Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
8.10.2008 20:43
Terve, tässä mietin että onko kellään kokemusta cagiva w8 vm.2000? niinku et onko hyvä esim. keulimiseen ja kulkeeko hyvin jne. Nouseeks lämmöt nopeesti jos vähän leikkii koska on kuitenkin ilmajäähdytteinen? ja sit vielä et saaks siihen viri/varaosia mistään?
9.10.2008 18:33
Nyt siis on tullut testattua että kulkee ja keulii mutta saako Cagiva W8:aan viri/varaosia mistään?
9.10.2008 18:52
mrdodger kirjoitti:Nyt siis on tullut testattua että kulkee ja keulii mutta saako Cagiva W8:aan viri/varaosia mistään?
Jos jostain, niin täältä:
http://cagivaclub.tk/Aika harvinaisia voi osat olla. Tai jos tekniikassa on samaa kuin Mitoissa jne, niin osaa löytyy, mutta mitään en sano kun en tiedä.
12.10.2008 13:33
Olen tehoputkea hankkimassa ja tuli mieleen että jos ostan esim. Athenan/Arrowin/Depin paisarin ja isken siihen vakioänkän tai toisessa tapauksessa jonkun random vapaavirtausänkän kiinni, niin laskeeko tehot paljon verrattuna siihen itse paisarille tarkoitettuun änkkään? Pyörä on tietysti Yamaha DT.
15.10.2008 11:46
paskan ostin ku ei saa osia mistään prkl!!
27.10.2008 19:56
elikkäs pyörässäni äänenvaimentimen sisällä oleva "ritiläputki" on irti tai osissa
eli kun otin vaimentimen käteeni ja heilutin sitä kuuluu kilinä ja "ritiläputki" on irti. onko siitä jtn tehollista haittaa tai jtn muuta haittaa?
27.10.2008 21:15
Mulla on nsr -87 moottorin vasen kampiakselin laakeripesä väljähtänyt. Pystyykö tätä korjaamaan esim. koneistamalla laakeripesä suoraksi ja ostaa suurempihalkaisijainen laakeri tai jonkinnäköisellä holkkipatentilla? Vai miten..?
27.10.2008 23:31
Aramid kirjoitti:Kyllä vaan menee, kokemusta on. Liian vapaasti virtaava äänenvaimennin vähentää huippukierroksia, sekä vähentää tehoa ja tuo sitä alemmille kierroksille.
Mulla tippus huippukierrokset 11000:sta 10000 kierrokseen, kun vaihdoin kammiovaimentimen tilalle vapaavirtausvaimentimen.
Allekirjoitan tämän TT-AF1 pyörän kanssa.
Tyhjällä änkällä tippu kierrokset täysin samallla tavalla
28.10.2008 16:17
mrdodger kirjoitti:paskan ostin ku ei saa osia mistään prkl!!
Mul oli sama ongelma Kawan kaa. Ei mitää mistää.
28.10.2008 19:17
Vethiel kirjoitti:Mulla on nsr -87 moottorin vasen kampiakselin laakeripesä väljähtänyt. Pystyykö tätä korjaamaan esim. koneistamalla laakeripesä suoraksi ja ostaa suurempihalkaisijainen laakeri tai jonkinnäköisellä holkkipatentilla? Vai miten..?
Ylikoon laakereita on vaikea löytää, niin että kaikki muut mitat täsmäisivät alkuperäiseen. Jos lohkon ja laakerin välys on TODELLA pieni, saattaa pienirakeinen laakerilukite toimia uuden laakerin kanssa. Mutta jos välys on vähänkin suurempi niin suosittelen uusien lohkojen ostamista TAI pesän holkittamista koneistamolla. Huomaa että alumiini laajenee lämmetessään enemmän kuin rauta, joten laakerin ja pesän välys on suurempi kuumalla koneella kuin kylmänä..
1.11.2008 13:53
Joo holkitus on ihan toimiva ratkaisu. Mulla on tehty kdx lohkoon sillälailla edellisen omistajan toimesta.
1.11.2008 15:48
Vanhoina hyvinäaikoina, kun laakerilukitteita yms. ei ollut, niin ukot porasivat lohkon laakeripesään pienen syvennyksen ja sinne laitettiin pieni laakerinkuula, joka siis upposi pesään puolittain. Laakerin ulkokehään tehtiin sammalle kohtaa rälläkällä lovi, eikä laakeri päässyt pyörimään enää pesässään. Toinen käytetty konsti oli foliopaperi, josta tehtiin laakerin ympärille panta ja prässillä painettiin laakeri paikalleen. (
kuumennettuun lohkoon tietenkin)
Noilla vanhanliiton miehillä oli muutoinkin iso liuta muitakin kikkoja. Monesta traktoristakin kiertokankien laakerivälystäkin pienennettiin juuri foliopaperilla. Eli pieni pala folioo laakeriliuskan ja kiertokangen laakeripesän väliin ja välykset laakerissa oli taas jonninaikaa pienemmät. Laakerin ja kampiakselin pintahan siitä ei yhtään parane, mutta eipähän kolise välyksien vuoksi
2.11.2008 9:51
-Zone- kirjoitti:Noilla vanhanliiton miehillä oli muutoinkin iso liuta muitakin kikkoja. Monesta traktoristakin kiertokankien laakerivälystäkin pienennettiin juuri foliopaperilla. Eli pieni pala folioo laakeriliuskan ja kiertokangen laakeripesän väliin ja välykset laakerissa oli taas jonninaikaa pienemmät. Laakerin ja kampiakselin pintahan siitä ei yhtään parane, mutta eipähän kolise välyksien vuoksi
Voi toimia jossain traktorissa, kun maksimikierrokset ovat n. 2300r/min. Mutta näissä "kisaisemmissa" peleissä olisi äkkiä paikat solmussa.
Jaa jaa, mutta läppähän se tämä tais ollakin..
2.11.2008 15:15
Kun vaihtaa runkolaakerit, niin kuinka jäykkä kampiakselin pitäisi sitten olla, kun laittaa lohkot yhtee? Siis ku kampiakselia pyörittää nii miten jäykkä sen kuuluu olla?
2.11.2008 15:45
mazaza kirjoitti:Kun vaihtaa runkolaakerit, niin kuinka jäykkä kampiakselin pitäisi sitten olla, kun laittaa lohkot yhtee? Siis ku kampiakselia pyörittää nii miten jäykkä sen kuuluu olla?
Sen kuuluu liikkua täysin sulavasti ja kevyesti tottakai. Eri asia sitten jos sulla on jo sylinteri kii ja pyörität vauhtipyörästä? Sillon pitäis tuntua vastusta.