Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
24.9.2010 15:21
Kyllä siellä näytti RAVE1 olevan... Elikkä läpi reikä siihe boksiin?
24.9.2010 15:45
onkohan sitä ravea sitte edes kytketty pyörän sähköihin?
Solenoidin perästä lähtee johto ja sen kinnität siellä pyörän sähkönipussa olevaan vastakappaleeseen.
Ja poraat sen reiän.
24.9.2010 20:07
*Makke kirjoitti:onkohan sitä ravea sitte edes kytketty pyörän sähköihin?
Solenoidin perästä lähtee johto ja sen kinnität siellä pyörän sähkönipussa olevaan vastakappaleeseen.
Ja poraat sen reiän.
Hetkonen, takapenkin alla oli kyllä joku irrallinen sorekipala tai semmone, oisko se se?
25.9.2010 9:41
Ei se pitäis takapenkin alla olla, vaan siinä missä pyörän sähköjohdotus menee lähimpänä solenoidia.
Siis sellanen suht paksu musta sukka peittää monia johtoja pyörän oikealla puolella (kun istuu pyötän päällä).sieltä jostain pitäis kurkata sellanen vastakappale sille lyhyelle johdolle mikä lähtee solenoidista.
25.9.2010 19:56
onko nois kaikis -08 malleissa ECU boksi ja pitääkö olla rave1 että voi poraa sen reijän? ja vielä että mikä se penkin alla oleva irrallinen sokeripala on? vai onko vaan mulla joku johto irti.
27.9.2010 20:57
Kyllä se rave taitaa kiinni olla... Ja niin vähä häiritsee ku ei mitään hajua, mikä se irrallaan oleva sokeripala on penkin alla?
28.9.2010 10:30
Kyllä se rave taitaa kiinni olla
En nyt oikein taju et miten niin "taitaa olla" se joko on tai ei ole.
(solenoidihan on siis kiinni akun apurungossa pyörän oikealla puolella, eli tankki pois jäähdytinnestesäiliö pois ja akku pois ni pitäis näkyä)
Solenoidista menee vaijeri pakoaukon päälle jossa on laippatsydeemi, ja solenoidin toisestapäästä lähtee johto. Jos se johto on kiinni sopivassa vastakappaleessa ja ecu/efi laatikkoon porattu reikä ni menoks vaan...
Se ylimääränen johto penkin alla on luultavasti sitä varten et siihen vois saada sen ohjausboksin ravelle mikä vanhemmis malleis oli pakollinen. Jostain syystä vaa jätetty sinne sähköihi vaikka ECU onki tullu korvaamaan sen erillisen ohjausboksin ravelle. eli se on turha.
28.9.2010 14:20
*Makke kirjoitti:Kyllä se rave taitaa kiinni olla
En nyt oikein taju et miten niin "taitaa olla" se joko on tai ei ole.
(solenoidihan on siis kiinni akun apurungossa pyörän oikealla puolella, eli tankki pois jäähdytinnestesäiliö pois ja akku pois ni pitäis näkyä)
Solenoidista menee vaijeri pakoaukon päälle jossa on laippatsydeemi, ja solenoidin toisestapäästä lähtee johto. Jos se johto on kiinni sopivassa vastakappaleessa ja ecu/efi laatikkoon porattu reikä ni menoks vaan...
Se ylimääränen johto penkin alla on luultavasti sitä varten et siihen vois saada sen ohjausboksin ravelle mikä vanhemmis malleis oli pakollinen. Jostain syystä vaa jätetty sinne sähköihi vaikka ECU onki tullu korvaamaan sen erillisen ohjausboksin ravelle. eli se on turha.
Joo sori siis tarkotin että se ON kiinni. Eikä siinä tarvinu ku tankkia vähä nostaa niin siinä näky solenoidi ja hirveesti johtoja.
2.10.2010 1:30
Ennen ei meinannut räsä oikeen lähtee kylmiltään oikeen millään käyntiin, kunnes porasin ecun niin lähtee pienellä startti nappulan hipaisulla
17.11.2010 21:55
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=53503HF Onks kellää kokemusta tästä putkesta? Onko parempi kun kuriton vakio? Mikä suutin oliss hyvä?
1.1.2011 20:24
mites voiko 08 aprilia rs:stä (125cc) saada 33kw ja kulkemaan 170 125cc alakerralla,vai onko juttu täyttä hevon paskaa
2.1.2011 11:56
VHM tasapäämäntä ja kansi, Jollymoto sp corsa, vforce3, pipercross, dellorto 34vhsb. Väittäisin että kyllä noilla irtoo kyseiset lukemat.
2.1.2011 12:00
Enpä ite oikein usko että reilu 45hv viellä tuommosella setillä kutiteltas irti.
2.1.2011 12:59
Kulkemaan saa, mutta tuollaisia tehoja ei saa mitenkään irti. Tjtuning sivustolla ns. ennätys Räsästä on 43,41 heppaa. Irronnut seuraavalla osilla/modeilla:
Giannelli
39mm kaasari
VForce
Portattu/viilattu sylinteri
PVL sytytys
Kevennetty vauhtipyörä
http://www.tjtuning.co.uk/forums/showthread.php?t=4206
2.1.2011 14:02
Nuokin taitaa konetehoja olla vielä? Vaikuttais siltä ainakin.