Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
26.8.2014 16:42
En osaa pulmaasi sanoa muutakuin mitä itse tekisin. Jos itsellä olisi tuollainen ongelma ( kerran olikin ) niin kattoisin vielä varmuudella onko venttiilin välykset kunnossa ja katsotko ne oikeassa kohdassa ajoituksessa. Tarkista huvikses myös imukaulan pultit. Itsellä oli noi molemmat löystyny kun en ollut kiinnittänyt niihin huomiota. Jos nuo eivät auta niin vika mahdollisesti sytytysjärjestelmässä/staattorissa. Myös sytytyspuolan piuhojen kunto kannattaa kattoa ja kattoa ettei ole hapettuneet liittimet mistään kohdasta.
Sitten omaan asiaan. Nyt viety koneistamolle kansi ja sylinteri että saa tiivistepinnat puhtaaksi etteipähän johdu paineen keräys sitten siitä.
Kallis tilauskin lähti marmoritiskille kun kampiakselin ja laakerit sai tilattua. Sitten niitä asiantuntijan neuvoja. PITÄÄKÖ/tarviiko tuolla athenan kannentiivisteellä kiristää ensimmäisen käynnistyksen jälkeen pinnapultit uudelleen momenttiin? Ja miten te olette onnistuneesti tuon kiristyksen tehnyt jos momenttiin on kiristetty 4:ssä eri vaiheessa ja ristiin.
Kunhan osat saapuu niin saisi tuon kerralla kuntoon ettei menisi korjauskustannukset sinne yli tuhannen euron
26.8.2014 19:10
Ei tarvii jälkikiristää, kiristät pultit 2-3 vaiheessa ja vika veto 22nm.
31.8.2014 10:32
Onko kukaan joutunut korjaamaan startin kytkintä? Vaikuttaa siltä että tunnit alkaa tulla kytkimelle täyteen ja kylmänä ei aina kytkeydy päälle, sekä irroittaa turhan herkästi.
31.8.2014 21:08
Itse korjasin. Oli sama vika kuin sinulla. Vikana pilalle kuluneet/naarmuuntuneet liikkuvat osat sen sisällä. Esim ne kolme "lieriötä", jotka siellä liikkuvat, olivat naarmuilla ja muuntumassa pikemminkin suorakulmioiksi. Niiden lisäksi runkoon, jossa ne liikkuvat, oli kulunut urat. Uudet osat tilasin ja nyt vain oottelen itelle tuota kampiakselin saapumista niin saa kasata.
1.9.2014 19:50
Kävin penkittämässä Oman Hemmin NMP penkkipäivillä seuraavilla tuloksilla:
http://aijaa.com/YVLWIT eli 15,47HP - 9524rpm & 12.33NM - 8388rpm. Tässä viellä video
https://www.youtube.com/watch?v=talkx0pcPE4 'vireinä' löytyy:
-Scalvinin kokopakoputkisto
-EGR-saasteventiili poistettu ja siihen tulevat letkut tukittu.
-Ilmanputsarinvälilevyn reijät suurennettu niin suureksi, kun mahollista.
-Johtokuri
-Suutimet PS 133 sekä TK 42
EDIT: Vääntömomentti ei vältämättä ole aivan 100% todenmukainen, sillä pyörästä ei löydy kierosmittaria ja kerroin rajoitimen nappaavan 10500rpm:ssä kiinni!
Viimeksi muokannut Japezkin päivämäärä 2.9.2014 21:48, muokattu yhteensä 1 kerran
1.9.2014 21:54
Onko toi rwhp vai koneteho?
AMPS:in tilanteesta sen verran että viallinen Kitaco180 pytty on lähetetty sinne ja seurantakoodin perusteella sama paketti on kohta lähdössä Indonesian paikallisesta postista takaisin. Eipä ole Haryono viitsinyt hakea pakettia postista kun on nähnyt keneltä se on, olisi pitänyt lähettä paketti naapurin penan nimellä.
Että tällainen firma on AMPS, ei ota mitään vastuuta tuotteistaan, ei takuuta eikä hyvityksiä. Rahat pois asiakkailta ja terve. Jokainen voi miettiä onko järkevää alkaa "lottoamaan" kyseisen puljun tuotteiden ja niiden toimivuuden sekä takuiden kanssa.
2.9.2014 16:23
Murska Arska kirjoitti:Onko toi rwhp vai koneteho?.
Ei ole varmaa tietoa, mutta kai se on vissiin rwhp? DYNOMEC ohjelmaa on käytetty penkittämiseen. Kertooko mitään? Ei tietenkään tämmöstä muistanut kysyä
EDIT: KAVERI KERTOI, ETTÄ KYSEESSÄ ON RWHP!!!
