Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

17.5.2012 12:24

kyltti kirjoitti:Osaako kukaan sanoa että miks separissa menee öljyjen sekaan vettä ja syö syylöärin vettä? Kansipahvi mennyt? voiko olla jotain muuta vikaa?


Kansipahvi luultavasti, kone auki ja katsomaan. Ootko ajellu liian vähillä öljyillä tai nesteillä?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

21.5.2012 8:08

teraterminator sanoi:
Noh nyt tietämättömänä kysyn tällästä. Mull on 05 cbr repsol lyhkänen valo pätki nii avasin ja putsasin hapettumia ja sitte se :paha: tippu sinne koteloo eli kertokaas joku poppa konsti millä tuo tuolta edestä oikee saa ? :D


Itselläni kävi aivan samalla tavalla :lol: Jos ei löydy työkalua, jossa on pitkä taittuva varsi ja päässä magneetti, niin laitat rautalangan päähän teipillä kiinni magneetin ja sillä sitte sorkit sinne umpionn :) .

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

22.5.2012 13:19

Mun Ceppuchu on täysin vakio, -04, nokka ja nokka-akseli joskus vaihdettu. Taitaa olla leo vincen putki (ei käy laihalla), vakio välit, kulkee 100 mittarii pystyasennos, munattaen menee sen 110km, mittarista edelleen.. Mitää ideaa miten saa ees pientä lisäystä? :roll:

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

3.6.2012 19:05

mitäs öljyy ootte käyttänyt cbr ssä

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

3.6.2012 21:19

vähän mainosta tähän väliin :)


http://www.motot.net/talli/osat/id38444/

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

4.6.2012 11:12

RMQ94 sanoi:
mitäs öljyy ootte käyttänyt cbr ssä


Itse olen käyttänyt motulin synteettistä 10w-40 ööliä, mutta kato ohjekirjasta oikea luokitus ja sitte kauppaan hakemaan ööliä. Tälläin kesällä toi 10w-40 on aika viskositeetti.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

8.6.2012 21:29

rataja_95 kirjoitti:
RMQ94 sanoi:
mitäs öljyy ootte käyttänyt cbr ssä


Itse olen käyttänyt motulin synteettistä 10w-40 ööliä, mutta kato ohjekirjasta oikea luokitus ja sitte kauppaan hakemaan ööliä. Tälläin kesällä toi 10w-40 on aika viskositeetti.


10w-50 ihan hyvä

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

12.6.2012 21:09

Terve, olen tässä harkitsemassa tuollaisen 'sepon' ostamista, joten kysymyksiä riittää. Ensinnäkin, olen huomannut tuolla myynti puolella pari 2007 vuoden cbr:ää repsol väreille, kysyisin siis onko kyseessä ruisku vai kaasari malli, sillä maski ei ole samannäköinen kuin näissä muissa 2007 -malleissa? Kysyisin myös, että paljon huoltoliikkeet (noin keskimäärin) veloittavat takanakin vaihatamisesta vaikkapa 110/80 tai 120/80? . Vielä yksi, tietääkö joku käykö tämä vaimennin suoraan alkp. käyrästöön?
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=53601HF

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

13.6.2012 20:18

-Hnö- kirjoitti:Terve, olen tässä harkitsemassa tuollaisen 'sepon' ostamista, joten kysymyksiä riittää. Ensinnäkin, olen huomannut tuolla myynti puolella pari 2007 vuoden cbr:ää repsol väreille, kysyisin siis onko kyseessä ruisku vai kaasari malli, sillä maski ei ole samannäköinen kuin näissä muissa 2007 -malleissa? Kysyisin myös, että paljon huoltoliikkeet (noin keskimäärin) veloittavat takanakin vaihatamisesta vaikkapa 110/80 tai 120/80? . Vielä yksi, tietääkö joku käykö tämä vaimennin suoraan alkp. käyrästöön?
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=53601HF

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.


vm. 07 ja eteenpäin on uudempi maski+ruisku kone.
eli repsol ym on 04-06vm mutta vaan rekisteröity 2007.

