mm) kiinnitys on isompi kuin vakio kaasarin(47mm) vai onko paras vaihtoehto vain pistää joku vaahtomuovi putsari siihen perään

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

31.7.2015 21:50

Samaa mietin itsekkin edellisen sivun viestissä.

Ajattelin uhrata RM250 '96 ilmansuodatinkotelon imutorven..
Kunhan saan purettua Detsin kotelon rungosta, aloitan sovittelun.

Ei ilmeisesti kukaan ole muokkaillut järkevästi mitään isompaa imutorvea?
Typerän näköisiä patentteja olen kyllä löytänyt, kun selailin vähän aikaa nettiä.. :lol:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

31.7.2015 23:00

Aika heikosti on vaihtoehtoja, YZ-malleissakin on kovin erilainen systeemi käytössä. DT230 Lanzan torvi voisi mennä suoraan, mutta siinäkin on vain 50mm reikä kaasarin päässä.

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

31.7.2015 23:33

Rämän imutorvi on kiinni sovitteella. Ehkä joku tiivistesilikoni olisi ihan hyvä olla välissä..
Sen kotelon reikä on ehkä aavistuksen liian iso, että imutorvi pääsee heilumaan siinä.

Mutta periaatteessa sen muokkauksen ei pitäisi olla kovinkaan paha homma.
Sen näkee sitten, kun ryhdyn hommiin..

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

1.8.2015 0:44

Ite aattelin vain vähän lyhentää imutorvea kaasarin päästä ja jollaki tättänällä liimata sopiva motonetin silikoni supiste siihen :lol:
E: onko tzr 125 kovinkin erilainen imutorvi kun tuo oma kaasari on belgarda mallista peräisin

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

2.8.2015 11:03

Kuva
Tuo oikee puolimmainen putki on varmaan r detsin? Ainakiin eroina on erilainen lämpörauta, pakokaasunkierrätystsydeemi puuttuu, pikkusen kevyempi, tuo runkokiinnike erilainen ja välipillin pää on myös erilainen. Eli jos on ärrän putki ja alkukäyrässä ei näy mitään ylimääräistä niin on tt putki? :D

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

15.8.2015 22:04

Mikäpä on detsissä vikana? lähtee ainoastaan ryyppy päällä, sekä tyhjäkäynti katosi kokonaan, kun koitin säätää sitä vaikka ruuvi oli ihan tapissa joten tyhjäkäynti pitäisi olla korkeimmillaan. Vaikka kävin hiettämässä pienen noin kilsan lenkin niin kuitenkaan tyhjäkäyntiä ei ollut, eikä lähtenyt ilman ryyppyä silloinkaan... :s

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

15.8.2015 22:27

Oisko tukos/ roska tyhjäkäyntisuuttimessa? Koeta alkuun ihan kaasarin putsauksella alottaa ja koeta sitte uudellee :)

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

15.8.2015 22:54

Huomenna voisin tosiaan putsata kaasarin!

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.8.2015 9:22

Mikä vois olla ku ei enää männänvaihon jälkee ota piikkiä kunnolla, Ypvs säädetty

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.8.2015 12:27

oikeenkokone mäntä sisällä? :eek:

Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

18.8.2015 21:11

otin tuolloin kyllä kaasarin irti ja koitin katsoa niitä suuttimia mutta en tiedä kuinka ne saisi pois :s siinä oli sellainen valkoinen ''suoja'' tk ja pää suuttimelle. tk-suuttimesta ei muuten näkynyt läpi, ei normaalia?