Paljon vakiokunnossa oleva kaasarikoneellinen minarelli WR tuottaa tehoa ja vääntöä?
Viimeksi muokannut Japezkin päivämäärä 2.9.2014 19:27, muokattu yhteensä 1 kerran
2.9.2014 17:56
Näin oletin että voisi olla rwhp, aikoinaan TM:ssä penkitettiin täysin vakio Hussea ja WR:ää niin moottoritehot oli siinä 15hp tienoilla. Aika hyvä lisäys tehoihin ja vääntöön noilla perus muutoksilla mitkä on käytännössä pakko tehdä jos haluaa alleen toimivan moottorin, poislukien Yamaha missä on ruisku.
2.9.2014 18:46
Osat saapuneet. Tuossahan oli lohkojen välissä sellaista valkoista tiivisteliimaa. Sopisikohan tuohon tilalle permatexin ultra copper tiivistesilikoni, joka kestää yli 300 astetta lämpöä? Pitääköhän se tiiviinä tuon lohkon vai pitääkö lähteä liimaa metsästään?
Näin väittää motonet siitä: "Kolminkertainen öljynkestokyky verrattuna perinteisiin silikoneihin. Kahdeksan kertaa joustavampi kuin leikatut tiivisteet. Lämmönkesto: –54ºC - +371ºC. Kestää tärinää sekä korjaamonesteitä.
Tyypillisiä käyttökohteita: Pakosarjat, venttiilikannet, öljypohjat, jakopäänkotelot, vesipumput ja termostaattikotelot."
2.9.2014 19:28
Kyllä toi sopii, muuta kun leegot nippuun ja mopo ajoon
2.9.2014 20:51
Morjens taas! Sitä kyselen nopee että jos se riejun vika nyt on sähköissä nii miten sen pystyy korjaamaan? Missä siellä sähköissä se vika voisi olla? Staattori? CDI? Puola? Voiko säätää? Pitääkö vaihtaa jotakin?
Toinen asia, että riejun startti lopetti toiminnan... Kun painaa starttinappulaa nii kuuluu vaa *naks*. Akku vaihdettii ja uusi starttirele eikä toimi vieläkää. Mikä voisi olla vikana?
2.9.2014 20:55
Startin hiilet voi olla loppu tai jumissa tai maadotusvika.
Mä olen neuvoton sun pyörän käynti ongelmiin, käytännössä kaikki on jo käyty läpi joten näkemättä/ajamatta/tutkimatta en pysty auttaa enempää. Vika voi olla ihan pikku juttu jonka huomaa pyörää käpistellessä mutta vika ei vaan avaudu netin välityksellä.
2.9.2014 21:01
Pitää kattoo tuo startti. Kiitoksia!
Joo itelläkii alkaa ideat olemaan lopussa ton pärrän suhteen... Melko paljon kaikkea siinä on kokeiltu... Mut jos noita sähköjä vielä kattois ja ettis vikaa sieltä
2.9.2014 21:12
haluisko joku kertoo miks wr ei käynnisty enään öljynsuodattimen vaihdon jälkeen? ihan normaalisti vaihdoin sen, starttimoottori rullaa mut ei käynnisty
2.9.2014 21:44
Tästä ihan vertailun vuoksi kaverin Yamaha WR dynolappua samalta penkiltä:
http://aijaa.com/euKqKn eli 13.02hp - 8708rpm & 11.30nm - 7676rpm. Tarka silmäiset huomaavatkin, että pyörä käy vähän rikkaalla. Eivät kuitenkaan olleet säätäneet sitä optimaaliseksi.
'vireinä' löytyy:
-Gianellin kokoputkisto
-Power Commander
-Pipercross
-EGR-saasteventiili poistettu ja siihen tulevat letkut tukittu.
Kyllä se vaan omapyörä on dynolappujenkin mukaan tehokkaampi!
Kiihtyvyydessä huomaa suuren eron!!! Huiput sitten tietenkin samat, koska meilkein samat rattaat!
Täältä viellä vakio Yamaha Wr dynolappu:
http://aijaa.com/RpnPaW eli 11,74hp - 8545 & 10.18nm - 7835rpm.
Tietääkö kukaan tarkkaa arvoa milloin kierosrajoitin iskee kiinni näissä kaasutin peleissä, kun johtokuri on poistettu? Johtokurin kanssa 10300rpm.
Athena on näköjään mittauttanut vakiokuntoisen kaasarikoneellisen Minarelli WR:
http://www.athenaparts.com/files/pdfs/P ... 035_EN.pdf eli 15,2hp ja n.11nm.
Viimeksi muokannut Japezkin päivämäärä 2.9.2014 22:00, muokattu yhteensä 2 kertaa