Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
19.7.2016 10:52
wrmies1001 kirjoitti:Mikähän on syynä siinä että kun tökkään tollasen motonetin led takavalon kiinni niin käräyttää sulakkeen
Johdot väärin.
%%%% kirjoitti:Osaako joku kertoa että onko siitä haittaa jos gianellin änkkään laittaa kiinni arrowin putkiston ja sopiiko se edes ylipäätään siihen ?
Sopii se, eikä muuta haittaa kuin seosten laiheneminen. Itsellä oli leovincen alkukäyrä ja gianellin änkkä.
MursuPro kirjoitti:Miten saa vaihdettua kytkinkahvan palautusjousen? En saanut sitä mötikkää missä se vaijeri on kiinni niin pois sieltä pesästä. Lukkomutterin otin pois mutten saanut irti. Pitäisi kuitenkin kyseinen osa saada pois että saa uuden jousen syöttää. Mikä neuvoksi?
Avaat kytkinkopan ja löyhdytät sitä päällimmäisenä näkyvää keskellä olevaa mutteria, joka pitää paikoillaan ristipäistä tappia. Sen jälkeen "mötikkä" irtoaa. Kun laitat kiinni niin säädä se ristipäätappi about samaankohtaan kun se oli aiemminkin. Huoltomanuaalista selviää tarkemmat ohjeet. Jos et hoksannu niin voin tarkemmatkin ohjeet kirjottaa.
11.3.2017 21:31
Nyt tarvittaas taas apua, ostin kireemmän nokan tähän menopeliin, säädin venttiilit. Aluksi ei mitään. Ja nyt kuuluu tock tock tock. Katsoin mäntää viemärikameralla mutta ei siinä mitään jälkiä olllut. Ajoin 15km kun tää ääni kuulu, onkohan venttiiliy vääntyny ja männässä on venttiilitaskut
26.4.2017 9:28
Pystyyköhän tuota yamaha wr ruiskua säätämään ilman commanderia?
13.5.2017 23:48
Tietäiskö kukaan mikä mahtaa olla weerassa vikana kun ajaessa yhtäkkiä kone pätkäisi ja tämän jälkeen ei enää vastannut kaasuun ja kierrokset alkoivat tippua ja lopulta moottori sammui eikä enää käynnisty..
Tulppa antaa kipinää, kone pyörii startatessa ja puristukset löytyy, bensapumppu toimii.. arvelisin ongelman olevan bensansaannissa eli ruiskussa, mutta en ole varma miten korjaisin vian..
Neuvoja?
14.5.2017 8:01
Ensimmäisenä tutkisin pyöriikö bensapumppu ja onko sen sulake ehjä, pumppu hörähtää käyntii viimeistään starttia painaessa. Jos pumppu toimii niin onko bensasuodatin tukossa? Jos bensasuodatin on kunnossa, sen jälkeen tutkimaan ruiskusuutimen toimivuus, onko tukossa, tuleeko suuttimelle virtaa ja toimiikko suuttimen solenoidi.
14.5.2017 11:09
Murska kirjoitti:Ensimmäisenä tutkisin pyöriikö bensapumppu ja onko sen sulake ehjä, pumppu hörähtää käyntii viimeistään starttia painaessa. Jos pumppu toimii niin onko bensasuodatin tukossa? Jos bensasuodatin on kunnossa, sen jälkeen tutkimaan ruiskusuutimen toimivuus, onko tukossa, tuleeko suuttimelle virtaa ja toimiikko suuttimen solenoidi.
