Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
27.7.2011 17:35
Vastaa lanekitti tuoho mun viestii jonk laitoin jonku aika sitte ?
Mutta on kyllä mc-scatterin palvelu aivan perseestä. Peruutin yhen osan mutta siltikin laittoi sen tulemaan ja jouduin maksamaan muutaman euron enemmän siitä paketista.. ja lisäksi lähettivät 144 suuttimen kun tilasin 145 suuttimen! Joha on pelleilyä..
Muuten, laitoin piperin kiinni ja tuon 144 suuttimen, toimii ihan hyvin, mutta jossain 7k kohdalla ei meinaa kiekat nousta? Mistä johtuu?
27.7.2011 18:54
LaneKit kirjoitti:Toi on aika paljo penkkikohtasta, yli 28hp lähtee uudest nassest. Jotai siihe 28-31 välille.
TT hussest lähtee joku 28 ja täst vähä enemmi
Ja jos vähän vielä lisään tuohon, että on myös pyöräkohtaista..
27.7.2011 18:55
Stilly kirjoitti:Vastaa lanekitti tuoho mun viestii jonk laitoin jonku aika sitte ?
Mutta on kyllä mc-scatterin palvelu aivan perseestä. Peruutin yhen osan mutta siltikin laittoi sen tulemaan ja jouduin maksamaan muutaman euron enemmän siitä paketista.. ja lisäksi lähettivät 144 suuttimen kun tilasin 145 suuttimen! Joha on pelleilyä..
Muuten, laitoin piperin kiinni ja tuon 144 suuttimen, toimii ihan hyvin, mutta jossain 7k kohdalla ei meinaa kiekat nousta? Mistä johtuu?
Onko pakoaukon säädin oikein? Ja saako tarpeeks nyt ilmaa?
27.7.2011 19:04
Pakoaukonsäädin on säädetty että aukee kokonaa ja luulis että tarpeeksi ilmaa sais :o
Pitääkö neulan asentoo jotenki säätää en oo siihe koskenukkaa?
27.7.2011 19:59
Neula pitäs olla yhe rikkaammal kyl, mut ei pitäs vaikuttaa täyskaasulla. Toimiko se sit paremmi sil 140 suuttimella?
Ku itel alkaa vetämää 6k, sit 7,5k piikille ja vaihe ku vaihe ni vetää tasasel hyvi, koha ei laske 5,5k kohal olevaa röpötyksee.
Joo Trooper, säädöt tosiaa vaikuttaa iha helvetisti, se on totta
Mikäs toi sun aikasempi kysymys olikaa stilly vai tarkotitko tota?
27.7.2011 20:08
No ei se nii tärkee kysymys ollu.
Siis isommilla vaihteilla varsinki 7-8k vaiheilla ei väännä yhtään ku vasta sitte ku piikin ottaa. Ei pysty satasta ajaa ollenkaa... :o
Sitte ku kierrokset laskee 6k ni hyvin pysyy vauhti yllä.
Mistä muute johtuu ku laitan imun pääle ja kaasun pohjaa ni alkaa sillee väpättää eikä kiekat nouse? Meinaakse että isompi suutin pitäs olla vai hä ? :d
27.7.2011 20:13
Itelläki pätkii ku lyö kaasun pohjaa ja väpättää, kato ku ryyppy tavallaa kasvattaa suutinta, ni sillo se tarkottaa et isompi suutin ei toimi yht hyvi.
Tul muute mielee et ootkoha säätäny vähä liikaa pakoaukonsäädintä, ettei mee kii ollenkaa tai aukee vitust liia aikasee, ku itel voi lyödä 4k kohal kutosel kaasun pohjaa ja vetää hyvi, vähä röpeltelee tos 5,5k kohalla mut sit nappaa
Säätime pitäs varmaa aueta just jossaki 7k.
27.7.2011 20:16
Joo, se pakoaukonsäätimen ruuvi onki säädetty iha ääriasentoo, eli ne viivat ei me läheskää kohikkain, mutta vakioputsarilla kai tuo toimi ihan hyvin? Ja sillonku mulla oli ne viivat kohikkain ni se kuristi eikä kulkenu ku hyvä että 130..
27.7.2011 20:17
Eli oimiks toi kummiski vakioputsarilla noil säädöillä ja tol putkel? Eli ongelmat alko ku laitoit piperin?
27.7.2011 20:23
Joo, vaihoin vaa ton 144 suuttimen ja piperin laitoin kii. Miten muute sitä pakoaukonsäädintä voi myöhästyttää että se avautus vasta sitte 7k, varmaa siinä on se vika. Ku mulla kuristaa se paska sitte eikä kule paljo mitää. Nyt sentää kulkee mittariin 150+-, sillo joku 130-140 vitunmoisel huuattamisel.
27.7.2011 20:51
Ku käsittääkseni sillä iha konees kii oleval ruuvil saa säädettyä sellai et mite paljo aukee ja sit toi auttaa enemmiki millo se aukee, mikä on tuossa vaijerissa itessää
27.7.2011 21:14
Okei, pitää kattoo :o
27.7.2011 23:03
Nii jos aikoo ottaa imukaulan kurin pois, kaasarin päällä on levy jossa on johtoja ja pa-säätimen servomoottori. Miten ko levyn saa irrotettua, itseltä se ei onnistunut
Tottakai kurien irrotus onnistuu levyä taittamalla, mutta se on melko hankalaa . . .
27.7.2011 23:44
Se on semmosissa tapeissa kiinni pyörän oikeelta puolelta, eli jos kovin jumissa on nii ruuvimeisselillä väännät ni saat niistä irti
27.7.2011 23:52
Minkälaisia välejä teillä on näsärissä? Itellä 13/36 ja tuntuu tosi raskailta, ei enää isommilla vaihteilla jaksa kiihtyä jos ei laita pienempää silmää tai mennä ylämäkeen kunnolla. Tekis mieli laittaa taakse 38, auttasko paljo ?