Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
12.8.2014 18:40
Paljon yleensä noin piikin sytytyspuolan resistanssi. kyseessä cagiva mito -12.
13.8.2014 22:06
Ja onko puolat yleensä jotain yleismallia? Sama kuin mopoissa?
9.9.2014 15:18
Kertokaas viisaammat miksi -06 cbr:ssä vilkkuu kaikki vilkut vaikka laitat suunnan oikealle tai vasemmalle. Ongelma tuli kun vaihdettiin ledi vilkut eteen ja taakse. Piuhoja on pyöritelty vaikka mitenkä ja on ledi relekkin vaihdettu. Myös vilkun katkaisija (sähkökaavion mukaan on ainut mikä jakaa virran vas. tai oik.) on avattu ja putsattu.
9.10.2014 8:59
Eikös ledi vilkkuihin pidä kytkeä vastukset?
9.10.2014 17:40
Vielä parempi on kun kytket niille vilkuille tarkotetun releen.
25.10.2014 9:29
tietääkö kukaan että passaako ktm 125 exc 2003 vuosimalliseen pyörään.
kyseinen cdi? Eli tuo cdi on ktm 125 sx 2004vm.
http://www.kisakone.com/cdiboxi-sx125-2004-p-15497.html
1.11.2014 14:01
Kertokaas ny mikä gassussa vois olla. Kipinä katos abaut 2kk sit sillä tavalla että ajoin pitemmän pätkän (20-30km) ja pyörä pelas hienosti. Seuraavana aamuna ei tullut kipinää ollenkaan. Johdot päältäpäin ja niiden liittimet katoin ja putsasin, ei auttanu. Vaihdoin puolan jonka jälkeen pyörä lähti käyntiin ja kävi niinkuin pitikin, ei röpeltäny eikä pätkiny millään kierrosalueella.
No sit taas seuraavana aamuna sama homma, kipinä hukassa. Sen jälken uusein vielä jännitteensäätimenkin jolla ei ollut vaikutusta. Mitä tässä pitäis alkaa epäileen ku itelle noi sähköt on kuin hepreaa?
9.11.2014 2:25
Tervehdys!
Elikkä aattelin vielä täällä kysyä josko löytyis vastaus ongelmaani. Itellä on tommone Rieju Marathon 125 pro vm. -11 ja siinä on ilmennyt semmoinen vika, että jossain yli 90 km/h vauhissa alkaa pätkimään, nykimään ja booaamaan. Saattaa myös sammua. Kun se on alkanut tekee noita oireita nii kun käyttää rajoittimella niin iskee liekkiä putkesta ja paukkuu muutenkin paljon putkessa. Se tekee satunnaisesti tuota, että joskus pätkii herkemmin ja joskus ei pätki ollenkaan. Voisko tämä johtua sähköistä? Kun olen saanut vinkkejä, että voisi johtua joko bensa- tai sähköpuolesta. Tulpan vaihtamisella ei ollut vaikutusta, mutta muita sähköjuttuja en ole katsonut vielä.
Kiitos vastanneille!
11.11.2014 11:15
Tekeekö kylmillä keleillä enemmän ja lämpimällä vähemmän ? jos niin pääsuutinta suurentamaan, jos kelillä ei väliä niin staattori -> cdi -> puola -> tulppa välin sähköjä katteleen.
11.11.2014 18:53
Kelillä en ole huomannut olevan merkitystä, kun tekee hyvin satunnaisesti. Kaasun asento tuntuu vaikuttavan tuohon. Jos pitkään pitää kaasua pohjassa esim matka-ajossa nii alkaa nopeammin pätkiminen yms. Mutta pitää alkaa sit noita sähköjä kattelee näköjää... Kiitos!
3.1.2015 0:24
Oisko kellää tietoo mistä johtuu ku fantic on alkanu rikkomaa cdi-bokseja
? On siis 2007 vm yamaha xt tekniikalla
ja voin laittaa kuvan sähkökaaviost jos auttaa
4.2.2015 12:23
Mitä eroa on vilkkureleellä ja mikroeleellä?
10.2.2015 16:44
Moi ! Tässä nyt pitäs alkaa päätöstä tekeen että minkä piikin ostaa. Vaihtoehtoja ovat ktm exc 125 ja yamaha wr 125. Wr oon miettyny aika pitkälti, mutta mietityttää tuo talvella ajo kun ei ole lämmintä tallia niin lähteekö tuo pyörä kuinka hyvin käyntiin sähkösahalla kovemmallakin pakkasella. Työntämisestä tuskin mitään tulee.
11.2.2015 17:54
Oisko Minkä piikin ostaisin-topikki parempi paikka tolle kyssärille.
1.3.2015 19:25
Derbi GPR bensavalo kokoajan päällä, ei auta vaikka vetää anturilla olevat johdot yhteen. 2 euroa sen tilille, jonka neuvo toimii.