Juu kiitos pitää tutkia
16.5.2017 13:35
Pyörän vanha omistaja anto potikan(potentiometri) mukaan ja aattelin laittaa sen kiinni ja ostaa lisäks jyrkemmän nokka-akslin. Kuullu juttua et potikka tuo 2kw lisää tehiä ja jyrkempi nokka tuo huippuja? Onko totta ja pitääks jotai ruveta säätelee jos nää laittaa kii
19.5.2017 20:47
Missä mittarilukemassa weeroilla tuppaa tulemaan männän vaihto? Olis tähtäimessä reilu 40k ajettu weera, sievästi ajettu eikä raiskattu. Koneelle vain öljyt vaihdettu säännöllisesti ja venttiilit säädetty. Voiko olettaa että pitää pientä remppaa tehä lähiaikoina jos ostan? Itselle tulis päivittäiseks kulkuneuvoks ja keulimapeliksi
20.5.2017 23:53
Kannattaa ostohintaa viilatessa varautua, että rempan joutuu tekemään melko pian. Itse tekisin heti. Minarelli WR:n mäntä on tosi matala, "heiveröinen" ja tuppaa alkaa keikkua pytyssä varsinkin jos ei kunnolla lämmitellä konetta (tätä näkee paljon). Tuo 40 tonttua alkaa olla sellainen hyvä vaihtoväli. Itse pistäisin mäntäsarjan, tiivisteet ja nokkaketjun uusiksi. Osien hinta marmorilta yht. n. 200€, ei paha. Jos ei itse vaihda vaan liikkeelle maksaa niin saa vähintään triplata hinnan.
30.5.2017 22:12
Olihan se weera pakko ostaa kun aurinko jo kuumottelee ja oli niin hyvässä kunnossa se. Katteisiin oli ostettu jotain omaa carbontarraa ja muutenkin katteet maski yms loistokunnossa, öljyt vaihdettu 2tkm välein ja pienimmätki rempat tai muutokset tehty liikkeessä, ei kuulemma itseä kiinnostanut värkätä. Jossain vaiheessa teen mainitsemas rempan + jotain pientä muuta huoltoa, niidenkin jälkeen yhteishinta jää alle 2k mikä omastamielestä ei paha tuosta pyörästä.
Sellanen kyssäri tähän että kun tuo mittari kusettaa jonku 7kmh liikaa niin onko se kaikissa weeroissa ja onko mahdollista fixata? Vaikuttaako mittarin kusetus kokonaiskilometrimäärään? Kiitos
31.5.2017 5:35
Ihan normi juttu on että näyttää liikaa, samalla tulee kilsoja saman verran enemmän. Eipä sille ole mitään tehtävissä eikä käytännössä haittaa kun tietää mittarivirheen jota löytyy jokaisesta ajoneuvosta vähintään +5kmh. Olen ottanut tavaksi ajaa +10kmh mittarinopeutta niin ollaan aika tarkalleen rajoitusten vauhdissa.
4.6.2017 10:32
.
Viimeksi muokannut petterikoo päivämäärä 13.10.2017 13:16, muokattu yhteensä 1 kerran
4.6.2017 14:07
Ei ole normaalia, 2000-3000km öljynvaihtovälin aikana ei pitäisi olla tarvetta lisätä öljyä ollenkaan. 1000km/1dl on hyväksyttävissä rajoissa, jos kuluttaa enemmän niin mäntä/renkaat vaihtoon.
Jos mäntä on mennyt väljäksi 6tkm aikana niin jotain on pahasti vialla. Ilmanputsari päästää likaa läpi, ajettu vähillä öljyillä, keulittu paljon, vedetty rajoitinrallia, luukutettu kylmällä koneella, seokset törkeen laihalla, vialliset/pehmeät männänrenkaat, pytyssä pinnoite rikki jne jne. En sitä sano että mikään noista osuu sun kohdalle mutta tuossa yleisimmät syyt männän ennenaikaiseen kulumiseen.
4.7.2017 12:29
Olisin ostamassa kokoputkistoa tai äänenvaimenninta yamaha wr 125x:ään. Haluttuja merkkejä olisi Tiger, Ixil, Arrow, Yoshimura ja Leovince. Muutkin tietysti käy! Hintaa saa vapaasti ehdottaa.
13.10.2017 13:14
Moi! Omasta wärrästä tulee yläkerrasta vesipumpun puolelta sellanen naksutusääni. Vähän samantapainen kuin venttiilien naksutus mutta ei oo venttiilit koska naksuttaa ihan randomisti. Välillä ei naksuta ollenkaan ja sit välillä naksuttaa. Ei kellään olis ideaa mikä vois olla ettei mee mitään pahemmin rikki?