Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
26.3.2013 22:33
pelle000 kirjoitti:Paljoko irotaisi tehoa, jos deeteeseen asennuttaisin 170cc:n, 35mm kaasuttimen, arrowin putken, pipercrossin, 32mm imukaulan sekä hiilariläpät? 34hv renkaalta?
Jotain 25-30heppaa, 34 heposta on pelkkä unelma.
26.3.2013 22:45
http://www.athenaparts.com/files/pdfs/P400485100010.pdfEli takapyörä teho jossain 25hp hujakoilla, ehkä vähän enemmänkin mutta tuskin yli 30hp päästään ilman isompia muutoksia.
26.3.2013 23:16
huom vakiokaasutin yms yms.
26.3.2013 23:24
No et kyllä 10hp revi lisää pelkällä kaasarilla
Vääntöpyttyhän toi athena on
27.3.2013 14:09
jud33 kirjoitti:mut se pumpun lovi juttu on jo pykälässä 2 vai pystyykö sitä joteki muuten säätämään sen lisäksi ?
Eikös se sitten ole jo valmiiksi sopivassa pykälässä? Eli ei tarvitse koskea sinun enää siihen. Tiestysti jos haluat pelata varmaan päälle, ni voit lisätä tankilliseen vaikka puol desiä öljyä. Jos liikaa alkaa työntämään sitä öljyä, niin pärrä alkaa tulppia syömään...
27.3.2013 17:16
jep niin vähän arvelinki mutta kiitos paljon vastauksesta!
28.3.2013 20:48
_rieska_ kirjoitti:Kokeileppa irrottaa YPVS-servon johdot siis jos siellä on se liitin jossa on joko 3 tai 5-johtoa niin se. Tuolloin Pakoaukko on kokoajan auki, eli tyhjäkäynti luultavasti katoaa ja muutenkaan ei alakierroksilla toimi, mutta koeajolla kun isolla kaasulla ajelet niin saat vähän suuntaa siitä kulkeeko pyörä kunnolla sillonkaan. Raportoippa tänne sitten.
Sain vihdoinkin aikaseksi tehdä ton operaation. Lopputulos: tehoalue 6000rpm-8000rpm ja siihen loppuu vääntö. Eli piikki tavallaan loppuu kesken. Hikisesti pääsee satasen vauhtiin kun ennen meni hups vaan 110 vaikka oli vakioputki kiinni (nyt giannelli). Kannentiiviste ei vuoda, alatiiviste ei vuoda, ei ole leiponut, on säädöissä, tai vaikkei olisi niin pitäis sen nyt näkyä alakierroksillakin ja on uus tulppa.
Mitäs sitten?
29.3.2013 11:50
miten teillä ketkä olette laittanu isomman kaasarin niin itellä ainakin meinaa tukehtua jos laittaa ryypyn päälle eli lähtee paljon paremmi ilman ryyppyä käyntii että onks toi ihan normaalia vai mistä se johtuu ?
29.3.2013 13:04
jud33 kirjoitti:miten teillä ketkä olette laittanu isomman kaasarin niin itellä ainakin meinaa tukehtua jos laittaa ryypyn päälle eli lähtee paljon paremmi ilman ryyppyä käyntii että onks toi ihan normaalia vai mistä se johtuu ?
Säädöt päin perkelettä.
30.3.2013 0:38
Alatye kaikki säätämään kaasaria. Haukkapv laittaa testiksi pykälää pienemmän pääsuuttimen ja tuo ryyppyjätkä laittaa pienemmän tyhjäkäyntisuuttimen.
Haukkapv saatto aiemmin jo sanoa mutten muista ja laiskottaa, eli mihin asti lämpömittari kipuaa?
30.3.2013 19:08
mihis suuntaan ton ypvssän kuulukaan liikkua kun kaasua antaa kun mulla liikkuu niinku vasempi puoli ylöspäin ja sillon pakoaukko menee kiinni päin onko mulla toi säädin väärin päin vai onko se joku sähkövika kun viime keväänä tasitelin saman ongelman kanssa ja sillon korjaantu kun vei ton servomoottorin lämpösee ja kuivaan kokeilin sitä taas mut ei toiminu
30.3.2013 20:33
vesbeli kirjoitti:mihis suuntaan ton ypvssän kuulukaan liikkua kun kaasua antaa kun mulla liikkuu niinku vasempi puoli ylöspäin ja sillon pakoaukko menee kiinni päin onko mulla toi säädin väärin päin vai onko se joku sähkövika kun viime keväänä tasitelin saman ongelman kanssa ja sillon korjaantu kun vei ton servomoottorin lämpösee ja kuivaan kokeilin sitä taas mut ei toiminu
Se kiekon lovi pitää liikkua oikeelta ylöspäin, pakoaukko auki kun kiekon lovi suunnilleen siellä reijän kohdassa ylhäällä. Sitten oma kysymys; missä vika, detsi ylikuumenee n. 5-6km ajon jälkeen, mäntä juuri vaihdettu. Seoksen pitäisi olla kohdillaan, öljyä hieman lisätty tankkiin tuorevoitelun lisäksi. Ei ole ennen tehnyt tuollaista.
PS. Termaria en ole tutkinut, miten sen irroitus onnistuu?
30.3.2013 20:45
Juu kiitti vastauksesta. Tohon sun kymysykseen termarin irrotus onnistuu helposti otat sen kopan kannesta auki mihin toi jäähytys nesteletku menee sieltä se irtoo iha vaan nostamalla.
31.3.2013 16:32
En nyt ehkä usko että Giannellin kanssa tarttis pienempää pääsuutinta? Jos tossa on jotenki säädöt pielessä niin ennemmin aivan hitusen laihalla kuin rikkaalla käy.
Lämpömittari ei mee yli puolen välin.
31.3.2013 18:14
Yamaha Dt 125 X savuttaa, eli mikä vika kun Dt savuttaa oikeen kunnolla lämpimälläkin koneella. Kannentiiviste ainaki ok. Mitenkä tota öljypumppua pitäs säätää ja minkälaista öljyä pitäs laittaa. Ja onko muita ehotuksia mitä pitäs tehä?