renkaat tähän ei maksa paljoa esim 110/80 continental contigo! 60-80€ + vaihto irtovanteelle yleensä 10-20€...alta alle on kalliimpaa eikä kannata.
120/80 menee jo aika pyöreäksi, itse olen kokeillut 100/80, 110/80 ja oisko ollu 120/80 vai 120/70..
joista 110/80 oli paras ei mee pyöreeks ja kuluu tasaisesti, hyvä pito ja kunnolla kanttausvaraa.
120 on turhan levee ja kuluu neliskanttiseks ja epätaisaisesti.

ei mee änkkä suoraan ainakaan kuvasta päätellen, muokkaamalla menee.

itellä on -07vm (ruisku), helvetin mukava pyörä ei mitään moittimista, matkaakin ajanu pari kertaa +250km mökille.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

15.6.2012 8:21

http://www.motot.net/talli/osat/id38251/#

Osaako kukaan sanoa meneekö suoraan vakiokäyrästöön?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

15.6.2012 10:09

Ruzkiz kirjoitti:http://www.motot.net/talli/osat/id38251/#

Osaako kukaan sanoa meneekö suoraan vakiokäyrästöön?


Mulla on devilin koko putkisto kiinni pyörässä.. Änkkä ei mee kiinni vakiokäyrään.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

15.6.2012 12:03

Simenon kirjoitti:
Ruzkiz kirjoitti:http://www.motot.net/talli/osat/id38251/#

Osaako kukaan sanoa meneekö suoraan vakiokäyrästöön?


Mulla on devilin koko putkisto kiinni pyörässä.. Änkkä ei mee kiinni vakiokäyrään.


Kiitos tiedosta, mutta meniskö sitte tämmönen kiinni http://www.motot.net/talli/osat/id38968 on kumminki varaderosta nii saattaisko olla samanlainen kiinnitys?

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

15.6.2012 12:21

Ruzkiz kirjoitti:
Simenon kirjoitti:
Ruzkiz kirjoitti:http://www.motot.net/talli/osat/id38251/#

Osaako kukaan sanoa meneekö suoraan vakiokäyrästöön?


Mulla on devilin koko putkisto kiinni pyörässä.. Änkkä ei mee kiinni vakiokäyrään.


Kiitos tiedosta, mutta meniskö sitte tämmönen kiinni http://www.motot.net/talli/osat/id38968 on kumminki varaderosta nii saattaisko olla samanlainen kiinnitys?

Ei me.. Vakiokäyrässä on 3 pultin reikää kolmio muodossa n 7cm toisistaan. Samoin vakio änkässä eli jos
Pelkkää änkkää haluut nii pitää modata.. Helpompaa ja yhtä kallista tai halpaa on ostaa kokoputki.. Tai poraa vakio änkän pilli pois.. Tulee hienot äänet

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

15.6.2012 12:45

Simenon kirjoitti:
Ruzkiz kirjoitti:
Simenon kirjoitti:
Ruzkiz kirjoitti:http://www.motot.net/talli/osat/id38251/#

Osaako kukaan sanoa meneekö suoraan vakiokäyrästöön?


Mulla on devilin koko putkisto kiinni pyörässä.. Änkkä ei mee kiinni vakiokäyrään.


Kiitos tiedosta, mutta meniskö sitte tämmönen kiinni http://www.motot.net/talli/osat/id38968 on kumminki varaderosta nii saattaisko olla samanlainen kiinnitys?

Ei me.. Vakiokäyrässä on 3 pultin reikää kolmio muodossa n 7cm toisistaan. Samoin vakio änkässä eli jos
Pelkkää änkkää haluut nii pitää modata.. Helpompaa ja yhtä kallista tai halpaa on ostaa kokoputki.. Tai poraa vakio änkän pilli pois.. Tulee hienot äänet


Onko tää "änkän pilli" se joka näkyy kun kattoo sinne änkkää sisää perästä päin cbrrää? Antaako sen poistaminen minkään näköstä tehoa? Tarkoitus olisi tällä änkän vaiholla saaha vaa kivemmät äänet.

Re: Honda CBR 125 viritys/tekniikka

15.6.2012 14:05

Se pilli juurikin.. Eli ihan änkän lopussa mistä pakokaasut tulee.. Sen poraa pois.. Tuo todella mukavat äänet.. Ainakin omaan korvaan. Kaveri porasi sen pari viikkoo sitte pois.. Se sano ettei kummemmin vaikuttanut tehoihin.. Lähinnä ääniin. Ja sillon änkästä löytyy E-hyväksyntä :)
Ja aina sen pillin saa hitsattua takas.